برترین جاهای دیدنی پاناما

به گزارش فدایی داری، کشور پاناما (Panama) بیشتر برای کانال مشهور خود شناخته می گردد و در بین گردشگران نیز به عنوان چهار راه قاره آمریکا معروفیت دارد. از لحاظ جغرافیایی پاناما نقطه ارتباط قاره آمریکای شمالی و جنوبی است و در عین حال، اقیانوس اطلس و آرام را نیز به یکدیگر مرتبط می نمایند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی برترین جاهای دیدنی پاناما بپردازیم.

برترین جاهای دیدنی پاناما

10. ساحل لاس لاخاس

Playa Las Lajas

ساحل لاس لاخاس (Playa Las Lajas) ساحلی بسیار زیبا به طول 13 کیلومتر است که در خط ساحلی اقیانوس آرام و در خلیج چیریکی (Gulf of Chiriqui) قرار گرفته است. به لطف جریان اندک و دمای آب مناسب، این ساحل برای شنا بسیار عالی است. رستوران های مقرون به صرفه و غرفه های غذا را نیز می توان در نقاط مختلف ساحل مشاهده کرد و می توان در آنجا از خوردن انواع غذاها لذت برد.

9. جزیره تابوگا

Isla Taboga

جزیره تابوگا (Isla Taboga) در فاصله 20 کیلومتری از شهر پاناما قرار گرفته است و مقصدی ایدئال برای گریز از این شهر و ساحل گردی به شمار می رود. در این جزیره می توان به انجام فعالیت های مختلفی همانند جت اسکی سواری، شنا، قایق سواری و بعلاوه ماهیگیری مشغول شد. برای اولین بار در سال 1515 میلادی بود که اسپانیایی ها در این جزیره ساکن شدند و روستایی مجذوب نماینده با کلیسایی را در آن دایر کردند. در این روستا خیابان های باریک با چندین رستوران در داخل آن ها به چشم می خورد که می توان از غذاهای آن ها چشید.

8. جزایر مروارید

Pearl Islands

مردم بومی در جزایر مروارید (Pearl Islands) ساکن بودند تا اینکه فاتحان اسپانیایی در سال 1500 میلادی ثروت مروارید را در این جزایر کشف کردند و به آن هجوم آوردند. این جزایر دارای جنگل های سرسبزی هستند که به وسیله سواحلی درخشان و سفید رنگ احاطه شده اند. پیشرفته ترین جزیره در این مجمع الجزایر نیز کونتادورا (Contadora) نام دارد که در آن، چندین تفرجگاه ساحلی دیده می گردد.

7. گذرگاه آمادور

Amador Causeway

گذرگاه آمادور (Amador Causeway) سه جزیره را به یکدیگر متصل می نماید و از آنجا نیز می توان شاهد مناظری خارق العاده و تماشایی نسبت شهر پاناما و بعلاوه پل قاره آمریکا (Bridge of the Americas) بود. بسیاری از مردم ساکن شهر پاناما در آخر هفته به این گذرگاه می آیند و با دوچرخه سواری یا پیاده روی یا برپایی پیکنیک در اینجا اوقات خوشی را سپری می نمایند.

6. جنگل سندرو لوس کوتزالز

Sendero Los Quetzales

جنگل سندرو لوس کوتزالز (Sendero Los Quetzales) در نزدیکی شهر کوچکی به نام سرو پونتو (Cerro Punto) قرار گرفته است و یکی از زیباترین جاهای دیدنی پاناما محسوب می گردد. این جهت جنگلی حدود 9 کیلومتر طول دارد و از شرق شهر آغاز می گردد و پیمودن آن بین چهار تا هفت ساعت نیز زمان می برد. از آنجا که جهت به خوبی علامت گذاری نشده، توصیه می گردد حتما راهنمای کاربلد به همراه خود داشته باشید.

5. سانتا کاتالینا

Santa Catalina

سانتا کاتالینا (Santa Catalina) بهشتی برای موج سواری به شمار می رود. موج سواران سعی کردند تا وجود این مکان را مخفی نمایند اما امروزه اینجا به عنوان مکانی ایدئال برای موج سواری در سطح جهان شناخته می گردد. این شهر در خلیج چیریکی قرار گرفته است و امکانات رفاهی زیادی ندارد اما ساحل زیبای آن که به وسیله جنگل احاطه شده، به مقصدی زیبا و تماشایی برای گردشگران تبدیل شده است.

4. جزایر سان بلاس

San Blas Islands

جزایر سان بلاس (San Blas Islands) در پانامای شرقی قرار گرفته است و برترین مکان برای آنالیز فرهنگ غنی مردم بومی پاناما به نام کونا محسوب می گردد. مردم کونا این منطقه را متعلق به خود می دانند اما از بازدیدنماینده ها نیز با گرمی و آغوش باز استقبال می نمایند. افراد این قبایل در ازای مبلغ ناچیزی اجازه می دهند تا بازدیدنماینده ها از جزایر سان بلاس به صورت انحصاری استفاده نمایند.

3. جزیره کویبا

Coiba

آب های پاناما از لحاظ تنوع زیست محیطی دریایی با هیچ کجای جهان قابل مقایسه نیستند و این موضوع را نیز می توان به خوبی در پارک ملی دریایی کویبا (Coiba National Marine Park) مشاهده کرد. جزیره کویبا بزرگترین جزیره در این پارک ملی محسوب می گردد و در حقیقت، بزرگترین جزیره در تمام آمریکای مرکزی است. بیش از 800 گونه جانوری در این منطقه زندگی می نمایند و از همین رو، اینجا مکانی ایدئال برای غواصی در اقیانوس آرام محسوب می گردد.

2. شهر بوکاس

Bocas Town

شهر بوکاس (Bocas Town) مکان بسیار محبوبی در میان غواصان به شمار می رود و افراد تازه کار نیز به خوبی می توانند در اینجا به غواصی مشغول شوند. صخره مرجانی گسترده در آب های اینجا سبب شده تا گونه های مختلفی از ماهی ها در آنجا به چشم بخورد. این منطقه در سال 1502 میلادی به وسیله کریستوفر کلومبوس کشف شد و تا به امروز نیز یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی پاناما به جای مانده است.

1. کانال پاناما

Panama Canal

کانال پاناما (Panama Canal) به عنوان یکی از بزرگترین شاهکارهای مهندسی در جهان شناخته می گردد. عبور از این کانال حدود چهار تا هشت ساعت زمان می برد و بسیاری از افراد نیز با بازدید از موزه میرافلورس لاکس (Miraflores Locks Museum) گشت و گذار خود در اینجا را تکمیل می نمایند. از رستوران قرار گرفته در بالای این موزه نیز می توان شاهد عبور و مرور کشتی های مختلف از داخل کانال بود.

منبع: فوت و فن / touropia.com

به "برترین جاهای دیدنی پاناما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جاهای دیدنی پاناما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید