تاثیر تازه اومیکرون بر اقتصاد آمریکا، 8.8 میلیون آمریکایی در ژانویه از کار بازماندند

به گزارش فدایی داری، خبرنگاران - تاثیرات اومیکرون بر اشتغال آمریکا قابل توجه بوده است.

تاثیر تازه اومیکرون بر اقتصاد آمریکا، 8.8 میلیون آمریکایی در ژانویه از کار بازماندند

به گزارش سرویس ترجمه فدایی داری، افزایش اخیر در موارد ابتلا به ویروس کرونا بار دیگر بر نیروی کار ایالات متحده تأثیر گذاشته است و تعداد بی سابقه از کارمندان کار خود را از دست داده اند.

داده های Statista نشان می دهد که در نیمه اول ژانویه، حدود 8.8 میلیون کارگر ایالات متحده به دلیل بحران بهداشتی مجبور به ماندن در خانه شدند که در مقایسه با سال گذشته بیش از دو میلیون نفر افزایش یافته است.

کارگران پس از آلوده شدن یا مراقبت از فردی که با ویروس مبارزه می کند، کار خود را از دست دادند. این کمبودها با وجود کمپین گسترده واکسیناسیون در کشور پدیدار شد. بیشتر کارگران آسیب دیده در بخش های خدمات ضروری مانند مراقبت های بهداشتی، تدارکات، خرده فروشی و تولید هستند. در نتیجه، این تأثیر احتمالاً به جنبه های مختلف اقتصاد مانند تسریع اختلال در زنجیره تأمین ضربه سختی خواهد زد.

در هفته های اخیر، نوع Omicron با وجود اینکه ظاهراً علائم کمتر کشنده و خفیف تری را نشان می دهد، نوع غالب شده است. در ایالات متحده، از 19 ژانویه 2021، Omicron بیش از 90٪ موارد نو Covid-19 را تشکیل داده است.

بهبود بازار کار ایالات متحده در حال رکود است

این ارقام تردید بیشتری در بهبود بازار کار ایالات متحده ایجاد می کند که امیدوار است سطوح قبل از همه گیری را دوباره به دست آورد. قابل ذکر است، در آغاز همه گیری، بحرانشوک های بزرگی را به بازار کار وارد کرد و نرخ بیکاری را به بالاترین حد خود رساند. بخش کار با مسائل متفاوتی روبرو است که بر بازار کلی تأثیر گذاشته است.

به عنوان مثال، ایالات متحده همچنان در تلاش است تا چشم انداز روشنی از شرایط اقتصاد و سلامت بازار کار به دست آورد، زیرا این بخش به سرعت در حال تغییر است. سال گذشته، این شرایط پس از عدم تطابق بین عرضه و تقاضای کارگران در بخش های مختلف ظاهر شد. در مقطعی، بسیاری از افراد سمت خود را ترک می کردند، به خصوص در صنایعی که کار از راه دور یک گزینه نیست.

در طول این دوره، دولت ایالات متحده یک برنامه محرک جامع برای محافظت از مردم در برابر تأثیرات اقتصادی این بیماری همه گیر داشت. اما در زمان فعلی مشکل تورم مانع از تزریق بیشتر نقدینگی شده است.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "تاثیر تازه اومیکرون بر اقتصاد آمریکا، 8.8 میلیون آمریکایی در ژانویه از کار بازماندند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر تازه اومیکرون بر اقتصاد آمریکا، 8.8 میلیون آمریکایی در ژانویه از کار بازماندند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید