دوربین گلکسی S22 اولترا می تواند اهمیت سخت افزار را به اپل و گوگل گوشزد کند

به گزارش فدایی داری، قدرتمندترین پرچم دار سال آینده سامسونگ یعنی گلکسی S22 اولترا، از دوربین 108 مگاپیکسلی S20 اولترا به بهترین شکل ممکن استفاده خواهد کرد. اولین نسخه از حسگر های دوربین ISOCELL HM1 سامسونگ اگرچه عملکرد خوبی از خود نشان داده بودند، اما چندان جلب توجه نکردند. بعد از آن، این حسگر ها بازنگری شدند و در گوشی گلکسی S21 اولترا به یکی از بهترین گزینه های ممکن برای علاقمندان به دوربین و عکاسی تبدیل شدند.

دوربین گلکسی S22 اولترا می تواند اهمیت سخت افزار را به اپل و گوگل گوشزد کند

طبق اعلام Ice Universe، دوربین 108 مگاپیکسلی گلکسی S22 اولترا، جزئیات بیشتری از عکس را به نمایش خواهد گذاشت. پیش تر این منبع فاش کرده بود که گلکسی S22 اولترا با نسخه ارتقاء یافته حسگر 108 مگاپیکسلی HM3 سامسونگ، یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض و دو دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی (زوم 10 و 3 برابری) عرضه خواهد شد. اگرچه گوشی گلکسی S21 اولترا اسما قادر به گرفتن عکس های 108 مگاپیکسلی است، اما برای این کار لازم است تا حالت وضوح بالا را فعال کنید. در غیر این صورت گوشی با لنز 12 مگاپیکسلی تصاویر را ثبت می کند. این بدان معنی است که پیکسل های جداگانه باید با هم ادغام شوند تا مانند یک پیکسل بزرگتر عمل کنند و در آن صورت است که تصاویر ثبت شده روشن تر خواهد بود.

گلکسی S22 اولترا با حالت enhanced detail mode برای سنسور 108 مگاپیکسلی عرضه خواهد شد و Ice تقریبا از این موضوع مطمئن است. سامسونگ تا به امروز نتوانسته نشان دهد که دوربین گوشی های پرچم دارش نسبت به دوربین گوشی های اپل و پیکسل گوگل از برتری خاصی برخوردار است. اما احتمالا با رونمایی از دوربین گلکسی S22 اولترا، این شرایط تغییر خواهد کرد. گوشی های گوگل پیکسل سری 6 که به تازگی از آن ها رونمایی شد، از دوربین تازه 50 مگاپیکسلی بهره می برند و اپل هم ممکن است قدرتمندترین گوشی خود را در سال آینده به سنسور 48 مگاپیکسلی مجهز کند. به نظر می رسد که این شرکت ها ارتقای نرم افزار را بر سخت افزار تازه ترجیح می دهند.

دوربین 108 مگاپیکسلی ارتقاء یافته تنها شایعه هیجان انگیز درباره گلکسی S22 اولترا نیست. سامسونگ طی سال های گذشته توجه ویژه ای به رنگ بندی محصولاتش داشت و آن ها را با طرح ها و رنگ های زیبا و چشم نوازی راهی بازار کرد. از جمله این رنگ ها می توان به مشکی مات در گلکسی S21 اولترا اشاره کرد که در عین سادگی، جذابیت فوق العاده ای داشت یا رنگ مسی در گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا که ایده نسبتا تازه و نویی بود و باعث شد توجه عده زیادی از کاربران به گوشی های پرچم دار شرکت کره ای جلب شود. همچنین این طور که به نظر می رسد، سامسونگ قصد ندارد تلاش خود را در این زمینه کم کند و با قدرت بیشتری هم می خواهد این فرایند را ادامه دهد. در تازهترین خبری که در رابطه با پرچم داران این شرکت یعنی سری گلکسی S22 منتشر شده است شنیدیم که مدل اولترا که قدرتمندترین مدل هم در این سری خواهد بود با رنگ سبز راهی بازار می شود. البته سبز، یکی از رنگ بندی هایی است که سامسونگ برای این گوشی در نظر گرفته است.

از دیگر شایعه های مربوط به گلکسی S22 اولترا می توان به جایگاه اختصاصی قلم S Pen اشاره کرد. برای یادآوری باید بگوییم که گلکسی S21 اولترا اولین گوشی غیر نوت سامسونگ بود که پشتیبانی از قلم S Pen را امکان پذیر کرد ولی کاربرانی که خواستار بهره گیری از این قابلیت هستند، به ناچار باید با خرید یک کیس مخصوص قلم را با خود حمل کنند. اما حالا به نظر می رسد گلکسی S22 اولترا این مشکل را برطرف کرده اما برای عملی کردن این مشخصه باید تغییراتی در طراحی بدنه لحاظ شود. به عنوان مثال، نسبت ابعاد نمایشگر این گوشی مانند گلکسی نوت 20 اولترا 19.3:9 خواهد بود و این در حالی است که تمام گوشی های S21 از نمایشگر مبتنی بر نسبت ابعاد 20:9 بهره می برند. به زبان ساده، نمایشگر این گوشی کمی عریض تر محسوب می شود که این رویکرد برای تعبیه جایگاه مخصوص قلم S Pen ضروری به شمار میرود. همچنین گوشه های بدنه هم در حد سری S21 گرد نخواهد بود اما در حد گوشی های نوت هم با زاویه های تیز روبه رو نمی شویم.

بخش نمایشگر این گوشی از جمله قسمت هایی است که همواره برآورد های زیادی درباره آن به گوش می رسد. گلکسی S21 اولترا با بیشینه روشنایی 1500 نیت، یکی از قدرتمندترین و برترین گوشی هایی بود که سال گذشته راهی بازار شد. نمایشگر این محصول هم مدت ها به عنوان برترین نمایشگر به کار رفته در یک گوشی هوشمند در صدر قرار داشت تا اینکه بعد از آن گوشی های زیادی راهی بازار شدند و توانستند این عنوان را تصاحب کنند؛ اما نه با اختلاف زیاد بلکه کاملا نامحسوس. طبق شنیده ها، گلکسی S22 اولترا خواهد آمد تا بار دیگر رکورد تازهی را به ثبت برساند. این طور که به نظر می رسد، اندازه روشنایی صفحه این گوشی به عدد خیره کننده 1800 نیت خواهد رسید که تا به امروز در هیچ گوشی هوشمند دیگری شاهد ثبت این عدد نبودیم. همچنین دیگر شایعه ای که درباره این مطرح است بحث خمیدگی نمایشگر آن است. به گفته یکی از مشهورترین افشاگران سامسونگ، نمایشگر گلکسی S22 اولترا خمیدگی بسیار کمی خواهد داشت.

باید دید در آینده چه شایعه های تازهی درباره سری گوشی های پرچم دار سال آینده سامسونگ در فضای مجازی منتشر می شود.

منبع: Phonearena

منبع: دیجیکالا مگ

به "دوربین گلکسی S22 اولترا می تواند اهمیت سخت افزار را به اپل و گوگل گوشزد کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوربین گلکسی S22 اولترا می تواند اهمیت سخت افزار را به اپل و گوگل گوشزد کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید