اجرای مردمی موسیقی سنتی ایرانی در بخش تحتانی پل خواجو ادامه خواهد داشت

به گزارش فدایی داری، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، اجرای مردمی موسیقی سنتی ایرانی در بخش تحتانی پل خواجو ادامه خواهد داشت.

اجرای مردمی موسیقی سنتی ایرانی در بخش تحتانی پل خواجو ادامه خواهد داشت

علیرضا ایزدی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: طی روزهای گذشته مطلبی با موضوع ممنوعیت آوازخوانی در پل خواجو در فضای مجازی منتشر شده بود که بدین وسیله این ممنوعیت تکذیب شده و همچنان این روند فرهنگی و هنری ادامه خواهد داشت.

وی اضافه نمود: بی تردید اصفهان یکی از اصلی ترین مراکز تولد مکاتب موسیقی اصیل ایرانی است. لذا فلات مرکزی ایران نقش مهمی را در امتداد حیات هنر موسیقی سنتی ایرانی ایفا می کند.

ایزدی ادامه داد: با توجه به معماری خاص پل تاریخی خواجو که به صورت سه طبقه طراحی شده، از حدود چهار سده قبل تا به امروز برخی از اصفهانی های خوش قریحه با حضور در طبقات تحتانی پل خواجو بویژه بر روی بستر بند سنگی این پل و در طبقه زیرین شاه نشین مرکزی این پل همراه با نوای دلنشین زاینده رود، اقدام به اجرای موسیقی سنتی می کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان اضافه نمود: اگرچه در سالهای اخیر برخی موسیقی های بی هویت نیز در این مجموعه برگزار میشده که در برخی مقاطع شاهد بروز برخی ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی بوده ایم، اما معتقدیم بخشی از شکل گیری و امتداد حیات مکتب موسیقی اصیل اصفهان وابستگی تمام و کمالی به اجرای موسیقی سنتی در طبقات زیرین پل خواجو دارد و امیدواریم تا با همکاری نهادهای فرهنگی و اجتماعی موسیقی اصیل ایرانی به حیات خود ادامه دهد.

منبع: همگردی

به "اجرای مردمی موسیقی سنتی ایرانی در بخش تحتانی پل خواجو ادامه خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای مردمی موسیقی سنتی ایرانی در بخش تحتانی پل خواجو ادامه خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید