تفاوتی عجیب بین زنان و مردان که قطعا نمی دانید!

به گزارش فدایی داری، تفاوت های زن و مرد در بخش های مختلف سال ها متخصصان در زمینه روانشناسی و عصب شناسی را وادار به تحقیق و آنالیز نمود.

تفاوتی عجیب بین زنان و مردان که قطعا نمی دانید!

شاید به نظرتان برسد که شوهرتان بی توجه است و به جزئیات دقت نمی نماید، وقتی دارد کارش را انجام می دهد بداخلاق می شود. خانم شما همواره می خواهد در خصوص یک موضوع چندین بار صحبت کند یا وقتی به خرید می روید چند ساعت در بازار می شود و در آخر از همان مغازه اول خرید می نماید. در این مطلب از فدایی داری به بیان تفاوت های عجیب بین زنان و مردان می پردازیم.

تفاوت های عجیب بین زنان و مردان

این تفاوت ها را اگر بشناسید و برخورد با آن را یاد بگیرید مطمئن باشید نه تنها باعث اختلاف بین شما و همسرتان نمی شود بلکه رابطه شما را مجذوب نماینده تر هم می نماید.

مردان در زمان ناراحتی چه می نمایند؟

زمانی که مردان ناراحت می شوند، هرگز درباره موضوعی که ناراحت شان نموده، حرفی نمی زنند و به جای آن سکوت می نمایند و به غار تنهایی خود می فرایند تا با فکر کردن درباره آن و در نظر گرفتن تمام جوانب امر راه چارهی پیدا نمایند. زمانی که راه چارهی پیدا کرد، احساس بهتری پیدا می نماید و از تنهایی اش بیرون می آید. اما اگر که نتواند آن را حل نماید، کاری می نماید که آن را فراموش کند برای مثال تلویزیون می بیند.

واکنش عجیب مردان در ناراحتی از تفاوت های عجیب بین زنان و مردان

در چنین مواقعی او نمی تواند به طور معمول و آن طور که شایسته همسرش است، نسبت به او توجه نشان دهد. اگر بتواند راه چارهی برای مشکلش پیدا کند، بلافاصله احساس بهتری می یابد و از تنهایی اش بیرون می آید و دوباره آماده برقراری ارتباط با دیگران را دارد. اگر نتواند مشکلش را حل نماید، گرفتار تنهایی اش می شود و برای رهایی از آن خود را مشغول مسائل جزیی مانند روزنامه، تلویزیون و غیره می نماید. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب چگونه شکست عشقی را فراموش کنیم؟ سر بزنید.

واکنش زن ها نسبت به تنهایی مردان چیست؟

طبق مطالعات مراکز زناشویی در چنین مواقعی برای زن سخت است زیرا که مرد در خود فرو رفته است و زن احساس بی اعتنایی می نماید. حتی ممکن است که زن ناراحتی و پریشانی شوهرش را درک کند اما چون شوهرش حرف نمی زند، به اشتباه فکر می نماید که او بی توجه است و توقع دارند که مثل خودشان درباره مشکلشان به راحتی صحبت نمایند و به علت بی توجهی به زن رنجیده خاطر می شوند و ناراحتی ها و مشاجراتی ممکن است که اتفاق بیفتد. اما اگر زنان این رفتار را به درستی تفسیر نمایند که این واکنش همسرش برای غلبه بر فشارهای روحی است نه نشان دهنده احساسش به او. می تواند به جای مخالفت با مرد با او همکاری کند تا به خواسته هایش برسد.

واکنش عجیب زنان در ناراحتی از تفاوت های عجیب بین زنان و مردان

اما زمانی که زنان ناراحت می شوند یا تحت فشار مسائل روزانه قرار می گیرند، برای تسکین ناراحتی خود در پی فرد مورد اطمینانی می شود تا درباره مسائل روزی که سپری نموده، مفصل با او حرف بزند. زمانی که ناراحتی شان را با دیگران در میان می گذارند، به طور عجیبی آرامش پیدا می نمایند.

واکنش مردان به حرف زدن زنان چیست؟

زمانی که زن ها درباره مشکلاتشان حرف می زنند، مردها معمولا نمی خواهند گوش بدهند. در چنین شرایطی مرد تصور می نماید زن درباره مشکلاتش با او صحبت می نماید چون او را مسئول می داند. از این موضوع اطلاع ندارد که زن با او صحبت می نماید تا احساس بهتری پیدا کند و نمی داند که اگر فقط به حرف های همسرش گوش دهد، همسرش قدردان خواهد بود. مردان به دو علت درباره مشکلاتشان صحبت می نمایند یا می خواهند کسی را سرزنش نمایند یا خواستار توصیه و هدایت هستند.

ولی این دید در زنان وجود ندارد و زمانی که مردها راه چاره هایی را به زن ارائه می دهند و زن به آرامش نمی رسد. مرد تصور می نماید که پیشنهادهایش مورد قبول او نیست و احساس قدرناشناسی و ناسپاسی می نماید. یا اینکه مردان احساس می نمایند که مورد حمله واقع شده اند و به دفاع از خود می پردازند و در نتیجه زن بیشتر ناراحت می شود. مرد این را نمی داند که زن احتیاجی به شرح و تفسیر ندارد بلکه احتیاج دارد همسرش احساسات او را درک کند و فقط به حرف هایش گوش دهد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چرا افراد از تعهد در رابطه عاشقانه می ترسند؟ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "تفاوتی عجیب بین زنان و مردان که قطعا نمی دانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوتی عجیب بین زنان و مردان که قطعا نمی دانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید