ساعت بازدید از حافظیه تا ساعت 23 افزایش یافت

به گزارش فدایی داری، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارشات منتشر شده، ساعت بازدید از حافظیه تا ساعت 23 افزایش یافت.

ساعت بازدید از حافظیه تا ساعت 23 افزایش یافت

محمد فرخ زاده خاطرنشان کرد: این افزایش ساعت بازدید از آرامگاه حافظ ساعتی پیش به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی استان فارس ابلاغ شد.

وی یادآور شد: ساعت بازدید از حافظیه از نیمه خرداد براساس اظهار اداره کل میراث فرهنگی درباره نداشتن امکانات لازم در تأمین دوربین های حفاظتی، روشنایی و نیروی انسانی برای تأمین امنیت این مکان فرهنگی، با مصوبه شورای تأمین شهرستان شیراز به ساعت 19 محدود شده بود.

معاون هماهنگی امور زائرین و توریستی استانداری فارس بیان نمود: حافظیه از پربازدیدترین مکان توریستی کشور است و روزانه بسیاری از افراد از جای جای ایران و از سه هزار کیلومتر آن سوتر به شیراز سفر می نمایند تا از این مکان و دیگر اماکن فرهنگی این شهر بازدید نمایند.

فرخ زاده اضافه کرد: با توجه به گرمای هوا در طول روز، بسیاری از توریستان ترجیح می دهند برای بهره بردن از هوای خنک شبانه و نورپردازی و زیبایی های توریستی شب، از این ساعات برای حضور در اماکن فرهنگی استفاده نمایند.

وی ادامه داد: کاهش زمان بازدید و بسته شدن درب حافظیه در ساعت 18:30 سبب می گردد تا توریستان از این فرصت محروم شوند.

معاون هماهنگی امور زائرین و توریستی استانداری فارس گفت: علاوه بر این در اطراف حافظیه کسبه فراوانی مشغول فعالیت هستند که کاهش زمان بازدید توریستان شغل و عایدی آنها را با چالش روبرو می نماید.

فرخ زاده اضافه کرد: بعلاوه در زمان حاضر 150 نفر در حافظیه شاغل هستند که با محدود شدن ساعات بازدید فعالیت آنها به یک شیفت کاهش می یابد و در عمل تنها 75 نفر آنها قادر به فعالیتند.

وی اظهار کرد: اینکه دستگاهی اعلام کند که در انجام مأموریت های ذاتی خود پیروز نیست نباید دلیلی برای کاهش زمان استفاده مردم از اماکن فرهنگی گردد بلکه این دستگاه باید با پیگیری احتیاجهای خود از وزارتخانه مربوطه این کمبودها را برطرف کند و وجود اشکال در این ساختار نباید دلیلی برای پاینن آوردن رنکینگ توریستی شیراز گردد.

وی یادآور شد: حافظیه در نوروز میزبان 1.5 میلیون توریست در ایام نوروز بوده و از مجموعه های شاخص توریستی فارس و کشور بشمار می رود. بنابراین برطرف احتیاجهای آن مطالبه مردم فارس از وزارت میراث فرهنگی است و این وزارتخانه باید اهتمام ویژه ای به پر بیننده ترین مرکز توریستی کشور داشته باشد.

معاون هماهنگی امور زائرین و توریستی استانداری فارس گفت: دید ما به دیگر اماکن فرهنگی شیراز هم همین است و باید تا زمان که توریست احتیاج دارد این مکانها برای غنا بخشی به اوقات فراغت و آشنایی با دانش فرهنگ و تمدن کشور در اختیار آنها گذاشته گردد.

وی هشدار داد: عده ای به صورت سازمان یافته وارد این اماکن شده و دست به هنجارشکنی می زنند که سبب دریغ شدن خیری بزرگی از همه می گردد و مردم باید در قبال این رفتارها هوشیار باشند.

فرخ زاده بیان نمود: امروز محیط حافظیه احتیاج به برپایی رویدادهای مختلف دارد مانند روایتگری زندگی حافظ، شعر خوانی، خوشنویسی و تفسیر غزلیات وی دارد تا بازدید نمایندگان تنها با آرامگاه روبرو نشوند بلکه شاهد یک رویکرد فرهنگی متفاوت باشند.

وی گفت: این رویدادها می تواند به غنا بخشی مسایل فرهنگی یاری کند و تجربه نشان داده هر جا که دانش و آگاهی ایجاد شده بسیاری از این ناآگاهی ها از محیط رخت بربسته است.

منبع: همگردی

به "ساعت بازدید از حافظیه تا ساعت 23 افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساعت بازدید از حافظیه تا ساعت 23 افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید