6 گوشی مجذوب کننده سال 2023 که دست کم گرفته شدند

به گزارش فدایی داری، در سال 2023 مثل همیشه گوشی های مجذوب کنندهی راهی بازار شدند و در این میان طبیعتا گوشی هایی مانند سری گلکسی S23 و آیفون 15 مورد توجه گسترده ای قرار گرفتند. اما در این میان، در بازار جهانی موبایل همیشه گوشی هایی هستند که با وجود مجذوب کنندهیت زیاد، سروصدای زیادی راه نمی اندازند و فروش بالایی تجربه نمی نمایند. در این مطلب به 6 گوشی مجذوب کننده سال 2023 می پردازیم که دست کم گرفته شدند. همین ابتدا باید بگوییم که با توجه به محدودیت های بازار ایران، این گوشی ها را (به غیر از مدل آخر) در این بازار به سختی می توانید پیدا کنید.

6 گوشی مجذوب کننده سال 2023 که دست کم گرفته شدند

ایسوس ذن فون 10

ایسوس در کل بودجه زیادی برای تبلیغ کردن گوشی های خود هزینه نمی نماید و به همین دلیل هرچقدر هم گوشی های این شرکت مجذوب نماینده و قدرتمند باشند، نمی توانند سروصدای زیادی راه بیندازند. در نتیجه ایسوس ذن فون 10 هم از این قاعده مستثنا نیست و به این فهرست راه پیدا نموده.

این گوشی از معدود مدل های جمع و جور سال 2023 محسوب می گردد که البته یک پرچم دار مجذوب نماینده هم به شمار میرود. به عنوان مثال می توانیم به ویژگی هایی مانند چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2، شارژ بی سیم و گواهی IP68 اشاره کنیم. ضمناً با وجود پرچم دار بودن آن، از جک هدفون هم بهره می برد.

البته بین ضعف های مهم آن، نباید ضعیف بودن پشتیبانی نرم افزاری نسبت به رقبا، فقدان دوربین تله فوتو و عملکرد پایدار ضعیف را از قلم بیندازیم. اما در نهایت با توجه به ابعاد جمع و جور این گوشی، طبیعتا قرار نیست بدون هیچ ضعف و مسئله ای باشد.

آنر مجیک 5 پرو

بعد از اینکه آنر در سال 2020 از هواوی جدا شد، روند صعودی این شرکت ادامه پیدا نموده و روز به روز به پیروزیت های بیشتری می رسد. این شرکت اوایل سال 2023 از یک گوشی پرچم دار همه فن حریف به نام آنر مجیک 5 پرو رونمایی کرد که سرشار از ویژگی های مجذوب نمایندهی است. از طراحی مدرن و گواهی IP68 گرفته تا بهره گیری از جدیدترین چیپست، پشتیبانی از شارژ بی سیم و سیمی پرسرعت تا دوربین هایی که در برابر رقبا به خوبی عرض اندام می نمایند.

البته در این میان، باید به ضعف هایی مانند عدم استفاده از شیشه محافظ گوریلا گلس و نرم افزار ضعیف اشاره کنیم. از سوی دیگر، این گوشی همزمان با گوشی تاشو مجیک Vs راهی بازار جهانی شد و به همین دلیل خیلی زود زیر سایه آن نهاده شد. در هر صورت واقعیت این است که آنر مجیک 5 پرو نشان داد که این شرکت در بازار جهانی می تواند به رقیب بسیار مهمی برای گوشی های پرچم دار تبدیل گردد.

لنوو ThinkPhone

اگر سری لپ تاپ های ThinkPad لنوو با یک گوشی ترکیب شوند، چه اتفاقی می افتد؟ این سوالی است که لنوو در نمایشگاه CES 2023 با رونمایی از مدل ThinkPhone سعی کرد به آن پاسخ دهد. لنوو برای این گوشی تا حدی از همان زبان طراحی لپ تاپ های سری ThinkPad استفاده کرد و در این میان باید به قابلیت های تبدیل به حالت دسکتاپ، امکان بهره گیری به عنوان وب کم کامپیوتر و پشتیبانی نرم افزاری مناسب هم اشاره کنیم.

لنوو ThinkPhone با چیپست اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، دوام عالی بدنه، شارژ سیمی 68 واتی، گواهی IP68 و دکمه قابل شخصی سازی راهی بازار شد. در این میان کیفیت دوربین ها پایین تر از حد انتظار بودند. به همین دلیل این گوشی در بازار جهانی نتوانست پیروزیت زیادی کسب کند.

موتورولا اج پلاس 2023

سری Edge موتورولا مدت هاست که داستان تقریبا بوده است. به عبارت دیگر، این گوشی های پرچم دار معمولا هیچوقت پیروز نشده اند نسبت به رقبای مهم خود، عرض اندام نمایند. اما در این میان، موتورولا اج پلاس 2023 شاید اولین گوشی در بین این خانواده باشد که به این حد رسیده است.

به طور کلی این گوشی را می توانیم یکی از برترین پرچم دارهای موتورولا در چند سال گذشته در نظر بگیریم. از بین ویژگی های مهم آن، می توانیم مواردی مانند عملکرد عالی، دوربین های خیلی خوب، عمر باتری بالا و سرعت شارژ عالی را نام ببریم. ضمناً این که مدل 512 گیگابایتی این گوشی با قیمت 800 دلار راهی بازار شده، مجذوب نمایندهیت آن را افزایش داده است.

اما در کل با توجه به اینکه موتورولا در چند سال اخیر پرچم داران مجذوب نمایندهی راهی بازار ننموده، این گوشی هم در سال 2023 نتوانست برند این شرکت را در بازار گوشی های پرچم دار به خوبی احیا کند و در نتیجه آنچنان که باید و شاید مورد توجه گسترده ای قرار نگرفت. باید ببینیم آیا استقبال کاربران در سال 2024 از پرچم داران موتورولا افزایش پیدا می نماید یا نه.

سونی اکسپریا 1 مارک 5

مانند ایسوس، سال هاست گوشی های سونی هم توجه زیادی را جلب نمی نمایند. برای سونی اکسپریا 1 مارک 5 هم شاهد ادامه این روند بودیم و این گوشی نتوانست سروصدای زیادی راه بیندازد. سونی معمولا برای گوشی های پرچم دار خود ویژگی هایی ارائه می نماید که مورد توجه خوره های تکنولوژی قرار می گیرد. به عنوان مثال در خصوص این گوشی، با جک هدفون، درگاه microSD و نمایشگر 4K روبرو هستیم. از سوی دیگر باید به دوربین های فوق العاده این گوشی و زوم متغیر دوربین تله فوتو آن هم اشاره کنیم.

از سوی دیگر نباید عمر باتری خوب، گواهی IP68 و پشتیبانی از شارژ بی سیم را از قلم بیندازیم. اما یک گوشی هرچقدر هم فوق العاده باشد، قیمت گذاری 1400 دلاری به این معناست که کمتر کاربری به سمت آن می رود و ضمناً گوشی های سونی به طور محدود فقط راهی بعضی بازارها می شوند و در نتیجه همین موضوع منجر به کاهش حضور آن ها در بازار شده است.

ناتینگ فون 2

در نهایت باید به سراغ ناتینگ فون 2 برویم که نسبت به سایر گوشی های این فهرست، خرید آن در بازار ایران بسیار راحت تر است. شرکت ناتینگ یکی از تازه واردان بازار موبایل محسوب می گردد و در نتیجه با وجود طراحی مجذوب نماینده دو گوشی که راهی بازار نموده، طبیعتا هنوز پیروز نشده به یکی از بازیگران مهم این بازار تبدیل گردد.

ناتینگ فون 2 نسبت به نسل قبلی با ارتقاهای بسیار مجذوب نمایندهی روبرو شده و به همین دلیل می توانیم آن را یکی از برترین گوشی های 2023 در نظر بگیریم. اما از طرف دیگر، همچنان بسیاری از کاربران ریسک خرید گوشی از یک شرکت تازه کار را نمی پذیرند و ترجیح می دهند از بین برندهایی دست به انتخاب بزنند که سال هاست در این بازار حضور دارند. با توجه به همین موضوع، امیدواریم سال 2024 گوشی های ناتینگ حضور بیشتری در بازار جهانی داشته باشند.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "6 گوشی مجذوب کننده سال 2023 که دست کم گرفته شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 گوشی مجذوب کننده سال 2023 که دست کم گرفته شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید