درمان افسردگی با بادیان رومی

به گزارش فدایی داری، خبرنگاران : بادیان رومی فواید بسیاری دارد که به آن می پردازیم.

درمان افسردگی با بادیان رومی

مصرف بادیان رومی در بیمارانی که به افسردگی مبتلا می شوند توصیه می گردد.

به گزارش فدایی داری، دانه های بادیان رومی (که به آن انیسون نیز گویند) دارای طعم شیرینی هستند و در بسیاری از درمان ها مانند التهاب و افسردگی استفاده می گردد؛ اما نکته ای که در اینجا وجود دارد، این است که آیا بادیان رومی سبب افزایش قند خون می گردد؟

در اینجا ابتدا باید به فواید دانه های بادیان رومی در کاهش سطح قند خون اشاره کنیم:

نخست باید گفته گردد که دانه های بادیان رومی طعمی خوب داشته که علاوه بر آنکه در درمان بسیاری از بیماری ها به مانند علائم افسردگی، درمان سرماخوردگی و برونشیت یاری می نماید، در درمان سطح قند خون نیز مفید است؛ همچنان که از رشد قارچ ها نیز جلوگیری می نماید.

فواید بادیان رومی

بادیان رومی دارای مزایای فراوانی است؛ از جمله آنکه دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد باکتری، ضد قارچ است که مسکن برای درد های خفیف به شمار می رود.

بادیان رومی بعلاوه ادرار آور است و از زخم معده محافظت نموده و به کاهش قند خون یاری می نماید. دانه های بادیان رومی سرشار از مواد غذایی است و حاوی بسیاری از مواد معدنی مفید و مغذی در هر وعده غذایی است. آن ها بعلاوه کالری کمی دارند و سرشار از آهن هستند که امری حیاتی برای فراوری گلبول های سالم در بدن شما به شمار میرود. آن ها بعلاوه حاوی اندازه اندکی منگنز هستند که یک ماده معدنی کلیدی است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می نماید.

بادیان رومی ضد زخم معده

از دیگر فواید بادیان رومی، محافظت از زخم معده است. دانه های بادیان رومی (انیسون) به حل بسیاری از مسائل دستگاه گوارشی یاری می نماید؛ به طوری که در درمان سوء هاضمه و درد قولنج کاربرد دارد.

دانه های انیسون (بادیان رومی) بعلاوه به کاهش ترشح اسید معده و محافظت از آن در برابر بروز زخم معده یاری می نماید. از دیگر خواص بادیان رومی می توان به جلوگیری کردن از رشد باکتری ها و قارچ ها، کاهش التهاب و تنظیم قند خون برای افرادی که از دیابت رنج می برند، اشاره نمود.

تحقیقات نشان می دهد مصرف پودر دانه بادیان رومی به مدت دو ماه می تواند قند خون افرادی را که به دیابت مبتلا هستند کاهش دهد.

حال با در نظر گرفتن این موارد باید گفت تنها در صورتی بادیان رومی سبب افزایش قند خون می گردد که نوشیدنی درست شده از بادیان رومی را با شکر شیرین نموده باشید؛ وگرنه به طور کلی این ماده سبب کاهش قند خون می گردد.

منبع: رکنا

به "درمان افسردگی با بادیان رومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان افسردگی با بادیان رومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید