ابلاغ سند آموزش های مهارتی در مدارس استثنایی، مناسب سازی بیش از 1200 مدرسه

به گزارش فدایی داری، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه یکی از رویکرد های ما توسعه هرچه بیشتر آموزش های مهارتی است اظهار داشت که به زودی سندجامع آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای آماده و ابلاغ خواهد شد.

ابلاغ سند آموزش های مهارتی در مدارس استثنایی، مناسب سازی بیش از 1200 مدرسه

به گزارش گروه اجتماعی فدایی داری، سیدجواد حسینی در همایش روز جهانی معلولان که در مجتمع نابینایان شهید محبی برگزار گردید ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولان گفت: آگاهی یافتن نسبت به مسائل معلولان، کوشش در جهت مناسب سازی جامعه و برطرف تبعیض از جمله اهداف این روز است.

وی اضافه کرد: از بیش از هفت میلیارد جمعیت جهان، دست کم یک میلیارد نفر دچار انواعی از معلولیت ها هستند که 80 درصد آن ها در جوامع در حال توسعه زندگی می نمایند. 100 میلیون کودک در حهان دچار معلولیت هستند این در حالیست که هشت میلیون فرد دارای معلولیت در ایران ایرانی داریم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سندملی ما در این عرصه، قانون جامع حمایت از معلولان است که تصویب و ابلاغ شده گفت: بزرگترین مولفه جامعه دوستدار انسان، جامعه دوستدار معلول است. چنین جامعه ای، جامعه ای برای همگان است و باید در اندیشه ساختن جامعه ای دوستدار انسان باشیم. معلولیت یک مفهوم شکل گرفتنی محسوب می گردد نه مفهومی ماهوی و ذاتی. معلولیت یک مفهوم اجتماعی و محیطی است و باید یکی از جدی ترین نگاه های روزجهانی این باشد که این مفهوم و نگرش را اصلاح کند.

حسینی ادامه داد: در چنین جامعه ای حق برخورداری از سلامت، فعالیت اجتماعی، سرگرمی، سفر، گذران اوقات مطلوب فراغت، حق اشتغال، کار و به ویژه حق آموزش و به مدرسه رفتن باید برای همه برابر بوده و برای تحقق این حقوق تدبیر و کوشش گردد.

سازمان آموزش و پرورش استثنایی از بدو تاسیی تا کنون پوشش تحصیلی را 18 برابر افزایش داده است. یک هزار عنوان کتاب طراحی و مناسب سازی شده و بیش از 10 هزار محتوای آموزش مجازی ساخته و عرضه شده است. توانمندسازی در حوزه زبان اشاره و خط بریل برای 24 هزار معلم، اولیاء و مدیران در قالب برگزاری 228 کارگاه اجرا شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه بعلاوه پیروز شدیم سرانه فضای آموزشی استثنایی را به 11 متر مربع برسانیم اظهار کرد: بیش از 1200 مدرسه مناسب سازی شده اند و یکی از رویکرد های ما توسعه هرچه بیشتر آموزش های مهارتی است. 1103 مدرسه هنرستانی به هنرجویان در قالب 36 رشته آموزش می دهند. فقط در دوسال 99 و 1400، 62 رشته هنرستانی پیشرفته است و کوشش می کنیم با آموزش های همراه با فراوری، هرچه بیشتر فراوری مهارتی را به سمت تجاری سازی و برندسازی برده و فراوریات را در معرض دید عموم و فروش قرار دهیم.

وی بعلاوه اعلام نمود که به زودی سندجامع آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای آماده و ابلاغ خواهد شد. برای جامعه دوستدار انسان به کوشش و کوششی سخت احتیاجمندیم. 700 همکار توانبخش ما خدمات توانخشی در مدارس ارائه می دهند. طرح توانبخشی برون مدرسه ای نیز ارتقاء یافته و بودجه آن به بیش از 10 میلیارد تومان در امسال رسیده است.

حسینی اضافه کرد: طرح خدمات حمایتی در قالب 19 قلم خدمت 42 هزار دانش آموز را با اعتبار 20 میلیارد تومانی پوشش داده است.

وی با تاکید بر اینکه مداخلات بهنگام باید برای دانش آموزان با احتیاج های ویژه مورد توجه باشد اظهار کرد: به همین دلیل افزایش 100 درصدی غربالگری را هدفگذاری کردیم و 99 درصد نوآموزان دبستانی با ارائه خدمت بیش از 20 هزار نیروی انسانی و بعلاوه 169 هزار نوآموز پیش دبستانی در امسال تحت پوشش سنجش رفتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ابلاغ سند آموزش های مهارتی در مدارس استثنایی، مناسب سازی بیش از 1200 مدرسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ سند آموزش های مهارتی در مدارس استثنایی، مناسب سازی بیش از 1200 مدرسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید