خبرنگاران امیری: دولت برای مقابله با ویروس کرونا با تمام توان در کنار مردم است

به گزارش فدایی داری، تهران-خبرنگاران- معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: دولت با تمام توان برای کم کردن آلام مردم که ناشی ورود ویروس کرونا است، در بخش های مختلف برنامه دارد و در کنار مردم خواهد بود.

خبرنگاران امیری: دولت برای مقابله با ویروس کرونا با تمام توان در کنار مردم است

جلسه ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد عصر سه شنبه به صورت ویدئو کنفرانسی با مدیریت حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهوری برگزار شد.

استاندار و جمعی از مدیران دستگاه های عضو ستاد پیشگیری کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از عملکرد این استان در زمینه مقابله و پیشگیری با ویروس کرونا ارایه کردند.

امیری بعد از ارایه گزارش ها در این جلسه گفت: امیدوارم در سالی که به نام سال جهش تولید نامگذاری شد اتفاقات خوبی در کشور و به خصوص استان کهگیلویه و بویراحمد ببینیم و هرچه زودتر این بلا از سر همه کشورها و بخصوص کشور ما رد شود.

وی افزود: سال 1398 برای ما سال سختی بود با خسارت های ناشی از سیل شروع شد و اتفاقات متعددی را داشتیم و این اواخر سال هم متاسفانه گرفتار ویروس کرونا شدیم. در شرایطی که سخت ترین تحریم ها علیه ملت ما توسط آمریکا اعمال شده و می شود.

معاون پارلمانی رییس جمهوری با بیان این که بخشی از این تحریم ها در حوزه دارو و درمان است گفت: از همان روزهای اولیه که ویروس کرونا در چین شیوع پیدا کرد، این موضوع در دولت مطرح و تمهیداتی برای آن اندیشیده شد و دولت اعتبارات لازم برای مدیریت این بحران در نظر گرفت.

امیری افزود: با شیوع این ویروس در کشور کارهای زیادی انجام گرفت که به شهادت کارشناسان سازمان بهداشت جهانی، ایران یکی از کشورهای بسیار پیروز با در بحث مقابله با ویروس کرونا است که این نشان از مدیریت خوب و دقیق و متولیان امر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، سیاسی و اجتماعی و اقدامات دولت دارد.

وی ادامه داد: این مهمان ناخوانده در کشور زحمت های زیادی را برای مردم ایجاد کرد. بخش هایی را تحت تاثیر قرار داد به ویژه بخش های مربوط به بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی را با مسائل فراوانی روبرو کرد. کسب و کارهای کوچک آسیب دیدند. بخش های اقتصادی نیز تحت تاثیر قرار گرفت.شیوع این بیماری مقارن با ایام تعطیلات عید نوروز شد و سنت دید و بازدید ما را تحت تاثیر قرار داد و از طرف دیگر سنت های مذهبی ما را هم تحت تاثیر قرار داد و باعث تعطیلی نماز جماعت و جمعه شد که در تاریخ کشور بی سابقه است.

معاون پارلمانی رییس جمهوری با بیان این که بودجه خاصی را تحت مقابله با ویروس کرونا در نظر نگرفته ایم گفت: با مدیریت خوب رییس سازمان برنامه و بودجه، بودجه های خوبی به بحث مبارزه با این ویروس اختصاص داده شد که خیلی موثر بود.

امیری با تاکید بر این که باید بحث مقابله با ویروس کرونا را جدی بگیریم گفت: مساله حفظ جان انسانها و کرامت ذاتی انسانها ، سلامت شهروندان باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: شخص رییس جمهوری بیشترین وقت را برای بحث ویروس کرونا می گذارد. شبانه روز در حال مدیریت این موضوع در قالب جلسات دولت و یا جلسات ستاد مدیریت ملی مقابله با کرونا، جلسات سران قوا است.

معاون پارلمانی رییس جمهوری با بیان این که اقدامات خیلی خوبی در زمینه مبارزه با کرونا صورت گرفته است گفت: تاکید رییس جمهوری این است که در این شرایط بحرانی حتما اعضای دولت، استانداران و فرمانداران و مدیران و روسای دانشگاه علوم پزشکی در کنار مردم باشند و نهایت تلاش را برای این که خسارات ناشی از ویروس کاهش پیدا کند انجام دهند.

امیری ادامه داد: در بخش های اقتصادی نیز امهال وام ها، تعویق در پرداخت قبوض و بسته حمایتی و اقدامات حمایتی دیگری که دولت انجام داده است و می دهد که اینها کارهایی است که در سطح ملی در حال انجام است که بتوانیم از این گردنه سخت با لطف خداوند عبور کنیم.

وی گفت: اما چیزی که مهم و اساسی است این است که هرچقدر دولت برنامه ریزی کند و امکانات و تجهیزات تامین کند اما اگر مردم همراهی و همکاری و مراعات نکنند این امکانات آن چنان اثر بخش نخواهد بود بنابراین مدیریت اصلی همکاری خود مردم است.

معاون پارلمانی رییس جمهوری خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز تنها راه پیشگیری رعایت اصول بهداشتی فردی است و عدم حضور در اجتماعات و جاهایی که باعث انتقال این ویروس است. بنابراین سعی کنید که با آموزشهای لازم و توصیه های مناسب مردم را مجاب کنید که از خانه ها بیرون نیایند و سفرهای غیرضرور نداشته باشند تا زنجیره این انتقال شکسته شود؛ بنابراین ما از مردم این استان و عشایر انتظار داریم که به توصیه ها حتما توجه کنند چرا که امروز کادر درمانی و پزشکان ما نیاز به همراهی و کمک ما دارند.

امیری افزود: صدا و سیمای استان می تواند در بخش های آموزشی و همچنین آگاهی بخشی و امیدبخشی به مردم و اطلاع رسانی به موقع نقش خیلی مهم و اساسی داشته باشد که این موضوع باید همواره مدنظر باشد.

معاون پارلمانی رییس جمهوری در ادامه به کنترل فضای مجازی اشاره کرد و گفت: گاهی در این فضا کلیپ ها و خبرهایی پخش می شود که ناامید کننده است که می تواند مخل و مضرر در موضوع مبارزه با این ویروس در سطح کشور و استان باشد بنابراین با دقت این فضا را مدیریت کنید.

وی ادامه داد: موضوع آموزش در قالب کلیپ، انیمیشن و برنامه های تلویزیونی و برنامه هایی که در شبکه های اجتماعی قابل پخش است مورد تاکید است. به ویژه به حضور و همکاری مردم و ماندن در خانه و جلوگیری از سفرهای غیرضرور همواره تاکید کنید.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن ارایه گزارشی از عملکرد ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: همه همکاران ما در دستگاه ها با ارایه گزارشی که دادند نشان دادند که با تمام توان پای کار هستند به خصوص دانشگاه علوم پزشکی که در این راه پیش قراول است.

وی با بیان این که استان کهگیلویه و بویراحمد کمترین شیوع و آلودگی را دارد افزود: ما نه استان برخورداری بودیم و نه تجهیزات و امکانات پیشرفته ای داشتیم و نه نزدیک مرکز بودیم که از پشتیبانی و حمایت مرکز استفاده کنیم. ما از ظرفیت های داخلی خود بهره بردیم. ما 13 اسفنده 98 جلسه شورای سلامت را با نگاه کاملا پیشگیرانه برگزار کردیم و توانستیم هماهنگی خوبی در این زمینه ایجاد کنیم و بیشتر مردم در این زمینه از هنرمندان گرفته تا روحانیت و نخبگان و کنندگان مجلس و خبرگان این استان برای مبارزه با این ویروس کمک کردند.

کلانتری با بیان این که کل امکانات استان را برای گندزدایی و ضدعفونی استان به کار گرفته ایم، گفت: در این استان یک بیمارستان 294 تخته را آماده کردیم و همه کادرپزشکی هم در این زمینه کمک کردند.

وی خطاب به معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: نیازهای اولیه این استان ژل، ماسک و الکل و مواد ضدعفونی کننده بود که براین اساس با راه اندازی کارخانه ای که 10 سال تعطیل بود، خط تولید مواد مورد نیاز را راه اندازی کردیم و تولیدات ما به حدی رسید که علاوه بر تامین نیازهای اولیه استان، به بعضی استان های دیگر مانند قم و همدان هم در این زمینه کمک کردیم.

کلانتری با بیان این که منشا ورود ویروس به بعضی از استانها سفر به آنها بود، گفت: ما جلوی ورود سفر به این استان را گرفتیم و محکم استان را حفظ کردیم. حدود 10 هزار خانواده کهگیلویه بویراحمدی بیرون از استان داریم که تلاش داشتند که در این ایام به استان بیایند، که البته خیلی ها هم نیامدند که من از آنها تشکر می کنم اما تعداد کمی هم که آمادند باعث شیوع بیماری شدند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به کمبودهای این استان اشاره کرد و افزود: نامه ای به وزیر بهداشت زدیم و شرایط استان را در آن شرح دادیم. البته تا توانستیم نیازهای خود را در خود استان تامین کردیم اما مسایلی بود که نیاز به کمک های کشوری و ستاد ملی مبارزه با کرونا داشت. در حال حاضر این استان نیاز به پزشک فوق تخصص ریه دارد.

وی ادامه داد: آزمایشگاه این استان نیاز دارد که به سرعت تکمیل و راه اندازی شودغ اگرچه کارهای خوبی در این زمینه شده است و خیرین هم کمک کردند. ما در این استان حداقل به 20 تخت آی سی یو نیاز داریم. ستاد ملی و وزارت بهداشت در این زمینه به ما کمک کند.

کلانتری گفت: در این استان دو بیمارستان در حال ساخت داریم که 97 درصد پیشرفت داشته است و تنها 3 درصد باقی مانده است. که اگر مطالبات پیمانکار پرداخت شود این دو بیمارستان تکمیل می شود که می تواند در قضیه ویروس کرونا به ما کمک کند.

وی افزود: تجهیزات حفاظت شخصی فقط در بیمارستان ها و لایه اول مبارزه، تامین شده است در حالی که ما بیشتر از این نیاز به تجهیزات حفاظت شخصی نیاز داریم که بتوانیم در شرایط خاص اگر بخواهیم نیروهایمان را در بیمارستان های بهدشت و گچسازان فعال کنیم، بتوانیم این امر را عملیاتی کنیم.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران امیری: دولت برای مقابله با ویروس کرونا با تمام توان در کنار مردم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران امیری: دولت برای مقابله با ویروس کرونا با تمام توان در کنار مردم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید