خبرنگاران اسبقیان: بدنبال بازگرداندن هشت رشته جدا شده از فدراسیون جانبازان هستم

به گزارش فدایی داری، تهران- خبرنگاران- رییس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان با بیان اینکه هدف اصلی اش تعامل حداکثری با وزارت ورزش و کمیته ملی پاراالمپیک است، گفت: هشت رشته جدا شده از این فدراسیون را بازخواهم گرداند.

خبرنگاران اسبقیان: بدنبال بازگرداندن هشت رشته جدا شده از فدراسیون جانبازان هستم

سیدمحمدشروین اسبقیان روز آدینه در گفت وگو با خبرنگار فدایی داری گفت: بیگانه با رشته های پاراالمپیکی نیستم و در سه دهه مدیریت خود از نزدیک شاهد موفقیت و افتخارآفرینی جانبازان و معلولان بوده ام. در تلاشم که در چهار سال آینده برنامه هایی را در دستور کار قرار دهم که افزون بر توسعه زیرساخت های ورزشی، استعدادیابی در آن نیز گنجانده گردد.

وی اضافه کرد: البته این استعدادیابی تنها به بخش مردان محدود نمی گردد بلکه در هر 2 جنس باید توسعه متوازن داشته باشیم. در حوزه جانبازان و معلولان زنان قدرتمندی داریم که برای ایران در مسابقات پاراالمپیک و جهانی افتخارآفرینی نموده اند.

اسبقیان در ادامه با اشاره به واگذاری بعضی از رشته ها مانند تیر وکمان به فدراسیون های المپیکی گفت: دوستان می گویند که دستور جهانی است و در آینده نیز باید چند رشته دیگر به مجموعه فدراسیون های المپیکی برود اما من با این کار مخالفم و بدون شک آن هشت رشته که از فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین خارج شده است، به فدراسیون بازخواهم گرداند. البته اگر قانون جهانی باشد، باید رایزنی و تفاهم لازم را با فدراسیون های جهانی و کمیته بین المللی انجام دهم و این کار نیز شدنی است.

بخش معلولان و جانبازان در رشته های تکواندو، تنیس، بدمینتون، تنیس روی میز، تیراندازی باکمان، سوارکاری، دوچرخه سواری و قایقرانی از فدراسیون جانبازان و معلولین جدا شده و زیر نظر فدراسیون های المپیکی دنبال می شوند.

تعامل با وزارت ورزش و کمیته ملی پارالمپیک از دیگر محورهای مورد بحث اسبقیان بود.

وی در این زمینه اضافه کرد: از خانواده مدیریت ورزش هستم و با دوستان در وزارت ورزش و محمود خسروی وفا در کمیته ملی پاراالمپیک رابطه بسیار خوبی دارم. از این ظرفیت برای پیشبرد اهدافم استفاده خواهم کرد و در نهایت این ارتباط را به بالاترین سطح ممکن خواهم رساند.

اسبقان توضیح داد: ارتباط با نهادهای ورزشی می تواند به موفقیت برنامه ها یاری کند. موفقیتی که نتیجه آن در بازی های پاراالمپیک و پاراآسیایی تعیین خواهد شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اسبقیان: بدنبال بازگرداندن هشت رشته جدا شده از فدراسیون جانبازان هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اسبقیان: بدنبال بازگرداندن هشت رشته جدا شده از فدراسیون جانبازان هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید