6 اثر علمی از 3 کشور اسلامی؛ برنده نهایی کنز

به گزارش فدایی داری، رییس دومین دوره رقابت علمی کنز از انتخاب نهایی 6 اثر از 3 کشور اسلامی در این رقابت ها اطلاع داد.

6 اثر علمی از 3 کشور اسلامی؛ برنده نهایی کنز

به گزارش گروه دانشگاه فدایی داری، سعید سهراب پور امروز در نشست خبری دومین دوره رقابت علمی کنز در بنیاد مصطفی (ص) با بیان اینکه این رقابت ویژه اساتید، دانشجویان و پژوهشگران و مخترعان جوان کمتر از 45 سال دنیا اسلام است، اضافه نمود: درون مایه اصلی رقابت علمی کنز جستجوی برترین راه حل های علمی و فناوری به منظور حل مسائلی است که دنیا اسلام در آن با مشکل روبرو است و می توان به وسیله تبادل ایده میان نخبگان جوان دنیا اسلام که دارای انگیزه و توانایی کافی هستند، گامی در جهت برطرف این مسائل برداشت.

وی رقابت کنز را یکی از برنامه های جانبی جایزه مصطفی (ص) توصیف کرد و ادامه داد: سال جاری دومین دوره این رقابت در دو بخش آزاد و چالش در 6 حوزه معدن و صنایع معدنی، اقتصاد بانکداری و تامین اقتصادی، آب و محیط زیست، سلامت و فناوری پزشکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و حمل و نقل برگزار شده است.

سهراب پور خاطر نشان کرد: در این دوره 658 اثر از 25 کشور ارائه و داوری شدند و در نهایت 20 اثر از کشور های ایران، مالزی و بنگلادش برای ورود به مرحله نهایی برگزیده شدند و در روز اختتامیه این رویداد، از این تعداد آثار برگزیده، تعداد 6 اثر، پیروز به دریافت جایزه رقابت علمی کنز خواهند شد.

رییس دومین دوره رقابت علمی کنز، زمان برگزاری اختتامیه این رقابت را در رویداد فناوری و نوآوری اینوتکس عنوان نمود و ادامه داد: در این دوره بخش های حمل و نقل، معدن و فناوری های معدنی به مسابقات اضافه شد و بعلاوه ارائه چالش های مؤسسات و شرکت ها به صورت پاویون برای نخستین بار در این دوره از رقابت ها اجرایی شده است.

وی خاطر نشان کرد: در بخش چالش ها، 13 پاویون ایرانی و غیرایرانی ایجاد و در آن ها 63 چالش ارائه شد.

به گزارش ایسنا، دومین دوره رقابت علمی کنز به وسیله بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شده و محور های این رقابت شامل اقتصاد، بانکداری و تامین اقتصادی، انرژی، آب و محیط زیست، فناوری اطلاعات و ارتباطات، سلامت و فناوری های پزشکی و حمل و نقل معین شده است.

جوایز برگزیدگان این رویداد شامل لوح تقدیر و مدال رقابت علمی کنز، پنج نشان طلای 30 گرمی، یاری هزینه 2000 دلاری فرصت مطالعاتی و امتیاز ویژه بهره برداری از بستر های شبکه سازی بنیاد مصطفی (ص) شامل STEP و EISA است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "6 اثر علمی از 3 کشور اسلامی؛ برنده نهایی کنز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 اثر علمی از 3 کشور اسلامی؛ برنده نهایی کنز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید