افتتاح یکی از مهمترین ایستگاه های متروی تهران در شهریور ماه

به گزارش فدایی داری، مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه از افتتاح بیست و یکمین ایستگاه متروی خط 7 در شهریور اطلاع داد.

افتتاح یکی از مهمترین ایستگاه های متروی تهران در شهریور ماه

به گزارش فدایی داری، محسن هرمزی، مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه درباره آخرین شرایط ایستگاه میدان کتاب گفت: موقعیت جغرافیایی این ایستگاه در خود میدان کتاب واقع شده و هزینه ساخت آن حدود 500 میلیارد است. پیشرفت فیزیکی این ایستگاه بالای 90 درصد بوده و در حال حاضر در مرحله نازک کاری و تامین تجهیزات الکترونیکی واقع شده است. با توجه به مجاورت ایستگاه میدان کتاب با مراکز خرید منطقه سعادت آباد و نزدیکی به بیمارستان آتیه، این ایستگاه از پر تردد ترین ایستگاه های خط هفتم مترو خواهد بود.

هرمزی با بیان اینکه طول سکوی این ایستگاه 160 متر است، گفت: عمق آن هم 27 متر و زیربنای ایستگاه 15 هزار متر مربع بوده و به این لحاظ وسیع ترین ایستگاه این خط است. به لحاظ نورپردازی داخلی، مصالح به کار گرفته شده و سبک معماری این ایستگاه چشم نواز، خاص و ایرانی است.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه اعلام کرد: مصالح نو به کار گرفته شده در این ایستگاه هزینه های ساخت و تعمیرات احتمالی را کاهش داده است. علاوه بر این شکل ویژه ای را به ایستگاه داده است.

وی تاکید نمود: بعد از افتتاح ایستگاه میدان کتاب، ایستگاه پرند نیز به بهره برداری می رسد. ساخت این ایستگاه از سال 94 آغاز شده است. در تجهیز این ایستگاه از آسانسور، پله برقی و فن های هواساز استفاده شده است. بعلاوه تا حد امکان این تجهیزات فراوری داخلی است.

هرمزی با بیان اینکه این ایستگاه 4 آسانسور و 10 پله برقی دارد که همزمان با افتتاح ایستگاه مورد بهره برداری قرار می گیرد، گفت: ایستگاه میدان کتاب 2 ورودی دارد که ساخت ورودی دوم آن در دستور کار واقع شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "افتتاح یکی از مهمترین ایستگاه های متروی تهران در شهریور ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح یکی از مهمترین ایستگاه های متروی تهران در شهریور ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید