آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از 27 میلیون 650هزار عبور کرد

به گزارش فدایی داری، با ادامه همه گیری ویروس کرونا شمار مبتلایان به آن از 27 میلیون 650 هزار تن عبور نموده است.

آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از 27 میلیون 650هزار عبور کرد

تا لحظه ثبت این گزارش تا کنون 27,647,283 تن مبتلا و 899,214 تن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند.

سایت ورد اُ میترز آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می نماید که برای دیدن آن اینجا کلیک کنید.

به گزارش ای بی سی نیوز، درحالیکه آمریکا خود را برای موج احتمالی دوم ویروس کرونا در فصل پاییز آماده می نماید، بسیاری از کارشناسان پیش بینی می نمایند موارد آلودگی به این ویروس افزایش یابد. بر اساس این گزارش، بعضی کارشناسان افزایش موارد آلودگی به کرونا را به معنای افزایش مرگ و میر ناشی از این ویروس به همان نسبت نمی دانند.

مسائل زیادی از ابتدای همه گیری این ویروس در اوایل سال 2020 تغییر نموده است، دوره ای که بیمارستان های آمریکا مملو از بیماران آلوده به این ویروس مرموز و جدید بود. به ماه سپتامبر می رسیم و همه گیری هنوز در بسیاری از ایالت ها خارج از کنترل است. اما به نسبت، بیماران کمتری بر اثر آلودگی به این ویروس جان خود را از دست می دهند. کارشناسان اکنون به چندین عامل در خصوص علت کاهش مرگ و میر این ویروس در مقایسه با روزهای نخست اشاره می نمایند، هرچند همچنان مرگبارتر از آنفلوانزا است.

مراکز کنترل بیماری در آمریکا با اشاره به نگرانی ها از تلاقی ویروس کرونا و آنفلوانزا در فصل پاییز پیش بینی نموده اند طی چهار هفته آینده ویروس کرونا جان 3 هزار و 300 تا 7 هزار 500 آمریکایی را بگیرد و همچنین 150 هزار تا 360 هزار نفر دیگر را مبتلا کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مقامات هند امروز سه شنبه اعلام کردند تاج محل، مهمترین جاذبه گردشگری هند که در پی شیوع ویروس کرونا در این کشور تعطیل شده بود، پس از بیش از 6 ماه بازگشایی می گردد.تاج محل در حالی قرار است درهای خود را به روی گردشگران باز کند که شیوع کووید-19 در هند همچنان در مرحله هشدار است و روزانه هزاران نفر در هند به این ویروس مبتلا می شوند. این در حالی است که اخیرا هند با پیشی دریافت از برزیل رتبه دوم آلوده ترین کشور دنیا را به خود اختصاص داده است. لازم به ذکر است که از ماه اوت، هند بالاترین افزایش یک روزه ابتلا به کرونا در دنیا را گزارش نموده است.

در برزیل نیز علی رغم آمار بالای کرونا یکصد و نود و هشتمین سالروز استقلال این کشور برگزار گردید. سالروز گرامیداشت استقلال برزیل که هر ساله با رژه نظامی و با حضور بیش از 50 هزار نفر برگزار می شد، سال جاری تحت تاثیر شیوع بیماری همه گیر با حضور بولسونارو بدون استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی و همچنین مقام های ارشد دولتی در کاخ محل ریاست جمهوری برگزار گردید.

هر چند دولت برزیل از شروع گسترش بیماری همه گیر به کوشش ناکافی و مدیریت غلط در کنترل و مهار ویروس کرونا متهم شده، اما همیلتون موآرو معاون رئیس جمهوری، با دفاع از چگونگی برخورد دولت با این بحران، مردم را به علت نداشتن نظم و انضباط و رعایت نکردن مقررات فاصله گذاری اجتماعی، مقصر دانسته است.

اما در اسپانیا آخرین گزارشات نشان می دهد که این کشور بیشترین مبتلایان را در اروپا دارد. در حالی که دولت اسپانیا و دولت های ایالتی این کشور، به بازگشایی مدارس صفت های امن ، پایدار و اجتماعی می دهد ، معلمان و اولیای دانش آموزان همچنان در سردرگمی و ترس از شیوع کرونا قرار دارند.

مت هنکوک، وزیر بهداشت و درمان انگلیس، پس از افزایش جهشی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور، امروز در مجلس این کشور از فرا رسیدن موج دوم کووید 19 ابراز نگرانی کرد.روزنامه ایوینینگ استاندارد نوشت کارشناسان بهداشت و درمان هشدار می دهند دولت انگلیس باید همه گیری را جدی بگیرد یا برای در نوردیدن جاده ای پر دست انداز، آماده گردد. کارشناسان و مردم انگلیس نگرانند دولت این کشور، مهار این همه گیری را از دست داده باشد.وزنامه گاردین هفته پیش نوشت در پی افزایش فراوان شمار مبتلایان به کووید 19 در انگلیس طی هفته های اخیر، متخصصان بهداشت و درمان هشدار می دهند دولت این کشور در جهت نادرستی حرکت می نماید و به ویژه با توجه به این که بیماری های فصل سرما در پیش است، افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا، نگرانی ها را بیش تر می نماید.

بیشتر بخوانید:

فاجعه در دانشگاه های آمریکا/ هند دومین کشور آلوده دنیا شد

تکنولوژی روس ها برای تشخیص کرونا/آلاباما کانون شیوع ویروس شد

انگلیس و آمریکا بدترین به لحاظ عملکرد/سرایت کووید ـ19 از شهرها به روستاهای هند

310311

منبع: خبرآنلاین

به "آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از 27 میلیون 650هزار عبور کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از 27 میلیون 650هزار عبور کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید