بزرگ ترین قبرستان لوازم الکترونیکی دنیا کجاست؟، عکس

به گزارش فدایی داری، زباله های الکترونیکی زباله هایی هستند که به طیف وسیعی از وسایل الکترونیکی از جمله یخچال، مایکروویو و تلویزیون تلفن همراه، تبلت و... اشاره دارد. اما چه سرنوشتی در انتظار این زباله ها است؟

بزرگ ترین قبرستان لوازم الکترونیکی دنیا کجاست؟، عکس

به گزارش خبر گزاری فدایی داری ، حاشیه شهر آکرا مرکز غنا بزرگترین گورستان لوازم الکترونیکی دنیا را در خود جای داده است این گورستان بزرگ آگبوگ بلوشینام دارد.

آژیر هشدار روشن شد؛ ایستگاه فضایی در شرایط خطرناکی است!

این خفاش بامزه، سفید است!/ عکس

کارشناسان می گویند زباله های الکترونیکی چالش روزافزونی برای سلامت آدمی و محیط زیست است؛به گزارش سازمان ملل، هر سال بیش از 50 میلیون تن زباله الکترونیکی در دنیا فراوری می گردد، یعنی حجمی معادل 50 هزار برج ایفل. فقط یک پنجم کل این زباله ها، بازیافت می گردد و باقی آن یعنی چیزی حدود 40 هزار تن زباله الکترونیکی راهی کشورهای در حال توسعه می گردد تا در آنجا دفن یا سوزانده گردد.

صادر کردن زباله های الکترونیکی طبق معاهدهٔ بازل غیرقانونی است. غنا سالانه حدود 215000 تن لوازم الکترونیکی مصرفی دست دوم را از خارج از کشور، عمدتاً از اروپای غربی، وارد می نماید و سالانه 129،000 تن زباله الکترونیکی دیگر فراوری می نماید، تقریباً نیمی از این واردات را می توان بلافاصله مورد استفاده قرار داد، یا بازسازی کرد و فروخت. اما سرنوشت باقی این واردات منتهی به قبرستان است.

منبع: worstpolluted

ترجمه: تینا مزدکی

5858

منبع: خبرآنلاین

به "بزرگ ترین قبرستان لوازم الکترونیکی دنیا کجاست؟، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگ ترین قبرستان لوازم الکترونیکی دنیا کجاست؟، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید