13 نکته کاربردی برای استایل به سبک رمانتیک

به گزارش فدایی داری، یکی از استایل های محبوب در میان زنان شیک پوش دنیا استایل رمانتیک است. در این مقاله، درباره سبک پوشش رمانتیک و ویژگی های این استایل می خوانید.

13 نکته کاربردی برای استایل به سبک رمانتیک

تاریخچه لباس پوشیدن به سبک رمانتیک

استایل رمانتیک از زمان یونان باستان وجود داشته و در قرن نوزدهم میلادی، در دوران ویکتوریا محبوبیت خاصی پیدا کرد. در آن موقع لباس های زنانه دور کمر بلند، طرح های درخشان، توری های فرانسوی، تزیینات خاص، گلدوزی و آستین های بلندی داشتند.

بعدها، در دهه 1970 میلادی، طراح بریتانیایی لورا اشلی که شرکت طراحی پارچه ای به نام خود تأسیس نموده بود، استایل رمانتیک را به دنیای مد و فشن بازگرداند. در آن دوران، مدرنیسم در همه امور نقش مهمی داشت. زمانی که لباس ها طرح های دقیق هندسی داشتند، الگوهای لورا اشلی رؤیای قدیمی طراحان مد را دوباره زنده کرد.

امروزه استایل رمانتیک به یکی از محبوب ترین استایل های دنیا تبدیل شده است و هر کسی به لباس هایی با طرح ها و الگوهای خاص علاقه داشته باشد، به این سبک رغبت نشان می دهد.

ویژگی های استایل رمانتیک چیست؟

شاخصترین تعیینه استایل رمانتیک الگوهای گرد و منحنی است. به همین علت، بیشتر افرادی که لباس پوشیدن به سبک رمانتیک را انتخاب می نمایند، فرم بدنی منحنی دارند. استایل رمانتیک استایلی احساسی است که شما را به یاد زنان با لباس های کلوش و موهای رها در باد می اندازد. در این استایل، الگوهای لباس طوری طراحی می شوند که بدن را منحنی و مجذوب کننده تر نشان می دهند. در نتیجه، اغلب لباس های رمانتیک ظاهری زنانه و پرزرق وبرق دارند.

ویژگی های ظاهری لباس های رمانتیک

لباس های رمانتیک معمولا چند ویژگی مهم دارند که در نگاه اول توجه شما را به خود جلب می نمایند. این ویژگی ها را در ادامه می خوانید.

خط عمودی

قد لباس های رمانتیک مقدار تعیینی ندارد چون در این استایل قد بلند ویژگی تعیینی محسوب نمی گردد و طراحی لباس به شکلی نیست که افراد را بلندقدتر یا کوتاه قدتر از مقدار معمولی شان نشان دهد. بنابراین، افرادی که به این سبک لباس می پوشند، قدی متعادل دارند، به این معنا که لباس قد طبیعی آن ها را به نمایش می گذارد.

تیپ بدنی

بدن کسانی که استایل رومانتیک دارند، منحنی و گرد است نه صاف و بلند. اندام این افراد منحنی های زنانه تعیینی دارد و اغلب سینه ای بزرگ یا گرد دارند. شانه های این افراد نیز معمولا شیب دار است.

ویژگی های چهره افراد با استایل رمانتیک

چهره افرادی که به استایل رمانتیک علاقه دارند یا از این سبک پوشش استفاده می نمایند، اجزای تیز یا زاویه دار ندارد. این افراد اغلب صورت بیضی شکل، گونه های گرد و لب های بزرگی دارند.

اجزای اصلی یک لباس رمانتیک

لباس هایی که به سبک رمانتیک طراحی می شوند، ویژگی های خاصی دارند. همین ویژگی ها هم باعث می شوند تا بعضی از افراد و حتی سلبریتی ها به سبک پوشش رمانتیک علاقه نشان بدهند. ویژگی های مهم لباس های رمانتیک عبارت اند از:

  • الگوی ساعت شنی در لباس ها؛
  • مناسب برای فرم بدنی بیضی یا گرد؛
  • نوار حاشیه دوزی، آویزهای تزیینی و توری؛
  • رنگ های شاد و روشن؛
  • الگوهای کلوش؛
  • پارچه های سبک وزن؛
  • طرح های گلدار بزرگ؛
  • تزیینات پر زرق و برق.

ممکن است این ویژگی ها را در لباس های دیگر نیز ببینید اما با مشاهده این ویژگی ها در کنار یکدیگر متوجه خواهید شد که با لباسی که به سبک رمانتیک طراحی شده، روبه رو هستید.

اصول استایل رمانتیک

برترین لباس ها برای هر سبکی، آن هایی هستند که خطوط، شکل ها و الگوهای مخصوص آن سبک را تقلید و تکرار نمایند. استایل رمانتیک نیز از این قاعده مستثنی نیست.

ویژگی شاخص الگوهایی که به سبک رمانتیک طراحی می شوند، بیضی بودن آن ها است. به این ترتیب، لباس های رمانتیک دارای الگوهایی با خطوط نرم و روان هستند. در اولین نگاه به لباس های رمانتیک، پر زرق و برق بودن و احساسات عاشقانه اولین چیزی است که به ذهنتان می رسند.

زمانی لباس ها را به سبک رمانتیک طراحی می کنید و یک استایل رمانتیک دارید که به اصول استایل به سبک رمانتیک توجه داشته باشید. این اصول را در ادامه می خوانید.

مقدار کاملا متناسب لباس های رمانتیک

برای اینکه استایل رمانتیک داشته باشید، باید در وهله اول سراغ لباس های تنگ و چسبان بروید. هواداران استایل به سبک رمانتیک، منحنی های بدن خود را به وسیله لباس های خود به نمایش می گذارند. لباس های رمانتیک طوری طراحی می شوند که انحنای بدن شما را به برترین شکل ممکن به نمایش دربیاورند.

نوارهای حاشیه دوزی، توری و ربان

زوایای تیز و خطوط مستقیم در استایل رمانتیک جایی ندارند. در استایل رمانتیک، برای پیروی از منحنی های طبیعی بدن و فرم بدنی بیضی و گرد، لباس ها کلوش طراحی می شوند. لباس های رمانتیک لباس هایی هستند که دور بدن پیچیده می شوند یا از اطراف آن آویزان هستند. در این سبک لباس پوشیدن از نوارهای حاشیه دوزی ربان و تور برای نرم تر کردن الگوهای لباس استفاده می گردد. اکسسوری هایی که با این لباس ها انتخاب می شوند هم باید به همین ترتیب باشند تا ظاهری لطیف و ظریف را به نمایش بگذارند.

پارچه های ظریف و لوکس

نباید فراموش کرد که استایل رمانتیک با تجملی و لذت بخش بودن لباس ها ارتباط مستقیمی دارد. پارچه های مقرون به صرفه قیمت در استایل رمانتیک جایی ندارند. در عوض، از پارچه های ظریف و لوکس نظیر ابریشم و مخمل استفاده می گردد. اکسسوری هایی که با این لباس ها به کار می روند هم از مواد درجه یک تهیه می شوند.

رنگ قرمز

هیچ رنگی بهتر از قرمز احساسات سبک رمانتیک را منتقل نمی کند. در نتیجه، نمی توان این رنگ را از کمد لباس با استایل رمانتیک حذف کرد. بهتر است برای انتخاب لباس ها و اکسسوری های خود از رنگ قرمزی بهره ببرید که ترند روز است. لازم نیست این قرمز به رنگ روشن باشد اما مطابق با مد روز بودن این رنگ اهمیت دارد.

پارچه هایی با طرح های گلدار بزرگ

یک لباس به سبک رمانتیک طرح های گلدار بزرگ و مجذوب کنندهی دارد. این طرح ها برای استایل رمانتیک ایده آل هستند چون ظریف، نامنظم و زنانه قمداد می شوند. این طرح ها لباس های شما را از الگوهای دارای زاویه های نوک تیز و هندسی دور نگه می دارند. چه یک دست لباس کامل و چه یک لباس یا اکسسوری با طرح گلدار بزرگ باید در کمد لباس با استایل رمانتیک وجود داشته باشد.

پارچه های توری تیره رنگ

پارچه های توری تیره رنگ پارچه هایی هستند که اغلب لباس زیر زنانه از جنس آن ها ساخته می گردد. این موضوع هم علت خوبی دارد. این پارچه ها تیره هستند اما در عین حال، بافتی زیبا و ظریف دارند پارچه های توری تیره رنگ را می توان به طور جزئی مثلا به عنوان آستین لباس رمانتیک یا به عنوان یک لباس کامل به کار برد. در هر صورت، این یک پارچه های توری تیره رنگ یک راه عالی دیگر برای به تصویر کشیدن احساسات محسسوب می شوند.

راه هایی برای استایل به سبک رمانتیک

شاید استایل رمانتیک یکی از ساده ترین روش های لباس پوشیدن باشد اما برای مجذوب کنندهیت استایلتان باید علاوه بر اصول این سبک، نمونه هایی از استایل به سبک رمانتیک را بشناسید. در ادامه، نمونه هایی از روش های استایل رمانتیک را می خوانید.

استفاده از رنگ های پاستلی

وقتی درباره انتخاب رنگ شک دارید، رنگ های پاستلی را انتخاب کنید. ساده ترین راه برای ایجاد حس رمانتیک این است که در پی پالت های رنگی آبی روشن، صورتی ملایم، کرم، قرمز و اسطوخودوسی باشید. یک لباس متناسب با مقدار های خود و دارای رنگ روشن را امتحان کنید و آن را با جواهرات گل دار و صندل یا تی شرت هایی به رنگ های ملایم ست کنید. در استایل رمانتیک پالت های رنگی ملایم حرف اول را می زنند. بنابراین، بهتر است برای انتخاب رنگ لباس خود سراغ رنگ های شاد و روشن بروید.

توجه به جزئیات

گلدوزی ها و توری های ظریف به لباس رمانتیک شما جان تازه ای می بخشند. این تزیینات در کناره های یک تاپ یا شومیز پنبه ای ساده به این لباس ها ابعاد بیشتری می بخشند. در صورت عدم وجود این جزئیات، شما یک شلوار جین و تاپ یا شومیز ساده دارید. اکسسوری هایتان را همراه با این لباس ساده نگه دارید. به عنوان مثال، یک النگوی ساده و طلایی به لباس های رمانتیک شما مجذوب کنندهیت می بخشد.

الگوی زنانه لباس

برای لباس پوشیدن به سبک رمانتیک، باید از الگوهایی بهره ببرید که شکل اندام شما را برجسته می نمایند. یک بلوز ابریشمی کوتاه با کمر بلند می تواند انحنای کمر را به خوبی به نمایش بگذارد. این لباس را می توان با یک ژاکت کشباف پشمی سفید و صندل های ساده چرمی ست کرد. به این ترتیب، ظاهری ظریف و زنانه خواهید داشت.

پارچه های توری و گیپور

هیچ چیز مجذوب کننده تر از یک لباس توری یا گیپور برای استایل رمانتیک وجود ندارد. می توانید یک شومیز گیپور یا توری را با یک دامن ساده بپوشید. رنگ کفش های خود را خنثی نگه دارید و آن را با کیف کلاچ فیروزه ای رنگ ست کنید.

استایل ست شده با یک ژاکت یا کاپشن اورسایز

در استایل رمانتیک، کنتراست حرف اول را می زند. یک لباس کلوش ابریشمی در کنار یک ژاکت اورسایز یا یک کاپن چرمی عالی به نظر می رسد. اگر هوادار استایل های دخترانه نیستید، چنین لباس هایی می توانند ظاهر شما را مجذوب کننده تر نمایند.

عدم استفاده از کفش های پاشنه بلند

هر خانمی به کفش های پاشنه بلند علاقه ندارد، به خصوص در روزهای سرد و بارانی. خبر خوب این است که لباس های ظریف رمانتیک را نباید لزوما با کفش های پاشنه بلند ست کرد. این لباس های زیبا با کفش های تخت ساده، کفش های آکسفورد یا کفش های کتانی هم به خوبی ست می شوند. ترکیب این کفش ها و لباس ها حسی غیررسمی به استایل شما می بخشند.

چند لایه لباس پوشیدن

اگر یک مینیمالیست و عاشق یک لباس مجلسی خوب هستید، آن را روی تی شرت بپوشید. اگر این لباس مجلسی گل دار با تی شرت دارای طرح چاپی استایل داده گردد، جالب تر به نظر می رسد. می توانید با ست کردن این پیراهن مجلسی با یک لباس بافتنی ضخیم یا یک سویشرت، لباس خود را به دامن تبدیل کنید.

استایل لباس رمانتیک با شلوار جین

لباس ابریشمی خود را به تونیک تبدیل کنید. یک شلوار جین همراه با آن بپوشید و با تناسب ابعاد و اشکال مختلف لباس ها بازی کنید. چه یک شلوار جین تنگ و چسبان انتخاب کنید و چه سراغ یک شلوار گشاد بروید، هر دو لباس رمانتیک شما را متفاوت نشان می دهند. از قلم نیاندازید که رنگ لباس و شلوار باید با یکدیگر ست شوند. برای این کار، همواره رنگ های ملایم را با شلوارهای جین روشن تر ست کنید.

استایل با کت بلند

لباس های رمانتیک و کت های بلند پاییزی ترکیب زیبایی می سازند. می توانید یک لباس ابریشمی را با یک کاپشن یا کت با آستر یا رویه پشمی ست کنید. برای مجذوب کنندهیت این استایل باید تناسب میان این لباس ها را حفظ کنید. یک پیراهن ماکسی با یک کت یا پالتوی بلند عالی به نظر می رسد، اما باید لباس کمی از کت یا پالتو بلندتر باشد. البته، این کت یا پالتو را با یک دامن یا پیراهن میدی رمانتیک هم می توانید بپوشید.

ترکیب پارچه ها و بافت های مختلف

با توجه به تمام جزئیات پیچیده سبک رمانتیک، با خیال راحت پارچه ها و بافت های مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید. توری ظریف را با جین سفید ضخیم تر ترکیب کنید یا سبک قلاب بافی لباستان را با یک ژاکت کشباف پشمی و کلوش متعادل کنید. برای انتخاب اکسسوری هم در پی گردنبندهای ظریف رزگلد و نقره باشید اما برای امتحان کردن مدل های ظریف دیگر اکسسوری هم نباید تردید داشته باشید. این اکسسوری ها نیز ممکن است در بعضی از مواقع به استایل و لباس های شما مجذوب کنندهیت ببخشند. این مسئله با امتحان کردن اکسسوری و لباس ها در کنار یکدیگر تعیین می گردد.

استایل با بلوز رمانتیک

یکی از گزینه ها برای استایل با این بلوز این است که به سراغ یک لباس ساده بروید که با گلدوزی های ظریف یا طرح های قلاب دوزی تزئین شده است. اگر از هواداران بلوز با طرح های چاپی هستید، یک الگوی گلدار و ساده انتخاب کنید. می توانید با ست کردن این بلوز با یک دامن کلوش، ظاهر رمانتیک خود را مجذوب کننده تر کنید یا آن را با شلوار جین مورد علاقه خود برای داشتن ظاهری ظریف تر و مدرن تر استایل کنید.

استایل با پیراهن رمانتیک

پیراهن رمانتیک اشکال و طرح های بسیار متنوعی دارد. اگر چیزی مجذوب کننده تر و بلندتر را ترجیح می دهید، به سراغ یک لباس میدی کلوش با طرح چاپی بروید. می توانید این لباس را با یک کاپشن دوچرخه سواری مدرن ست کنید یا از لباس هایی با رنگ های روشن تر بهره ببرید تا استایلتان جالب توجه گردد. اگر عاشق استایل کلاسیک و شیک هستید، یک لباس توری گزینه ای مناسب برای شما است. این لباس هم در موقعیت های رسمی و اداری و هم در قرار دیدار با دوستان خوش می درخشد.

استایل با دامن رمانتیک

دامن میدی رمانتیک را می توان به روش های مختلف پوشید. شما می توانید این دامن را همراه با یک تی شرت با طرح گرافیکی و یک کاپشن دوچرخه سواری بلند ست کنید یا آن را همراه با یک جفت صندل ظریف زنانه بپوشید.

کلام آخر

استایل رمانتیک از گذشته تا به امروز یکی از روش های رایج و محبوب برای لباس پوشیدن است. این استایل ویژگی ها و جزئیات خاص خود مانند پارچه های توری، گیپور یا ظریف و زنانه دارد. برای داشتن استایل رمانتیک می توانید از نمونه هایی که معرفی کردیم، یاری بگیرید. کافیست این نمونه ها را با خلاقیت خود ترکیب کنید تا نتیجه کار شما را شگفت زده کند.

منبع: theconceptwardrobe

منبع: دیجیکالا مگ

به "13 نکته کاربردی برای استایل به سبک رمانتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 نکته کاربردی برای استایل به سبک رمانتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید