تشدید اتهامات علیه سارکوزی در پرونده ارتباطات غیرقانونی با قذافی

به گزارش فدایی داری، منابع خبری گزارش داده اند دادستان های فرانسه اتهامات علیه رئیس جمهور اسبق این کشور در پرونده ارتباطات غیرقانونی او با دیکتاتور معدوم لیبی را تشدید کرده اند.

تشدید اتهامات علیه سارکوزی در پرونده ارتباطات غیرقانونی با قذافی

به گزارش گروه سیاسی فدایی داری، دادستان های فرانسه در ادامه تحقیقات خود درباره پرونده اقدامات غیرقانونی نیکلا سارکوزی، رئیس جمهور اسبق فرانسه در تأمین مالی ستاد انتخاباتی اش در سال 2008 او را به مشارکت در اقدامات مجرمانه متهم کردند.

با آنکه سارکوزی مارس سال 2018 به فساد مالی و دریافت پول از معمر القذافی، دیکتاتور سابق لیبی متهم شده بود کیفرخواست جدید به معنی تشدید اتهامات علیه او به شمار می رود.

روزنامه واشنگتن پست نوشته مشارکت در اقدامات مجرمانه جدی ترین اتهامی است که در تاریخ جمهوری پنجم فرانسه علیه یکی از سران این کشور صادر شده است.

سارکوزی اتهامات وارده را رد کرده است.

او در بیانیه ای روز جمعه گفت: من در کمال بهت از اتهامات جدید مطلع شدم. فرانسوی ها باید بدانند حساب من از چیزهایی که به آن متهم می شوم پاک است. یقین دارم حقیقت خاتمه پیروز خواهد شد.

نیکلا سارکوزی قبلاً به دریافت پول از معمر القذافی برای تأمین هزینه های ستاد انتخاباتی اش در سال 2007 بازداشت شده بود.

نیکولا سارکوزی از سال 2007 تا 2012 میلادی رئیس جمهور فرانسه بود و از ماه های آغازین دوره ریاست جمهوری اش همواره با انتقاد نسبت به ارتباطش با معمر قذافی روبه رو بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تشدید اتهامات علیه سارکوزی در پرونده ارتباطات غیرقانونی با قذافی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید اتهامات علیه سارکوزی در پرونده ارتباطات غیرقانونی با قذافی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید