آشنایی با آبشار ازنادر یا دره اسپر در شهرستان دورود

به گزارش فدایی داری، استان لرستان یکی از استان های بسیار زیباست که طبیعت بکر آن و مکان های طبیعی این استان باعث شده است که نام و آوازه آن به عنوان استانی سرسبز و زیبا سر زبان ها باشد و هر ساله گردشگران زیادی به سمت آن جذب می شوند. یکی از جاهای دیدنی این استان آبشار ازنادر دورود است.

آشنایی با آبشار ازنادر یا دره اسپر در شهرستان دورود

آبشار ازنادر یا آبشار دره اسپر یکی از آبشارهای زیبای شهر دورود می باشد. این آبشار در روستایی به نام دره اسپر از توابع شهر دورود و در 7 کیلومتری شهر قرار گرفته است. اطراف آبشار را کوهستان بزرگی فرا گرفته و مملو از درختان است.

آب آبشار از دل کوهستان فوران کرده و مسیر پر پیچ خمی را طی کرده و به صورت آبشار سرازیر می گردد. اطراف منطقه آبشار دره اسپر را کوهستانی بزرگ و زیبا احاطه کرده است که دامنه های آن محل جوشش چشمه های فصلی و دائمی متعددی است.

اگر تمایل به بازدید از آبشار ازنادر را دارید از روستای دره اسپر نیز تماشا کنید و از طبیعت بی همتای آن استفاده کنید. مجاورت روستای دره اسپر، با انبوه جنگل های بلوط و کوه های مرتفع و دره های عمیق تنوع زیستی نادری را ایجاد کرده که نظر گردشگران و مسافران را به خود جلب کرده است.

روستای دره اسپر به دلیل قرارگیری در پیرامون روستاهای استان مرکزی، خصوصیات منحصر به فردی دارد که در بین آنها می توان به ترکیبی از خصوصیات روستانشینان لر و روستانشینان اطراف استان مرکزی از جمله تنوع آداب و رسوم، پایکوبی های محلی، پوشش زنان و نیز تنوع غذایی آنها اشاره نمود.

مسیر دستیابی به آبشار دره اسپر (ازنادر) از شهر دورود و از پارک جنگلی و تپه شهدای گمنام است، در طول مسیر می توانید از آن همه زیبایی و بکر بودن محیط اطرافتان استفاده کرده و لذت ببرید. پس از رسیدن به روستای دره اسپر با یک ساعت پیاده روی می توان به آبشار رسید. بعلاوه جاده ارتباطی دورود به درب آستانه، پیش از روستای درب آستانه، مسیر فرعی روستای دره اسپر برای دسترسی به این آبشار قابل استفاده است.

آدرس: ایران، لرستان، 7 کیلومتری جنوب شرقی دورود

منبع: گردشبان

به "آشنایی با آبشار ازنادر یا دره اسپر در شهرستان دورود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با آبشار ازنادر یا دره اسپر در شهرستان دورود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید