آون توستر بخریم یا مایکروفر

به گزارش فدایی داری، آون توستر بخریم یا مایکروفر؟ این سوالی است که قبل از مراجعه برای خرید آون توستر یا مایکروفر باید جوابش را پیدا کنید. در این مطلب قصد داریم آون توستر و مایکروفر را باهم مقایسه کنیم و در نهایت با توجه به احتیاج شما معین کنیم که برای شما کدایم یک بهتر است آون توستر یا مایکروفر پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آون توستر بخریم یا مایکروفر

تفاوت آون توستر با مایکروفر

برای اینکه بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید ابتدا باید تفاوت های اصلی مایکروفر و آون توستر را بصورت کامل بدانید. شما نمیتوانید هر غذایی را در این دو دستگاه آماده کنید و یک سری محدودیت هایی با هریک از این دو دستگاه خواهید داشت. برترین راه برای انتخاب یکی از این دو دستگاه این است که ابتدا معین کنید چه استفاده ای قرار است از مایکروفر یا آون توستر خود داشته باشید و سپس انتخاب کنید که کدامیک برای شما بهتر است.

نحوه کارکرد آون توستر

تفاوت اصلی مایکروفر و آون توستر در نحوه گرم کردن و پختن غذا در این دو دستگاه است. در آون توستر ها غذا به یاری گرمایی که از طریق المنت های حرارتی ایجاد شده گریل میگردد و اگر آون توستر مجهز به فن باشد (فناوری کانوکشن) در تمامی قسمت های داخلی محفظه آون توستر گرما بصورت یک دست پخش شده و غذای شما بصورت کامل پخته میگردد.

اگر آون توستر شما احتیاج به تعمیر دارد تعمیرخونه با کمترین قیمت به همراه 6 ماه ضمانت نامه معتر تعمیر آون توستر شما را در محل انجام میدهد. تعمیر تخصص ماست!

نحوه کارکرد مایکروفر

در مایکروفر ها حرارت از طریق امواج ماکرو فراوری میگردد و غذا در اثر روبرو شدن با این امواج پخته و گریل میگردد. بعلت اینکه گرمای فراوری شده در مایکروفر ها از طریق امواج ماکرو بوجود می آید شما علاوه بر پختن غذا، امکان یخ زدایی مواد غذایی را نیز خواهید داشت.

مدت پخت غذا در آون توستر کمتر است یا مایکروفر؟

تفاوت شاخص دیگر مایکروفر و آون توستر در مدت زمان پخت غذا از طریق این دو دستگاه است. در مایکروفر غذا در مدت زمان کمتری پخته خواهد شد البته این مدت زمان زیاد به چشم نخواهد آمد. فقط در مواقعی که میخواهید غذای یخ زده را گرم کنید این تفاوت مدت زمان گرم شدن دو دستگاه را حس خواهید کرد.

برنامه های غذایی آون توستر متنوع تر است یا مایکروفر؟

تفاوت دیگر آون توستر با مایکروفر در برنامه های غذایی و امکان پخت مواد غذایی مختلف است. شما قادر به پختن کیک و شیرینی مختلف در آون توستر خواهید بود بعلاوه میتوانید یک پیتزای خوشمزه در آون توستر خود درست کنید که این امکان در مایکروفر برای شما فراهم نخواهد بود.

بعلاوه آون توستر غذا و شیرینی شما را بصورت کامل مغز پخت خواهد نمود و غذای شما خشک نخواهد شد و آبدار میماند عطر و طعم بهتری خواهد داشت. اما در مایکروفر کیفیت غذا پایینتر از آون توستر خواهد بود. اگر قصد درست کردن مرغ سرخ شده، ماهی، پیتزا و شیرینی دارید آون توستر برترین گزینه برای شما است. اما اگر قصد یخ زدایی و گرم کردن غذا را دارید و پختن شیرینی و پیتزا برای شما مهم نیست برترین انتخاب برای شما خرید مایکروفر است.

محدودیت قرار دادن ظروف در مایکروفر و آون توستر

تفاوت دیگر مایکروفر و آون توستر این است که در مایکروفر فقط میتوانید ظرف های پلاستیکی مخصوص مایکروفر و ظرف های شیشه ای قرار دهید و نمیتوانید به هیچ عنوان ظرف های فلزی درون مایکروفر قرار دهید. اگر در مایکروفر ظرف یا حتی تکه ای کوچک آهن یا فویل قرار داشته باشد هنگام کار جرقه خواهد زد و ممکن است دستگاه دچار مشکل بگردد. اما در آون توستر ها محدودیتی برای قرار دادن لوازم و ظروف مختلف نخواهید داشت.

قیمت مایکروفر مناسب تر است یا آون توستر

یکی از فاکتور های مهم در خرید هر لوازمی قیمت آن است. طی آنالیز هایی که داشتیم شما میتوانید یک آون توستر با کیفیت که دارای امکانات عادی است را مقرون به صرفهتر از یک مایکروفر باکیفیت (دارای امکانات معمولی) بخرید. در شرایط یکسان که قیمت آون توستر و قیمت ماکروفر را با هم مقایسه کنیم مقرون به صرفه ترین ماکروفر بازار قیمتش دوبرابر قیمت مناسب ترین آون توستر بازار است.

اینکه این دو دستگاه تفاوت قیمتی زیادی با یکدیگر دارند علت بر خوب بودن یا بد بودنشان نمیگردد. اگر بودجه محدودی دارید بهتر است آون توستر بخرید. اما اگر مسئله ای برای پرداخت هزینه بیشتر ندارید ابتدا آنالیز کنید که کدامیک از دستگاه ها برای شما کارایی بیشتری خواهد داشت و سپس نسبت به انتخاب هریک اقدام کنید.

برترین آون توستر با قیمت مناسب در بازار

آون توستر های کاخلر تماما ایرانی هستند و تمامی امکانات مورد احتیاج شما را دارند. میتوانید با قیمتی حدودا 5 تا 6 میلیون تومانی آون توستر کاخلر را بخرید. آون توستر ایرانی مزیتی که نسبت به برند های خارجی دارد این است که شما گارانتی و خدمات پس از فروش خواهید داشت تا در صورت بروز هرگونه مسئله ای احتیاج به پرداخت هزینه تعمیرات نداشته باشید.

در میان برند های ایرانی برند اسنوا، پارس خزر هم اون توستر های باکیفیتی فراوری میکنند و قیمتشان مناسب است. در میان برند های خارجی برترین آون توستری که میتوانید با قیمت مناسب بخرید آون توستر گاسونیک است. البته که برند های ال جی، سامسونگ و بوش هم آون توستر های بسیار عالی و با کیفیتی فراوری میکنند اما قیمتشان بسیار زیاد است.

برترین مایکروفر با قیمت مناسب در بازار

برترین مایکروفر های ایرانی بازار از برند های بیمکث، اسنوا و دوو هستند که میتوانید با قیمت بسیار مناسبی آنرا بخرید. خرید ماکروفر ایرانی را به شما پیشنهاد میکنیم چرا که میتوانید از گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش آنها بهره مند باشید. در میان برند های خارجی سامسونگ، ال جی، بوش و گوسونیک برترین برند های فراوری کننده خارجی در بازار ایران هستند.

سخن آخر

اگر قصد خرید ماکروفر یا آون توستر دارید و نمیدانید کدام یک برای شما بهتر است ابتدا بودجه خود را معین کنید. سپس نسبت به بودجه ای که دارید گزینه های مایکروفر و آون توستری که میتوانید تهیه کنید را معین کنید و امکاناتشان را با یکدیگر مقایسه کنید.

نکته ای که باید مد نظر داشته باشید این است که هر کدام از این دو دستگاه توانایی پخت غذاهای مختلفی دارند پس باید برنامه های غذایی هردو را آنالیز کنید. هر کدام از دو دستگاه که برنامه غذایی نزدیک تری به آنچه که شما احتیاج دارید داشت برترین انتخاب برای شما خواهد بود.

نکته آخری که باید در نظر بگیرید این است که اگر فقط استفاده شما از مایکروفر یا آون توستر برای گرم کردن غذا است بهتر است ماکروویو بخرید که هم قیمتش به صرفه تر باشد و هم در مدت زمان کوتاه تری غذای شما را گرم کند. آون توستر هم میتواند غذای شما را گرم کند اما در مدت زمانی طولانی تر مثلا اگر در ماکروفر یا مایکروویو غذای شما در مدت 1 دقیقه و 30 ثانیه گرم گردد در آون توستر باید بین 3 تا 5 دقیقه برای گرم شدن کامل غذا صبر کنید.

منبع: فرارو

به "آون توستر بخریم یا مایکروفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آون توستر بخریم یا مایکروفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید