4 علت برای خریدن پوکو X6 پرو (و 2 علت برای نخریدن)

به گزارش فدایی داری، گوشی های پوکو در بازار ایران به شدت محبوب هستند زیرا با قیمت بسیار مناسبی عرضه می شوند و امکانات خیلی جذابی ارائه می دهند. پوکو X6 پرو همین چند هفته قبل رسما معرفی گشت و حالا وارد بازار ایران شده است. اگر می خواهید این گوشی را خریداری کنید ولی هنوز شک و تردید دارید، در این مطلب 4 علت برای خریدن آن مطرح می کنیم و به 2 علت برای نخریدن هم اشاره می کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

4 علت برای خریدن پوکو X6 پرو (و 2 علت برای نخریدن)

دلایل برای خریدن

نمایشگر فوق العاده

پوکو X6 پرو به یک نمایشگر 6.67 اینچی مجهز شده است که کمی فراتر از انتظار عمل می نماید. رزولوشن آن 1220 در 2712 پیکسل (نسبت 20:9، تراکم پیکسلی حدود 446) است که طبیعتا مجذوب کننده تر از نمایشگر مبتنی بر رزولوشن 1080p محسوب می گردد. به لطف پشتیبانی از دالبی ویژن، برای محتواهای HDR می تواند حداکثر روشنایی 1800 نیت را ارائه کند و در حالت معمولی هم حداکثر روشنایی حدود 1200 نیت به ارمغان می آورد.

حداکثر رفرش ریت نمایشگر 120 هرتز است که به طور اتوماتیک به 60 هرتز هم کاهش پیدا می نماید. به همین دلیل لازم نیست نگرانی زیادی بابت تاثیر منفی برای عملکرد باتری داشته باشید زیرا نمایشگر انرژی خیلی زیادی مصرف نمی نماید. در کل در این محدوده قیمتی، این یکی از برترین نمایشگرها به شمار میرود که هیچ ضعف جدی ندارد و می تواند انواع محتواها را به زیبایی هرچه تمام نشان دهد.

سرعت شارژ 67 وات

از دیگر مزایای پوکو X6 پرو باید به پشتیبانی از سرعت شارژ 67 وات اشاره کنیم. خوشبختانه برخلاف گوشی های سامسونگ، شیائومی همچنان گوشی های خود را همراه با شارژر راهی بازار می نماید و شارژر قرار گرفته در جعبه هم 67 وات سرعت دارد. بر اساس آنالیز های اجرا شده، با این شارژر می توانید گوشی را در عرض فقط 43 دقیقه به طور کامل شارژ کنید. در این محدوده قیمتی چند گوشی دیگر هم با سرعت شارژ حدود 67 وات وجود دارند اما پوکو X6 پرو نسبت به رقبای هم سرعت خود، زودتر باتری را شارژ می نماید.

در این میان باید به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی هم اشاره کنیم که می تواند یک روز کامل دوام بیاورد. بنابراین با باتری استانداردی روبرو هستیم.

عملکرد فراتر از انتظار

شیائومی برای این گوشی از چیپست 4 نانومتری دایمنسیتی 8300 اولترا استفاده نموده است. این تراشه از یک هسته با سرعت 3.35 گیگاهرتز، 3 هسته با سرعت 3.2 گیگاهرتز و 4 هسته با سرعت 2.2 گیگاهرتز استفاده می نماید. Mali-G615 MC6 هم وظیفه پردازش های گرافیکی را بر عهده دارد. در کنار این تراشه، با رم 8/12 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 تا 512 گیگابایتی روبرو هستیم.

بر اساس بنچمارک های اجرا شده، این گوشی نسبت به سایر مدل های هم قیمت در بازار، به طور قابل توجهی عملکرد بهتری از خود ارائه می دهد. حتی برای تست فشار طولانی هم بعد از گذشت 20 دقیقه، می تواند 80 درصد عملکرد اولیه خود را به مدت یک ساعت حفظ کند. این یعنی اگر دنبال یک گوشی گیمینگ با عملکرد فوق العاده هستید که در این زمینه با افت محسوسی روبرو نگردد، بدون شک پوکو X6 پرو برترین گزینه ای است که در این محدوده قیمتی می توانید بخرید.

دوربین اصلی باکیفیت

دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی در نور روز عکس های خیلی خوبی ثبت می نماید و سطح جزئیات مناسب هستند. وایت بالانس اتوماتیک معمولاً کمی گرمای اضافه به عکس های فضای باز می دهد که لزوماً بد نیست، اما دقیق هم نیست. البته در خصوص میزان اشباع رنگ باید بگوییم که عملکرد خوبی دارد. دوربین این گوشی از حالت شب اتوماتیک برای عکاسی بهره می برد که البته این مشخصه فقط در محیط های بسیار تاریک فعال می گردد. خوشبختانه دوربین اصلی حتی بدون استفاده از این مشخصه هم می تواند در شب عکس های خیلی خوبی ثبت کند. اما اگر دوست دارید در عکس های ثبت شده در محیط های کم نور سایه ها روشن تر شوند، می توانید این مشخصه را فعال کنید.

دلایل برای نخریدن

ضدآب نبودن

پوکو X6 پرو از همان زبان طراحی گوشی های پوکو بهره می برد و بنابراین در پنل پشتی با ماژول دوربین بسیار بزرگی روبرو هستیم که در سمت راست آن، لوگوی پوکو تعبیه شده است. اما در این میان یکی از ضعف های جدی این گوشی، پشتیبانی آن از گواهی IP54 است. این یعنی فقط می تواند در برابر پاشش آب از خود مقاومت نشان دهد. برای مقایسه باید بگوییم که بسیاری از گوشی های این محدوده قیمتی، از گواهی IP67 یا IP68 بهره می برند که این یعنی می توانند به طور کامل در آب غوطه ور شوند. در نتیجه با در نظر گرفتن این موضوع، پوکو X6 پرو در این زمینه نسبت به رقبا حرف زیادی برای گفتن ندارد.

دوربین اولترا واید معمولی و ماکرو ضعیف

در کنار دوربین اصلی، با دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی روبرو هستیم. دوربین اولترا واید در برترین حالت عملکرد خیلی معمولی دارد و گستره دینامیکی خوبی ارائه نمی نماید. در محیط های تاریک هم اگرچه عملکرد خیلی بدی از خود نشان نمی دهد ولی نمی توانیم آن را به عنوان یک دوربین باکیفیت در نظر بگیریم.

با وجود اینکه پوکو X6 پرو روی هم رفته یک میان رده مجذوب کننده و قدرتمند محسوب می گردد، اما استفاده از دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی مجذوب کنندهیت آن را کاهش داده است. چنین دوربینی در گوشی های بسیار مقرون به صرفه تر استفاده می گردد و در این گوشی هم اصلا عملکرد خوبی ندارد و صرفا برای افزایش تعداد دوربین مورد استفاده قرار گرفته است.

منبع: فدایی داری مگ

منبع: دیجیکالا مگ

به "4 علت برای خریدن پوکو X6 پرو (و 2 علت برای نخریدن)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 علت برای خریدن پوکو X6 پرو (و 2 علت برای نخریدن)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید