آیپدهای مجهز به نمایشگر OLED باریک تر، سبک تر و باکیفیت تر خواهند بود

به گزارش فدایی داری، اینطور که به نظر می رسد، اپل میخواهد در طراحی آیپدهای مورد انتظار خود از فرایند ساخت نمایشگر OLED تازه و پیشرفته ای استفاده کند که اجازه می دهد محصول سبک تر و باریک تر از قبل باشد.

آیپدهای مجهز به نمایشگر OLED باریک تر، سبک تر و باکیفیت تر خواهند بود

مینگ چی کو، یکی از موثق ترین و معتبهترین تحلیل گران حوزه فناوری که به عنوان افشاگر هم فعالیت می نماید، سال گذشته گفته بود که نخستین آیپد مجهز به نمایشگر OLED در سال 2022 راهی بازار می گردد. اما بعدا متوجه شدیم این برنامه از دستور کار اپل خارج شد و شرکت در سال 2022 همچنان می خواهد از فناوری قدیمی استفاده کند.

اپل در حال حاضر سه تأمین نماینده در بخش نمایشگر دارد که هر سه آن ها روی فناوری نو پنل OLED کار می نمایند. اینطور که به نظر می رسد، این سه شرکت دقیقا برای تأمین نیازهای اپل به سراغ چنین فناوری ساختی رفته اند و این نمی تواند اتفاقی باشد. در واقع همه چیز دارند دست به دست هم می دهند تا به این نتیجه برسیم که آیپدها با نمایشگر OLED در راه هستند.

برای مثال، فناوری ساخت سامسونگ باعث می گردد نمایشگر دوام بیشتری داشته باشد و اندازه روشنایی هم دو برابر گردد. LG هم خود را آماده می نماید تا سفارشات لازم را برای تأمین نمایشگر OLED برای آیپدها دریافت کند و حتی گفته می گردد اندازه فراوری را در آن شرکتی که نمایشگرهای یادشده را فراوری می نماید دو برابر افزایش داده تا به اندازه دقیق آیپدها برسد. در نهایت هم می رسیم به BOE که داستان زیادی با اپل داشته اما در نهایت توانست توجه شرکت آمریکایی را به خود جلب کند. این شرکت هم ظاهرا توانسته هر طور که شده خود را به جمع بهترین ها برساند و در نتیجه برای تأمین نمایشگر آیپدها واجد شرایط گردد.

علاوه بر این ها، اخیرا هم شنیده بودیم که سامسونگ خط فراوری نوی را برای فراوری نمایشگر OLED با فناوری ساخت بسیار پیشرفته راه اندازی نموده که نمایشگرهای فراوری شده در آن هم مخصوصا برای اپل در نظر گرفته شده اند. پایگاه خبری ET News در این رابطه گفته:

با تمام این تفاسیر، به نظر می رسد سال جاری قرار نیست شاهد این محصولات مجذوب کننده باشیم. طبق اطلاعات منتشر شده، اپل در نظر دارد در سال 2024 از نخستین آیپد مجهز به نمایشگر OLED رونمایی کند تا بدین ترتیب مدت زمان انتظار کشیدن کاربران این شرکت باز هم افزایش پیدا کند.

البته ET News که در رابطه با فناوری ساخت نو نمایشگر OLED توضیحاتی را ارائه داد، در این باره که اپل چه زمانی قصد رونمایی از نخستین آیپدها با این نمایشگر را دارد حرفی نزد و فقط گفت که اپل برنامه دارد نمایشگرهای کوچک و بزرگ زیادی فراوری کند و این یعنی بسیاری از آیپدها قرار است نمایشگری با فناوری OLED داشته باشند.

فعلا نوترین خبرها به سال 2024 به عنوان تاریخ رونمایی از نخستین آیپد مجهز به نمایشگر OLED اشاره دارند. ناگفته نماند خیلی بعید است سال جاری شرکت آمریکایی از آیپدهایی با این نمایشگر رونمایی کند. با این حال باید منتظر بمانیم ببینیم طی روزها یا حتی ماه های آینده، چه خبرهای بیشتری در این رابطه منتشر می گردد.

منبع: 9to5Mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیپدهای مجهز به نمایشگر OLED باریک تر، سبک تر و باکیفیت تر خواهند بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیپدهای مجهز به نمایشگر OLED باریک تر، سبک تر و باکیفیت تر خواهند بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید