معرفی نامزدهای نهایی جایزه گنکور در سه بخش

به گزارش فدایی داری به نقل از لیورابدو-آکادمی گنکور اسامی نامزدهای نهایی مهم ترین جایزه ادبی در فرانسه را در 3 بخش بیوگرافی، رمان اولی و داستان کوتاه به وسیله ویدئوکنفرانس آنلاین معرفی کردند.

معرفی نامزدهای نهایی جایزه گنکور در سه بخش

ثروتمند همچون یک شاهزاده نوشته ابگیل آسور از انتشارات گالیمار،زیتا نوشته الیویه هرسند از انتشارات آلبن میشل، رود دجله ناله سر می دهد نوشته امیلین مالفاتو از انتشارات الیزاد و شیطان تپه گرگ ها نوشته دیمیتری روشون-بوری از انتشارات لو تریپود، اسامی 4 رمان راه یافته به مرحله نهایی جایزه گنکور در بخش اولین رمان هستند.

برنده این جایزه روز 4 ماه می و همزمان با اعلام برنده جایزه گنکور در بخش داستان کوتاه و شعر معرفی خواهد شد.

4 رمان سزار و تو نوشته ماریان آلفانت از انتشارات پی. او. ال، هلمت و ژون، پرتره های متقاطع نوشته خوزه الوارز از انتشارات گراسه ، لوئی ژوه نوشته الیویه مونی از انتشارات فولیو ایندی و ادمون روستان، رنگ های متنوع نوشته توماس سرتیلانژ از انتشارات آتلانتیکا اسامی نامزدهای نهایی راه یافته به جایزه سال جاری گنکور در بخش بیوگرافی هستند که برنده آن در ماه ژوئن معرفی خواهد شد.

و رمان های و جنگ تمام شد نوشته شموئیل تی. می یر از انتشارات متروپولیس، توفان ها نوشته سیلون پرودوم از انتشارات گالیمار، روزهای آخر نوشته سیریل روژه لاکان از انتشارات گراسه و تنها در محاصره سگ هایی که گاز می گیرند نوشته دیوید توماس از انتشارات الیویه اسامی 4 نامزد نهایی جایزه گنکور در بخش داستان کوتاه هستند.

جایزه گنکور مهم ترین جایزه ادبی در فرانسه است که در پی وصیت ادمون دو گنکور در سال 1896 بنیان گذاشته شد.

آموزشگاه گنکور علاوه بر جایزه اصلی خود که هر سال در ماه نوامبر اهدا می گردد و مهم ترین و معتبرترین جایزه ادبی فرانسه به شمار می آید، جوایز جانبی دیگری نیز دارد که شامل جایزه گنکور برای اولین رمان، جایزه گنکور دبیرستانی ها، جایزه گنکور داستان کوتاه، جایزه گنکور شعر، جایزه کنگور زندگی نامه نویسی و جوایز گنکور به انتخاب بعضی کشورها می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "معرفی نامزدهای نهایی جایزه گنکور در سه بخش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی نامزدهای نهایی جایزه گنکور در سه بخش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید