چطور با نمک های حمام خستگی را از تن به در کنیم؟

به گزارش فدایی داری، بعد از یک روز طولانی، گرفتن یک حمام گرم و اضافه کردن نمک های مخصوص تجربه فوق العاده ایست که می توانید با آن خستگی پاهایی که تمام روز مجبور به ایستادن بوده اند، یا گرفتگی عضلات ناشی از پشت میزنشینی طولانی را رفع کنید.

چطور با نمک های حمام خستگی را از تن به در کنیم؟

چطور با نمک های حمام خستگی را از تن به در کنیم؟

بعد از یک روز طولانی، گرفتن یک حمام گرم و اضافه کردن نمک های مخصوص تجربه فوق العاده ایست که می توانید با آن خستگی پاهایی که تمام روز مجبور به ایستادن بوده اند، یا گرفتگی عضلات ناشی از پشت میزنشینی طولانی را برطرف کنید.

سابقه استفاده از نمک های مختلف و روش های استخراج آن اولین بار، 2700 سال بعد از میلاد، در چین منتشر شد.

سقراط دوستان خود را تشویق می کرد تا از نمک دریا در درمان بیماری های مختلف استفاده نمایند و بیماران خود را داخل آب دریا ببرند.

اصطلاح نمک حمام به کلیه مواد حلال در آب گفته می گردد که شامل مواد معدنی جامد و مناسب برای استحمام است. این مواد به تمیزی بیش تر یاری نموده، استحمام را دلپذیرتر نموده، پاک نماینده مواد آرایشی بوده و فواید پزشکی دارند که با توجه به خواص مواد معدنی طبیعی موجود در چشمه های آبگرم فراوری می شوند.

این مواد شامل سولفات مهمیم، کلرید سدیم (نمک طعام)، جوش شیرین (بی کربنات سدیم)، بوراکس و غیره هستند.

معمولا به نمک حمام رنگ، اسانس و روغن اضافه می گردد و در طول استفاده کف نموده، حالت جوشان به خود می گیرد.

بیشتر ما از اهمیت آهن و کلسیم در بدن آگاهیم ولی در خصوص مهمیم چطور؟ مهمیم دومین عنصر فراوان در سلول ها و چهارمین یون مثبت در بدن است که به تنظیم بیش از 325 آنزیم یاری نموده و نقش مهمی در عملکرد بدن نظیر کنترل ماهیچه، فراوری انرژی و حذف سموم دارد.

طبق تحقیقات آموزشگاه ملی علوم آمریکا، کمبود مهمیم منجر به افزایش بیماری های قلبی، سکته، پوکی استخوان، ورم و درد مفاصل ناراحتی های های گوارشی، بیماری های مربوط به استرس و خستگی مزمن می گردد.

متاسفانه بیشتر ما دچار کمبود مهمیوم هستیم حال آن که نمک های حمام دارای مقادیر قابل توجهی مهمیم و سولفات هستند که به راحتی به وسیله پوست هم جذب می شوند و از جمله راحت ترین راه های کسب این عنصر است.

مزایای استفاده از نمک حمام چیست؟

نمک ها می توانند با اسانس های معطر در احساس آرامش و برطرف تنش ها و خواص دارویی مفید واقع شوند.

شاید باعث تعجبتان گردد که تنها اضافه کردن اندازه کمی نمک به آب، جریان خون را بهبود می بخشد.

استفاده از نمک ها به کسانی که دارای پشت دردهای عضلانی، ورم مفاصل، کشیدگی عضلات هستند و به کسانی که طی ورزش آسیب دیده اند، پیشنهاد می گردد. نمک ها در تسکین درد، سفتی و گرفتگی عضلات پا و ساق ها فوق العاده اند.

نمک حمام به باز شدن منافذ و پاکیزگی پوست، برطرف عرق و دفع مواد سمی از بدن یاری می نماید، در برطرف شدن خشکی پوست، نرمی و ارتجاع آن موثر است.

نمک ها موجب بهبود ناراحتی های شایع مانند نیش حشرات، جوش های سطحی و پینه پاها می شوند و در درمان بیماری های پوستی جدی تر نظیر جراحات ورزشی، آسیب های پوستی پای ورزشکاران، اگزما و ترمیم پوست آسیب دیده تاثیر می گذارند.

نمک های با کیفیت، جای جوش ها را هم از بین می برند.

نمک های حمام نه تنها برای جسم بلکه برای فکر هم مفیدند. آن ها می توانند به درمان بسیاری از بیماری ها و آرامش یاری نمایند و استرس را از بین ببرند.

نمک هایی که با اسانس ترکیب شده باشند رایحه درمانی هم دارند. بوی تسکین دهنده و خوشایند آن ها باعث آرامش و تمدد اعصاب می گردد. نمک ها به آرامش خاتمه روز و در نتیجه داشتن خواب راحت شبانه یاری می نمایند.

نمک فرنگی خاصیت لایه برداری دارد. اگر نمک را با یک لیف خیس روی زانوها و آرنج بمالید و بعد از آبکشی، به حمام معمولی ادامه دهید، متوجه پاک نمایندگی آن خواهید شد.

نمک ها در رنگ های مختلف از نرم تا شیشه ای موجودند. می توانید انواع مختلف آن را جداگانه مصرف کنید یا برای رسیدن به نتیجه و بوی دلخواه آن ها را ترکیب کنید.

ارزش امتحان کردن را دارد که تنها با ریختن کمی نمک در آب به نتایج فوق العاده و باورنکردنی برسید.

طرز استفاده:

- دمای آب را گرم نه خیلی داغ که باعث قرمزی پوست گردد انتخاب کنید.

- دو پیمانه از نمک را داخل آب حل کنید و 12 دقیقه با آرامش درون آن قرار بگیرید تا متوجه شل شدن عضلات و مفاصل شوید.

- سه بار در هفته به این روش حمام کنید.

- افراد باردار بهتر است قبل از استفاده با پزشک خود مشورت نمایند.

به طور خلاصه نمک حمام دارای خواص زیر است:

- تسکین درد عضلات و مفاصل

- لایه بردار، از بین برندن سلول های مرده، بازسازی سلول های نو

- جوان نماینده

- شاداب نماینده

- مرطوب نماینده

- نرم نماینده

- روشن نماینده

- از بین برنده بوی بد بدن و بهره مندی از رایحه های ملایم و خوشایند در طول استفاده

- احساس آرامش

- از بین برنده درد

- و از بین برنده تیرگی و کبودی پوست

منبع:همشهری آنلاین

ارسال به وسیله کاربر محترم سایت : hasantaleb

منبع: راسخون

به "چطور با نمک های حمام خستگی را از تن به در کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور با نمک های حمام خستگی را از تن به در کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید