آب هویج و خواص آن برای درمان و پیشگیری از کرونا

به گزارش فدایی داری، هویج نوعی گیاه است که از ریشه آن در غذا استفاده می گردد. ریشه هویج کمبود ویتامین A را جبران می نماید. بعلاوه هویج برای پیشگیری از سرطان و سلامت دستگاه گوارش مفید است. از هویج برای درمان چاقی و برطرف مشکل کمبود مواد مغذی استفاده می گردد. هویج به علت وجود آنتی اکسیدانی به نام بتاکاروتن برای بسیاری از بیماری ها به ویژه بیماران کرونایی مفید است. مصرف هویج برای تأمین ویتامین A توصیه می گردد. ویتامین A به سلامت روده ها و سیستم تنفسی یاری می نماید.

آب هویج و خواص آن برای درمان و پیشگیری از کرونا

خواص هویج برای بدن

آیا هویج برای درمان کرونا و پیشگیری از آن مؤثر است؟ آیا آب هویج برای بیماران کرونایی مفید است؟ این ها سؤالاتی است که از زمان شیوع کرونا افراد در پی پاسخ آن هستند. با شیوع این بیماری داروهای شیمیایی و گیاهی مختلفی برای درمان پیشنهاد شد. در این میان نباید از تأثیر مواد غذایی و رژیم سالم غافل شد. رژیم غذایی اصولی در کنار داروهای تجویز شده به وسیله پزشک می تواند فرایند بهبود را سریع تر کند.

در صورت مشاهده عوارض کرونا حتما با پزشک متخصص کرونا به عنوان مثال پزشک متخصص داخلی مشاوره داشته و آزمایش های لازم را برای تست تشخیص کرونا انجام دهید. مراجعه سریع به پزشک احتمال عوارض بیماری و شدت یافتن آن را کاهش می دهد. در کنار داروهای تجویزی پزشک می توانید از مواد غذایی مفید مانند هویج برای کرونا بهره ببرید.

هویج و درمان کرونا. هویج جز سبزیجاتی است که تاثیر خوبی در کنترل بیماری ها دارد.

هویج نوعی گیاه است که از ریشه آن در غذا استفاده می گردد. ریشه هویج کمبود ویتامین A را جبران می نماید. بعلاوه هویج برای پیشگیری از سرطان و سلامت دستگاه گوارش مفید است. از هویج برای درمان چاقی و رفع مشکل کمبود مواد مغذی استفاده می گردد.

هویج را می توان به صورت خام، آب پز، سرخ شده یا بخارپز مصرف کرد. هویج حاوی ماده شیمیایی به نام بتاکاروتن است. بتاکاروتن به عنوان آنتی اکسیدان عمل نموده و از سرطان جلوگیری می نماید. هویج بعلاوه دارای فیبر غذایی بوده و مسائل معده و روده مانند بیرون روی را بهبود می بخشد.

هویج و درمان بیماری ها

برخی تحقیقات نشان می دهند که خوردن هویج به افزایش سرعت رشد در بچه ها مبتلا به کمبود ویتامین A یاری می نماید. بعلاوه سایر تحقیقات نشان می دهد، خوردن هویج به مدت 60 روز باعث افزایش سطح ویتامین A در خانم های باردار با مشکل کمبود ویتامین A می گردد. هویج می تواند در پیشگیری یا بهبود بیماری های زیر نیز مفید باشد.
سرطان سینه:
مطالعات نشان می دهد که خوردن بیشتر هویج خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد.
اسهال:
طبق تحقیقات خوردن محلول حاوی هویج و برنج برای بچه ها مبتلا به اسهال باعث کوتاه شدن زمان این عارضه می گردد.
فیبرومیالژیا:
رژیم گیاه خواری شامل نوشیدن 2 تا 4 وعده آب هویج به مدت 7 ماه علائم فیبرومیالژیا را در برخی افراد بهبود می بخشد.

سرطان پروستات افرادی که بیشتر از هویج استفاده می نمایند، احتمال ابتلای آن ها به سرطان پروستات کاهش می یابد.

خواص هویج برای کرونا

یکی از سؤالات پرتکرار افراد این است که آیا هویج برای کرونا مفید است؟ هویج به دلیل وجود آنتی اکسیدانی به نام بتاکاروتن برای بسیاری از بیماری ها به ویژه بیماران کرونایی مفید است. مصرف هویج برای تأمین ویتامین A توصیه می گردد. ویتامین A به سلامت روده ها و سیستم تنفسی یاری می نماید. البته آنتی اکسیدان های مفید برای درمان کرونا تنها در هویج وجود ندارد. اگر به کرونا مبتلا شده اید، در این مدت می توانید از میوه ها و سبزیجاتی مثل هویج، آلو، پرتقال و کدو بهره ببرید.

مصرف روزانه هویج یا نوشیدن نصف لیوان آب هویج در زمان ابتلا به کرونا ویتامین ها و مواد معدنی زیر را به بدن شما می رساند.

* تأمین 73% از احتیاج روزانه به ویتامین A

* تأمین 9% از احتیاج روزانه به ویتامین K

* تأمین 8% از پتاسیم و فیبر

* تأمین 5% از ویتامین C

* تأمین 2% از کلسیم و آهن

گفتنی است، هویج به تنهایی نمی تواند از کرونا جلوگیری کند و یا باعث درمان بیماران کرونایی گردد. برای جلوگیری از کرونا باید پروتکل های مربوطه را رعایت نموده و در صورت بروز علائم بیماری سریعاً به پزشک مراجعه کرد. استفاده از داروهای تجویز شده مطابق با دستور پزشک در بهبودی تأثیر زیادی دارد.

هویج خواص زیادی داشته و برای درمان و پیشگیری از کرونا مفید است.

آب هویج و درمان کرونا

همان طور که گفتیم هویج برای بیماران کرونایی مفید است. در طول دوره درمان می توان آبِ هویج را گرفته و به عنوان نوشیدنی مصرف کرد. یکی از نوشیدنی های فوق العاده مؤثر در زمان بیماری به ویژه کرونا ترکیب هویج، سیب و پرتقال است. این ترکیب به محافظت از بدن و مبارزه با عفونت ها یاری می نماید.

سیب و پرتقال حاوی ویتامین C هستند. ویتامین A موجود در هویج به شکل آنتی اکسیدان بتاکاروتن نیز برای سیستم ایمنی بدن مفید است. هویج بعلاوه دارای ویتامین B-6 است. این ویتامین نقش مهمی در تکثیر سلول های ایمنی و فراوری آنتی بادی دارد. به همین خاطر آب هویج برای بیماران کرونایی توصیه می گردد.

این نوشیدنی مواد مغذی زیادی داشته و نوشیدن یک وعده از آن باعث فراوری مواد زیر در بدن می گردد.

* پتاسیم به وسیله هویج

* ویتامین A به وسیله هویج

* ویتامین B-6 به وسیله هویج

* ویتامین B-9 (فولات) به وسیله پرتقال

* ویتامین C به وسیله پرتقال و سیب

مصرف روزانه آب هویج و پرتقال برای درمان کرونا مفید است.

چرا آب هویج برای کرونا خوب است؟

همان طور که گفتیم، هویج دارای بتاکاروتن است. بتاکاروتن در بدن به ویتامین A تبدیل می گردد. این ویتامین یک ماده ضدالتهاب است. ویتامین A به واکنش آنتی بادی های بدن در مقابل سمومی مانند ویروس یاری می نماید. هویج، اسفناج، کلم، زردآلو، سیب زمینی، کدو و طالبی همگی منابع عالی بتاکاروتن محسوب می شوند.

ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی است. به همین خاطر مصرف غذاهای حاوی چربی سالم به جذب بهتر آن یاری می نماید. در این حالت خاصیت هویج برای کرونا افزایش پیدا می نماید.

چرا پرچم هویج بالا رفت؟

شکی نیست که هویج خوراکی مفیدی است اما چرا پرچم هویج بالا رفت و دلیل این هیجان و نوسان قیمت چه بود؟
ویتامین A:
انگار برای برخی ناگهان کشف شد که هویج سرشار از ویتامین A و پیش ساز این ویتامین یعنی بتاکاروتن است. بله. این حرف کاملا درست است اما این ویتامین - که البته در تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن نیز بسیار موثر است - فقط در هویج وجود ندارد. اسفناج، سیب زمینی، کلم بروکلی، انواع فلفل دلمه ای به ویژه فلفل قرمز، کدوتنبل، بستنی، گوشت مرغ، ماهی و لبنیات (اگر تب دارید شیر مصرف نکنید) سرشار از ویتامین A هستند.
فیبر:
این ماده موجود در هویج می تواند مسائل گوارشی را رفع کند اما این ویژگی فقط منحصر به هویج نیست. از سوی دیگر افراد مبتلا به کرونا به دلیل اسهال و استفراغ و بی اشتهایی کمتر می توانند آبمیوه مصرف نمایند. از دیگر خوراکی های حاوی فیبر می توان به انواع میوه و سبزی اشاره نمود.
هیدرات کربن:
افت قند خون، ضعف عمومی، بی حالی و ناتوانی از عوارض کروناست. بنابراین باید با مصرف اندازه مناسبی از خوراکی های حاوی هیدرات کربن طبیعی، انرژی ازدست رفته را به افراد مبتلا به کرونا بازگرداند اما فقط هویج حاوی هیدرات کربن طبیعی نیست. همه انواع میوه ها، غلات و حبوبات و سوپ و آش های سبک تهیه شده از آنها نیز حاوی هیدرات کربن هستند.
آنتی اکسیدان:

هویج حاوی ویتامین A است. این ویتامین نوعی آنتی اکسیدان بوده و باعث تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن می گردد اما فقط هویج سرشار از آنتی اکسیدان نیست. همه انواع میوه ها و سبزی ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند. علاوه بر این که دریافت آنتی اکسیدان ها و ویتامین های متنوع و مختلف می تواند سیستم ایمنی بدن را فعال نگه دارد.

سوپ هویج برای کرونا

هویج را می توانید برای درمان کرونا به هر شکلی بهره ببرید. تهیه سوپ هویج مواد مغذی موجود در هویج را به بدن می رساند و در درمان کرونا موثر است. برای تهیه سوپ دستورالعمل های زیادی وجود دارد. ترکیب هویج، بلغور گندم، سبزیجات تازه و لیمو یک وعده غذایی سالم برای بیماران کرونایی است.

نکاتی جهت اجرای اصول تغذیه صحیح در دوران بحران بیماری کرونا :

1. تامین مقادیر کافی مایعات همانند آب , آبمیوه تازه طبیعی (آب هندوانه ,آب پرتقال ,آب سیب) و آب سبزیجات تازه طبیعی (کرفس ,هویج و گوجه فرنگی)

2. مصرف انواع سوپ های داغ و سرشار از املاح و ویتامین ها مانند سوپ سبزیجات , سوپ جو و آش های سبک

3. مصرف روزانه میوه و سبزیجات تازه

4. استفاده از منابع ویتامین A که سبب حفظ یکپارچگی مخاط تنفسی می گردد مانند زرده تخم مرغ , گوشت , ماهی و میوه ها و سبزیجات زرد و نارنجی همانند کدو حلوایی ,هویج ,فلفل دلمه ای زرد و نارنجی , اسفناج

5. استفاده از منابع غذایی ویتامین C به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی مانند مرکبات , فلفل دلمه ای سبز رنگ و آب نارنج و آب لیمو ترش

6. استفاده از منابع غذایی پروتئین , روی آهن و سلنیوم که تقویت نماینده سیستم ایمنی است مانند: گوشت , مرغ, تخم مرغ, ماهی یا میگو,انواع مغزها و خشکبار

7. استفاده از عسل جهت تقویت سیستم ایمنی

8. اضافه کردن سیر و پیاز تازه و زنجبیل(از مصرف زیاد آن پرهیز گردد) به غذا که به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری میکند

9. استفاده از زرد چوبه در تهیه غذا به دلیل خاصیت ضد التهاب آن

10. مصرف منظم صبحانه و دو تا سه میان وعده برای تامین بهتر انرژی و ریز مغذی ها

آیا مصرف زیاد هویج برای کرونا مضر است؟

مصرف هویج در رژیم غذایی مسئله ای ایجاد نمی نماید و عوارض خاصی از مصرف زیاد آن اعلام نشده است. اما درصورتی که برای چند هفته از هویج بیشتر از رژیم غذایی معمول بهره ببرید، احتمال زرد شدن پوست وجود دارد. این حالت نسبتاً بی ضرر و قابل درمان است.

اما اگر پس از ایجاد این مشکل بازهم در مصرف هویج زیاده روی کنید، ممکن است مسائل جدی تری ایجاد گردد. در این شرایط فراوری ویتامین A به صورت طبیعی در بدن کاهش پیدا می نماید.

احتمال مسائلی در بینایی، استخوان ها، پوست، متابولیسم و سیستم ایمنی به وجود خواهد آمد. حتماً پیش از مصرف روزانه هویج از پزشک خود سؤال نموده و اندازه مصرف آن را کنترل کنید.

راهنمای مراجعه به پزشک برای درمان کرونا
در صورت بروز علائم اولیه کرونا حتما با پزشک متخصص داخلی، متخصص بیماری های عفونی و یا فوق تخصص ریه مشاوره داشته باشید. تشخیص سریع و به موقع بیماری در کنترل آن بسیار تاثیرگذار است و خطر عوارض شدید را کاهش می دهد.

منبع:

سایت دکترتو

سایت ایسنا

سایت کرونا-مراقبت-تغذیه

منبع: راسخون

به "آب هویج و خواص آن برای درمان و پیشگیری از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب هویج و خواص آن برای درمان و پیشگیری از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید