نکات مهمی که در انتخاب فرش ماشینی باید بدانیم!

به گزارش فدایی داری، جایگاه فرش در دکوراسیون خانه­های ایرانی از اهمیت بالایی برخوردار است. تا جایی که امروزه باوجود پوشش های مختلف برای کف سازه­ها همانند سرامیک، پارکت و… هنوز هم استفاده از فرش به عنوان پوشش کف رواج دارد. زیبایی و اصالتی که فرش به چیدمان شما می­بخشد را با هیچ عنصر دیگری نمی­توان مقایسه کرد. فرش­های ایرانی معروفیت جهانی دارند و انواع نفیس آن در بازار بسیار زیاد است. همین تنوع سبب می­شود که انتخاب و خرید آن کار دشواری باشد. یکی از برترین گزینه­هایی که جهت خرید پیش رو دارید، فرش ماشینی است.

نکات مهمی که در انتخاب فرش ماشینی باید بدانیم!

این فرش­ها ظاهری شفاف و زیبا دارند و تنوع طرح آن­ها بسیار زیاد است. فرش های ماشینی امروزه از نظر نرمی و کیفیت شبیه به فرش دستباف هستند و می توانند با قیمت کمتری احتیاج شما را رفع سازند و مجذوب کنندهیت و زیبایی را به چیدمان خانه تان هدیه دهند.

با انواع فرش ماشینی، انتخاب سختی پیش رو خواهید داشت!

انواع فرش ماشینی در سبک­های مختلف سبب شده تا انتخاب از میان آن­ها سخت باشد. البته اگر سبک چیدمان و دکوراسیون منزل شما تعیین باشد، قطعا هدف خریدتان را می­دانید و چالشی با سبک فرش نخواهید داشت. از پرفروش ترین فرش های ماشینی که می­توانید انتخاب کنید، می گردد دو سبک محبوب زیر را نام برد:

فرش کلاسیک نمونه­ای اصیل و ماندگار

از نمونه فرش­های اصیل ایرانی که تجلی بخش هنر کهن است، فرش کلاسیک می­باشد. نقوش این فرش­ها تقریبا قدیمی هستند و حالت سنتی دارند؛ اما همچنان مجذوب کننده و دوست داشتنی اند. تنوع طرح­های فرش­های ماشینی کلاسیک هم بسیار زیاد است و دستتان برای انتخاب کاملا باز خواهد بود. علاوه بر آن تنوع رنگی بسیار زیادی هم دارد که باعث شده برای هر چیدمانی با هر سبک رنگی بتوانید به آسانی خریداری نمایید.

این فرش­ها برای سالن­های پذیرایی که به سبک­های کلاسیک، روستیک، نئوکلاسیک و… چیده شده­اند مناسب هستند. طرح شاه عباسی، افشان، بناهای قدیمی، اسلیمی، ماهی درهم، خشتی و… جزو برترین های فرش ماشینی کلاسیک هستند که با توجه به سلیقه خود می­توانید انتخاب کنید.

فرش فانتزی، تازهترین مدل موجود در بازار

فرش فانتزی که در دسته بندی قالی­های مدرن واقع شده است، یکی دیگر از پرفروش ترین ها به حساب می­آید. طرح آن­ها بسیار مجذوب کننده و خاص است. زیبایی آن در عین سادگی است. از هرچه شلوغی است به دور بوده و از اشکال هندسی نقاشی­های ساده، خطوط درهم و منحنی و… برای طراحی نقشه این نوع فرش استفاده می­گردد. برای سبک مدرن، مینیمال، معاصر، صنعتی و… بسیار ایده­آل است.

فرش ماشینی فانتزی برای دکوراسیون اتاق خواب و نشیمن هم می­تواند یک گزینه مناسب باشد. از سری طرح های پرطرفدار و محبوب می­توان به نقوش اسلیمی، گل، لچک، ترنج و… اشاره نمود. تنوع رنگی این پوشش­ها برای کف بسیار زیاد است و اغلب در رنگ­های خنثی بافته می­شوند. چراکه برای سبک مدرن رنگ­های خنثی بسیار مورد استفاده قرار می­گیرند و سبب روشن شدن محیط می­شوند.

چگونه برترین فرش ماشینی را انتخاب کنیم؟

همه ما در هنگام خرید فرش ماشینی، در پی برترین مدل هستیم؛ اما همواره توجه به ظاهر کافی نیست. باید به کیفیت و فاکتورهای مهم دیگری هم توجه کنید تا در نهایت برترین فرش ماشینی را خریداری نمایید. به این منظور باید با ویژگی­های یک فرش­ماشینی خوب آشنا شوید و این ویژگی­ها را در زمان خرید مد نظر داشته باشید. مهم ترین آن­ها عبارت اند از:

جنس نخ به کار رفته در بافت قالی

در پشت هر فرش، شناسنامه آن الصاق شده است. شما می­توانید با یک نگاه به آن تعیینات گزینه انتخابی خود را مورد آنالیز قرار دهید. شما باید در زمان خرید به جنس نخ خاب فرش توجه کنید. حدود 70 درصد وزن آن را نخ خاب تشکیل می­دهد. نخ­های گوناگونی با الیاف مختلف در بافت آن استفاده می­گردد که برترین نوع آن آکرلیک هیت ست شده است. این نخ­ها در برابر عوامل طبیعی همانند نور و آفتاب مقاوم هستند. پرزدهی ندارند و به همین دلیل باعث ایجاد حساسیت نمی­شوند.

ابعاد و میزان

قطعا فرش آشپزخانه در قیاس با فرش سالن پذیرایی، ابعاد کوچک تری خواهد داشت. انتخاب میزان فرش بستگی به متراژ فضایی دارد که می­خواهید در آنجا پهن کنید؛ اما در صورت کلی بهتر است فرش­ها حدود سی سانتی­متر الی نیم متر از دیوار فاصله داشته باشند. در زمان خرید فرش آشپزخانه و اتاق خواب هم به سراغ فرش­های کوچک تر بروید که قیمت مناسب تری هم داشته باشند. علاوه بر قیمت، هرچه فرش های اتاق و آشپزخانه کوچک باشد و بخش مرکزی را پوشش دهد از نظر زیبایی مجذوب کننده تر خواهد بود.

تراکم و شانه فرش

تراکم همان تعداد گره­هایی است که در هر یک متر از طول قالی استفاده شده است. شانه هم به تعداد گره­های موجود در عرض فرش گفته می­گردد. هرچه تعداد این گره­ها بیشتر باشد، بافت آن محکم­تر بوده و در نتیجه ماندگاری و مقاومت بیشتری خواهد داشتو نیز نقوش آن ریز بافت تر و شبیه به فرش دست باف است.

قیمت فرش ماشینی

از دیگر فاکتورهای مهمی که باید در حین خرید مد نظر قرار دهید، قیمت فرش ماشینی است. تفاوت در جنس نخ، ابعاد، تراکم و شانه و… سبب می­گردد تا قیمت این فرش­ها هم با یکدیگر متفاوت باشد. شما باید با توجه به بودجه­ای که جهت خرید فرش کنار گذاشته­اید انتخاب نمایید. البته می­توانید به راحتی به صورت آنلاین و با کم ­ترین قیمت از فروشگاه فرش افرند خرید خود را انجام دهید.

فرش ماشینی را از کجا بخریم؟

تنها انتخاب فرش کافی نیست. شما باید آن را از یک فروشگاه معتبر بخرید و مطمئن باشید که محصولات اورجینال و باکیفیت ارائه می­دهد. فروشگاه آنلاین فرش افرند با تازهترین و با کیفیت ترین انواع فرش ماشینی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است و می­توانید هر نوع فرشی را که می­خواهید در خانه و روی مبل بنشینید و ثبت سفارش کنید. نگران قیمت­ها هم نباشید. چراکه بسیار مناسب بوده و ارزان هستند.

از طرفی امکان خرید اقساطی فرش هم برای مشتریان عزیز فراهم شده است تا بتوانید به راحتی خانه خود را زیباتر کنید و ظاهری تازه و دل نشین به آن ببخشید. تاثیر فرش در دکوراسیون بسیار زیاد است و کوچک ترین تغییر در رنگ و طرح آن باعث ایجاد نتایج شگفت انگیزی خواهد شد.

مجموعه فرش افرند افتخار دارد به پشتوانه سال ها کوشش مستمر مدیران خود (از سال 1370) که در زمینه فراوری، عرضه و صادرات فرش ماشینی فعالیت داشته است، حاصل این تجارب را طی فرآیندی علمی و مطابق با اصول و مبانی بازاریابی تازه، پیاده سازی کرده و در جهت رونق بیشتر این هنر- صنعت فعالیت نماید. شما می توانید با فروشگاه مرکزی فرش افرند به شماره 03136249951 و 09102916008 تماس حاصل فرمائید یا به وب سایتwww.afrandcarpet.com مراجعه کنید. این فرصت را از دست ندهید، در هر جای ایران که باشید می­توانید به صورت اقساطی فرش خانه­ و جهیزیه­تان را تهیه کنید.

منبع: اتاق

به "نکات مهمی که در انتخاب فرش ماشینی باید بدانیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهمی که در انتخاب فرش ماشینی باید بدانیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید