باورهای اشتباه درباره سفرهای تجاری

به گزارش فدایی داری، بیشتر مردم سفرهای تجاری را به پرواز درجه یک و خوش گذرانی می شناسند و از کم خوابی و فشار کار و جت لگ شدن در این سفرها بی خبر هستند.

باورهای اشتباه درباره سفرهای تجاری

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هر بار می خواهید به یک سفر تجاری بروید، دوستان به شوخی (گاهی هم جدی) بپرسند ممکناست ما را هم در چمدان خود مخفی کنی و ببری؟! این سوال چه به شوخی و چه جدینشان از تصور غلط و باور اشتباه مردم درباره سفرهای تجاری و مسافران این سفرهادارد. اگرچه در فیلم هایی مانند گمشده در ترجمه و پا درهوا تا حدودی حقایقی در این زمینه بیان می گردد اما، واقعیت سفرهای تجاریزمین تا آسمان با چیزی که مردم فکر می نمایندتفاوت دارد. در اینجا چند مورد از این باورهای اشتباه را به شما معرفی می کنیم:

پرواز کلاس تجاری یا business class

دیگران تصور می نمایند که شما برای سفر های تجاریلزوما با پرواز های بیزینس کلاس یا کلاس تجاری سفر می کنید. راستش را بخواهید؛ گذشتآن دورانی که کارفرمایان برای سفرهای تجاری - اداری کارمندان خود، این مقدار هزینه می کردندو آن ها را با پروازهای بیزینس کلاس و درجه یک به این طرف و آن طرف می فرستادند.کمبود بودجه و بالابودن مخارج باعث شده که حتی شاهزاده ها نیز هر چند وقت یک باراز پروازهای معمولی استفاده نمایند.

این سفرها بیشتر خوش گذرانی هستند تا کار.

بروید و از چند نفر از کسانی که سفرهای تجاری راتجربه نموده اند بپرسید که در یک سفر کاری، چقدر برای خودشان زمان داشته اند. اصلا فرصت داشته اندبه جز کارهایی که معمولا به صورت پکیجی فشرده، برای یک صبح تا شب آن ها برنامه ریزی شده کار دیگری بنمایند؟ یا اصلا به جز دوش حمام و بالش گرم و نرم اتاق هتل ازامکانات دیگر آن هتل استفاده ای نموده اند؟ حقیقت این است که بازرگانان در سفرهایتجاری دو برابر روزهای معمولی کار می نمایند و کسی متوجه این موضوع نیست.

داشتن یک دست کت و شلوار شیک

در واقع به ندرت پیش می آید که یک بازرگان فرصتیبرای پوشیدن کت و شلوار اتو کشیده و مرتب داشته باشد. خیلی که فرصت داشته باشد می تواندخاک روی کفشش را تمیز کند و سریع سراغ کاروبارش برود. البته خیلی هم خوب است کهوقتی برای کسب و کار و تجارت به شهر یا کشور دیگری سفر می کنید، کاملا آراسته و شیکظاهر شوید اما خوب، کمبود فرصت و برنامه ریزی های فشرده چنین فرصتی به شما نمی دهند والبته چمدان یک بازرگان هم آنقدر عظیم نیست که بتواند برای هر موقعیتی، لباسیمناسب همراه خود ببرد. برای همین باید سعی کند یکی دو دست لباس مناسب با رنگ هایخنثی مثل خاکستری، آبی نفتی و یا خاکستری همراه خود داشته باشد تا امکان ست کردنآن با هر چیز دیگری برایش فراهم باشد.

سفر تجاری = انجام یک عالم کار مفید

بدون شک سفرهای تجاری، تمام زمان فرد مسافر راخواهند گرفت و همان طور که گفتیم هیچ فرصتی را برای خوش گذرانی و کارهای شخصی باقینمی گذارند اما، این بدان معنا نیست که در یک سفر یک روزه تمام کارها و برنامه هایاز قبل معین شده به درستی و تمام و کمال انجام می شوند و یک جهان کار مفید صورت می گیرد. در واقع این سفرها مقدمه ای برای آغاز و یا ادامه فعالیت های تجاری هستند.

علاوه بر این ها؛ اتفاقات غیر منتظره، جت لگشدن، کم خوابی، نداشتن وای- فای قوی و اختلاف زمانی میان مبدا و مقصد، باعث می گردد کهبعد از سفر خسته تر از همواره به خانه بازگردید. آیا ضروری است بیشتر از این، ازسختی ها و مسائل یک سفر تجاری بگوییم یا تا همین جا قانع شدید که بهتر است دودستی به میز کارتان بچسبید و شب با خیال آسوده به منزل برگردید؟

تهیه و ترجمه: مجله اینترنتی فدایی داری

منبع: setare.com

به "باورهای اشتباه درباره سفرهای تجاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باورهای اشتباه درباره سفرهای تجاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید