مهلت 45 روزه ترامپ به چینی ها برای فروش تیک تاک

به گزارش فدایی داری، تیک تاک برنامه موبایلی ویژه انتشار و به اشتراک گذاری موزیک ویدئوهای کوتاه (3 تا 60 ثانیه) توسط کاربران اینترنت است.

مهلت 45 روزه ترامپ به چینی ها برای فروش تیک تاک

رویترز به نقل از 2 منبع اگاه نوشت ترامپ به مالک چینی برنامه موبایلی تیک تاک 45 روز مهلت داده تا به توافقی برای فروش به شرکت آمریکایی مایکروسافت دست یابد. در غیر این صورت، این برنامه را در امریکا ممنوع خواهد نمود.

به گزارش فدایی داری، مالک این برنامه پرطرفدار در دنیا، شرکت چینی بایت دنس است.

تیک تاک (tik tok) برنامه موبایلی ویژه انتشار و به اشتراک گذاری موزیک ویدئوهای کوتاه (3 تا 60 ثانیه) توسط کاربران اینترنت است که با استقبال گسترده ای در کشورهای مختلف روبه رو شده است.

گفته می گردد دولت آمریکا این برنامه را به جاسوسی و دخالت در انتخابات اینده ریاست جمهوری در امریکا متهم می نماید.

رویترز افزود: مقامات امریکایی می گویند این برنامه موبایلی تحت مالکیت شرکت چینی خطر امنیت ملی برای امریکاست زیرا با اطلاعات شخصی کاربران در ارتباط است.

ترامپ قبل از این گفته بود میخواهد تیک تاک را در امریکا ممنوع کند زیرا شرکت چینی با فروش آن به مایکروسافت مخالفت نموده است.

با این حال به دنبال مذاکرات میان ترامپ و رئیس اجرایی مایکروسافت (ساتیا نادلا)، این شرکت امریکایی گفت مذاکرات را با مالک تیک تاک ادامه می دهد و دست یابی به توافق خرید را در حدود 15 سپتامبر هدفگذاری نموده است.

کاخ سفید هم بیانیه ای صادر نموده و گفته است کمیته سرمایه گذاری خارجی در امریکا بر مذاکرات میان شرکت چینی نایت دنس و مایکروسافت نظارت خواهد نمود. کمیته سرمایه گذاری خارجی وابسته به دولت امریکا می تواند هر توافقی را منع کند.

با بروز تنش میان امریکا و چین به دلیل مسائل متعدد از جمله بازرگانی، هنگ کنگ، امنیت الکترونیک و شیوع ویروس کرونا، هم اکنون موضوع تیک تاک هم به موضوع جدیدی برای اختلاف میان دو اقتصاد عظیم دنیا تبدیل شده است.

در حال حاضر، آمریکا و چین به ترتیب عظیمترین اقتصادهای دنیا هستند. قبل از کرونا، پیش بینی ها از تبدیل چین به عظیمترین اقتصاد دنیا و عبور از امریکا تا سال 2030 حکایت داشت.

در صورت موفقیت مایکروسافت در خرید تیک تاک، این شرکت به رقیب اصلی برای شرکت های غول در زمینه شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و اسنپ چت و اینستاگرام و توییتر تبدیل خواهد شد.

رویترز روز چهارشنبه هم نوشت که شرکت چینی بایت دنس پیشنهادی را از سوی بعضی از سرمایه گذارانش دریافت نموده که براساس آن بیشتر مالکیت تیک تاک را به آنها منتقل کند. براساس معامله پیشنهادی، مایکروسافت گفته است فعالیت تیک تاک در امریکا و کانادا و استرالیا و نیوزیلند را در اختیار خود خواهد داشت. مایکروسافت همچنین تضمین خواهد نمود همه اطلاعات شخصی استفاده کنندگان امریکایی برنامه تیک تاک در امریکا باقی بماند.

خبرهای غیررسمی می گویند مایکروسافت از دیگر سرمایه گذاران امریکایی نیز برای کسب سهم اقلیت در تیک تاک دعوت خواهد نمود. هم اکنون 70 درصد از سرمایه گذاران بایت دنس از امریکا هستند.

هنوز معین نیست مایکروسافت چه مبلغی را برای خرید تیک تام خواهد پرداخت.

رویترز در هفته گذشته نوشت برآوردها می گویند بابت دنس به دنبال مبلغی بیش از 50 میلیارد دلار است.

تیک تاک از 2016 شروع به کار کرد. هم اکنون به 40 زبان قابل استفاده است.

وب سایت تیک تاک نیز در رتبه بندی الکسا، 309 دنیا است. این برنامه در ماه ژوئن 2018 به 150 میلیون فعالیت کاربر در روز را ثبت کرد.

-

منبع: عصر ایران

به "مهلت 45 روزه ترامپ به چینی ها برای فروش تیک تاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهلت 45 روزه ترامپ به چینی ها برای فروش تیک تاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید