بازسازی قلعه تاریخی پارک ملی قمیشلو آغاز شد

به گزارش فدایی داری، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، بازسازی قلعه تاریخی پارک ملی قمیشلو آغاز شد.

بازسازی قلعه تاریخی پارک ملی قمیشلو آغاز شد

محسن مظاهری گفت: مرحله هفتم بازسازی قلعه تاریخی قمیشلو با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی میراث فرهنگی شروع شد.

به گفته وی، قلعه و باغ تاریخی قمیشلو تیران از جمله آثار در تملک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان است که در حال حاضر به عنوان پاسگاه محیط بانی مرکزی پارک ملی قمیشلو در اختیار اداره کل حفاظت محیط زیست قرار گرفته است که متأسفانه براثر بارشهای سال گذشته خسارتهای زیادی به آن وارد شده بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان تیران و کرون اضافه نمود: در این مرحله بازسازیی و با تأمین بودجه بازسازی آن و بعلاوه انتخاب پیمانکار، سقفهای حیاط ضلع غربی قلعه که در مجاورت شاه نشین قلعه قرار گرفته است و دچار موریانه خوردگی تیرهای سقف و بعلاوه تخریب بیشتر سقف ها شده بود، بازسازی می گردد.

مظاهری توضیح داد: با توجه به گستردگی آسیبهای قلعه قمیشلو، برای بازسازی کامل احتیاج به اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال است و تمام کوشش این اداره تأمین اعتبارات بازسازیی ضروری است لیکن تنها راه چاره نجات بخشی قلعه از تخریب کامل و حفاظت از آن سرمایه گذاری بخش خصوصی در این مجموعه و بازسازی قلعه و تبدیل آن به مجموعه سنتی گردشگری است.

منبع: همگردی

به "بازسازی قلعه تاریخی پارک ملی قمیشلو آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی قلعه تاریخی پارک ملی قمیشلو آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید