نبایدهای بلیط چارتر

به گزارش فدایی داری، شاید شما هم یکی از هزاران مسافرانی باشید که نمی دانند بلیط چارتر دقیقاً چیست؟ یا از مزایا و خطرات مربوط به پروازهای چارتر اطلاعی نداشته باشید.

نبایدهای بلیط چارتر

به گزارش فدایی داری، بنابراعلام فلایتیو، در این متن سعی می کنیم به جنبه هایی از بلیط چارتر بپردازیم که کمتر درباره آن صحبت شده است. مانند همه روش های حمل و نقل، مزایا و خطرات در رزرو پرواز چارتر نیز وجود دارد.

مهم است که جوانب مثبت و منفی را بسنجید تا ببینید صرفه جویی در هزینه با بلیط چارتر (در صورت وجود) بیشتر از اشکالات احتمالی آن است.

کلمه چارتر به تنهایی اینگونه معنی می شود: استخدام هواپیما، کشتی یا وسیله نقلیه موتوری برای یک منظور خاص. ما در فارسی به اصطلاح به جای چارتر کرایه کردن هم می گوییم.

زمانی که یک آژانس هواپیمایی تمام صندلی های یک هواپیما یا تعدادی از آن را یکجا خریداری می کند می تواند با قیمتی متفاوت از قیمت اصلی شرکت هواپیمایی بلیط های آن پرواز را به فروش برساند. در این صورت می گوییم که آن پرواز چارتر است و به بلیط هایی که به این صورت به فروش می رسند بلیط چارتر گفته می شود.

با این تفاسیر باید ببینیم که استفاده از بلیط چارتر چگونه خواهد بود؟ با بررسی مزایا و معایب بلیط چارتر و شرایط خرید آن می توانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

مزایای بلیط چارتر چیست؟

قیمت ها: پروازهای چارتر نسبت به پروازهای تجاری قیمت متفاوتی دارند. مسافران همیشه باید کرایه پروازهای چارتر را با کرایه های شرکت های هواپیمایی مقایسه کنند. معمولا در مواقعی که به هرچه بیشتر به تاریخ پرواز نزدیک می شویم قیمت بلیط های چارتر کاهش پیدا می کنند.

انعطاف پذیری: خرید بلیط پروازهای چارتر محدودیت های سختگیرانه کمتری نسبت به بلیط های دارند. این موارد شامل پیش خرید خاص و شرایط اقامت حداقل یا حداکثر است.

وضوح قیمت ها: بسیاری از کرایه های چارتر مشمول تمایز معمول کلاس کرایه هواپیمایی نیستند. با این حال، چارترها صندلی های فروخته نشده را نزدیک به تاریخ عزیمت تخفیف می دهند.

به طور مثال قیمت بلیط چارتر شیراز را در نظر بگیرید. زمانی که یک شرکت هواپیمایی تمام صندلی های یک پرواز خاص را خریداری کرده است سود و زیان آن پرواز مختص آژانس هواپیمایی است و چون پرواز شیراز در ایران جز پروازهای محبوب و پرطرفدار است در صورتی که تاریخ پرواز نزدیک باشد صندلی های خالی با قیمت کمتری به فروش می رسد تا از ضرر جلوگیری شود.

در این صورت کاهش قیمت بلیط چارتر هم به نفع شرکت هواپیمایی و هم مسافر خواهد بود.

همچنین پروازهای چارتر معمولاً مستقیم هستند. در مورد راستاهای طولانی که پرواز توقف خواهد داشت خرید بلیط چارتر می تواند علاوه بر صرفه جویی در هزینه، منجر به صرفه جویی در زمان مسافر هم بشود.

مسائل بلیط چارتر چیست؟

هواپیماهای شلوغ: آژانس های هواپیمایی معمولاً به دنبال پر کردن هواپیماها تا حداکثر ظرفیت هستند. عموما بعید به نظر می رسد در یک پرواز چارتری در کنار خود صندلی خالی داشته باشید.

قیمت های یکسان: بلیط چارتر برعکس بلیط سیستمی برای تمام سنین یکسان است. مثلا اگر با کودک زیر دو سال سفر می کنید به نفع شماست که به خرید بلیط سیستمی فکر کنید، چرا که قیمت بلیط چارتر برای افراد زیر دوسال مانند افراد بالای دو سال است.

لغوها: اگر پرواز به اندازه کافی پر نشده باشد، شرکت چارتر می تواند پرواز را ظرف 10 روز از زمان عزیمت لغو کند. از آنجا که برخی از چارترها مربوط به هواپیماهایی هستند که باید در ارتفاعی خاص پرواز کنند، هوای نامساعد می تواند باعث لغو پرواز شود.

تأخیرها: پروازها می توانند قبل از عزیمت حداکثر تا 48 ساعت بدون استرداد هزینه به تأخیر بیافتند. برنامه ها و کرایه ها ممکن است تا تاریخ عزیمت تغییر کنند.

عدم تنوع پروازها: معمولا بلیط چارتر را می توانید برای راستاهای پرتردد پیدا کنید که در آن صورت هم به دلیل تقاضای زیاد گاهی پیروز به خرید بلیط چارتری نخواهید شد. از طرفی این امکان وجود ندارد که همیشه برای هر راستای فرصت پیدا کردن بلیط چارتر در بازه زمانی مورد نظر خود بیابید

سیاست های بازپرداخت: شرکت های هواپیمایی سیاست های لغو و استرداد وجه دقیقی دارند. اما در مورد بلیط چارتر مسافران معمولاً باید جریمه لغو پرداخت کنند و به احتمال زیاد حق استرداد ندارند.

با این حال، برخی از چارترها ممکن است به یک مسافر جایگزین اجازه دهند تا در ازای یک جریمه ناچیز به جای مسافر دارای بلیط پرواز کند. اگر مسافری پرواز را از دست بدهد، حق ندارد به سادگی پرواز بعدی را انجام دهد. در حالت کلی بلیط های چارتر مسائل بسیاری در کنسلی بلیط و استرداد وجه دارند.

آیا پروازهای چارتری امن هستند؟

در اینجا لازم است تفاوت بلیط چارتری و بلیط سیستمی را بررسی کنیم. بلیط چارتر همان بلیط سیستمی است که همانطور که گفته شد یک آژانس هواپیمایی با پیش خرید صندلی های یک پرواز اصطلاحا آن را چارتر می کند و در خدمات پرواز با بلیط سیستمی تفاوتی ندارد.

تضمین کیفیت و امنیت پرواز به عهده شرکت هواپیمایی است و چارترکننده تنها در تفاوت قیمت بلیط صندلی ها تاثیرگذار خواهد بود.

با این تفاسیر اگر با توجه به محدودیت های راستا پرواز چارتر و زمان های ارائه بلیط های چارتری سفر شما مطابق با یک پرواز چارتر است بهتر است با خرید بلیط چارتر تجربه یک پرواز با کیفیت بالا و قیمت پایین را امتحان کنید.

این نوع پروازها مناسب افرادیست که زیاد سفر می کنند یا برای زمان سفر محدودیتی ندارند. با تغییری جزئی در برنامه خود می توانند بلیط چارتر راستا مورد نظر خود را پیدا کنند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نبایدهای بلیط چارتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبایدهای بلیط چارتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید