زیباترین قلعه های کشور آلمان ، بخش دوم

به گزارش فدایی داری، کشور آلمان، یکی از کشورهای برجسته در اروپا و جهان به شمار می رود و تاریخ قابل توجهی از خود به جای گذاشته است. آلمان به عنوان کشور و مرکز قلعه ها در جهان شناخته می شود. این کشور دارای قلعه ها و کاخ های بی شماری است. در این مطلب، به ادامه معرفی زیباترین قلعه های کشور آلمان می پردازیم. با ما همراه باشید.

زیباترین قلعه های کشور آلمان ، بخش دوم

قلعه یوهانیسبورگ

بخشی از این سازه یک قلعه و بخشی از آن یک کاخ بوده است. قلعه یوهانیسبورگ علاوه بر دیدنیی بودن، بزرگ نیز است. این قلعه در نزدیکی فرانکفورت واقع شده و یک قلعه باواریایی با تاریخی غنی است. این قلعه در بین سال های 1605 تا 1614 ساخته شده و یکی از نمونه های شاخص از معماری دوره رنسانس آلمان به شمار می رود. این کاخ برای بازدید عموم باز است و دارای مجموعه بی نظیر هنری است.

قلعه هوهنزولرن

قلعه هوهنزولرن در بالای کوه هوهنزولن و در لبه رشته کوه سوابی جورا واقع شده است. البته باید توجه داشت که این قلعه را با کاخ هوهنزولن اشتباه گرفته نگردد. قلعه هوهنزولرن به قدری در ارتفاع قرار گرفته است که گاهی اوقات، در زیر ابرها پنهان می گردد. در طی سال ها، سه قلعه، این نقطه بالای تپه را اشغال کرده اند. در سال 1850، شاهزاده فریدریک ویلیام از پروسیا تصمیم گرفت تا زادگاه اجدادی خانواده هوهنزولرن را در این مکان بازسازی کند. این قلعه همچنان تحت مالکیت این خانواده قرار گرفته است و بازدیدکنندگان و گردشگران می توانند از طراحی نئو گوتیک و هنرهای برجسته آن دیدن کنند.

قلعه بورگ ساتزی

یکی دیگر از قلعه های جادویی کشور آلمان، قلعه بورگ ساتزی است که یکی از مجذوب کننده ترین و زیباترین مقاصد گردشگری راینلند به شمار می رود. قدمت قلعه بورگ ساتزی به سال 1396 میلادی بر می گردد. قلعه بورگ ساتزی، اقامتگاه اصلی و اجدادی خانواده کونت بیسل از گیمنیچ برای بیش از سیصد سال بوده است. قلعه بورگ ساتزی، امروزه یک موزه، هتل و رستوران است.

قلعه راین اشتاین

قلعه راین اشتاین در لبه صخره ای در شهر تراشتینگسهاوزن واقع شده است. قلعه راین اشتاین، مسلما یکی از خیره کننده ترین و دلرباترین قلعه های کشور آلمان به شمار می رود. قدمت این قلعه به قرن چهاردهم میلادی باز می گردد. این قلعه پس از ویرانی های متوالی، در سال 1823 بازسازی شد. قلعه راین اشتاین اکنون تحت مالکیت خصوصی قرار گرفته است و یک موزه به شمار می رود. بالا رفتن از بلندترین برج قلعه و نگاهی به رودخانه راین و اطراف آن، ماجراجویی خاصی را برای شما به ارمغان می آورد.

قلعه مسپلبرون

قلعه مسپلبرون، قلعه ای زیبا و عاشقانه است که در مرکز باواریا و در نزدیکی شهر فرانکفورت واقع شده است. قلعه مسپلبرون در اواخر دوره قرون وسطی و اوایل دوره رنسانس ساخته شده و ظاهری این شکلی نداشته است. این قلعه در سال 1427 بازسازی و نوسازی شده است. در سال 1551، شکل این قلعه بار دیگر تغییر یافته است. این قلعه به عنوان یک موزه برای بازدیدکنندگان و گردشگران در دسترس و باز است. گردشگران می توانند از ورودی های اصیل قرون وسطایی، حیاط های آرام و منظره ها خیره کننده و رویایی اطراف قلعه لذت ببرند.

قلعه بیبلسبرگ

قلعه بیبلسبرگ در سال 1833 میلادی به عنوان اقامتگاهی تابستانی برای امپراتور ویلیام اول ساخته شده بود. این قلعه در فاصله یک ساعتی از مرکز برلین در پوتسدام واقع شده است. این کاخ بی نظیر و دیدنیی به سبک نئو گوتیک ساخته شده است. امروزه، بازدیدکنندگان و گردشگران می توانند به دیدنی زیبایی های داخلی قلعه بنشینند و از دیدن منظره پارک بیبلسبرگ از تراس طلایی قلعه لذت ببرند.

قلعه ورنیگرود

قلعه ورنیگرود، اصالتا یک قلعه قرون وسطایی است که اقامتگاهی برای امپراتورهای آلمانی در طی سفرهای شکار آنها بوده است. این قلعه در اوایل قرن دوازدهم میلادی در کوهستان هارز منطقه ساکسونی-انهالت ساخته شده است. در طی سال ها، قلعه ورنیگرد تغییراتی اساسی داشته و پس از جنگ سی ساله، بازسازی و نوسازی آن شروع شده بود. امروزه، قلعه ورنیگرود دارای سه باغ، پنجاه اتاق زیبا و یک مجموعه آثار هنری محسورکننده از قرن نوزدهم است.

قلعه موسکائو

قلعه موسکائو در سطح بسیار بالایی قرار گرفته است و همانند قلعه هایی نیست که ممکن است قبلا دیده باشید. این قلعه قرمز رنگ در مرکز پارک موسکائو قرار گرفته است که بزرگترین باغ سبک انگلیسی در اروپای مرکزی به شمار می رود. بسیاری از بازدیدکنندگان بسیار علاقه مند به بازدید از محوطه این قلعه هستند و این در حالی است که داخل قلعه نیز خارق العاده و زیبا است. قلعه موسکائو، به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این قلعه در طی جنگ جهانی دوم تخریب شده و دهه ها به همین حالت ویرانه رها شده بود تا اینکه پایان در سال 2013 به طور کامل بازسازی شد. بازدید از این قلعه و محوطه آن در طی فصل پاییز بسیار دیدنی و دیدنیی است.

قلعه شورین

قلعه شورین در فاصله اندکی از هامبورگ در شمال آلمان واقع شده است. قلعه شورین یکی از مجذوب کننده ترین آثار معماری آلمان به شمار می رود. این قلعه بر روی یک جزیره در دریاچه شورین قرار گرفته و قدمت آن به هزار سال قبل باز می گردد. در درون قلعه شورین، ششصد و پنجاه و سه اتاق قرار گرفته است که با کنده کاری و گچ کاری های پیچیده و با ابهت تزیین شده اند.

قلعه انهولت

در کنار داشتن بزرگی و نفوذ، قلعه انهولت بسیار زیبا و مجذوب کننده است. قدمت این قلعه به قرن دوازدهم میلادی بر می گردد و در آیسلبورگ در غرب آلمان قرار گرفته است. در طی جنگ جهانی دوم، بخشی از قلعه انهولت آسیب دیده بود. به هنگام نوسازی و بازسازی آن، این قلعه به یک موزه تبدیل شد. این قلعه محل باغ های بسیار زیبا، نقاشی های استادان بزرگ و لوازم دوره رنسانسی است.

قلعه مارینبورگ

قلعه مارینبورگ در شهر پتنسن واقع شده و بسیار زیبا و مجذوب کننده است. این قلعه واقع شده بر روی تپه در سال 1847 ساخته شده و هدیه تولدی برای مری، همسر شاه جورج پنجم از هانوور بوده است. متاسفانه، او هرگز در این قلعه زندگی نکرده است. قبل از اینکه ساخت این قلعه تکمیل گردد، حکومت پروسیان، شاه و همسرش را مجبور به تبعید کردند. این موزه در اختیار همان خانواده باقی ماند و امروزه به عنوان موزه از آن استفاده می گردد.

قلعه هایدلبرگ

قلعه هایدلبرگ در بالای تپه ای مشرف به رودخانه نکار و شهر هایدلبرگ قرار گرفته است. این قلعه زیبا و قرمز رنگ به عنوان یکی از مهم ترین سازه های فرهنگی کشور آلمان به شمار می رود. این قلعه در قرن سیزدهم میلادی ساخته شد و در طی جنگ سی ساله تخریب شد و قلعه جایگزین آن نیز پس از برخورد رعد و برق به آن، به سرعت رو به فرسایش رفت. امروزه، بازدیدکنندگان و گردشگران می توانند از ویرانه های این قلعه و منظره ها زیبای آن دیدن کنند.

قلعه زیگمارینگن

قلعه زیگمارینگن مشرف به شهر زیگمارینگن در جنوب کشور آلمان است. این قلعه بسیار زیبا در بالای یک صخره بلند قرار گرفته است. قدمت این قلعه به سال 1077 میلادی باز می گردد اما بخش های بسیاری از آن در طی قرن هفدهم و نوزدهم بازسازی شده است. این قلعه بی نظیر محل زندگی اجدادی خانواده سلطنتی هوهنزولرن بوده است و برای بیش از صد سال است که برای عموم باز است. امروزه، مسافران و گردشگران می توانند از این قلعه بسیار دیدنی و دیدنیی دیدن کنند.

قلعه آرنسبورگ

قلعه آرنسبورگ در شهری به همین نام و در نزدیکی هامبورگ در شمال آلمان قرار گرفته است. این قلعه برای بیش از چهار صد و سی سال است که نماد این منطقه به شمار می رود و امروزه از آن به عنوان موزه استفاده می گردد. این قلعه دوره رنسانسی معمولا محل برگزاری مراسم های سالانه از جمله کنسرت و سینماهای فضای باز است.

منبع: فوت و فن / loveexploring.com

به "زیباترین قلعه های کشور آلمان ، بخش دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین قلعه های کشور آلمان ، بخش دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید