مهم ترین اصول انتخاب لباس سرهمی متناسب با شکل اندام چیست؟

به گزارش فدایی داری، فصل بهار و تابستان فرصت خوبی برای تغییر در استایل و ساخت یک تیپ راحت و در عین حال شیک است. در این میان در بین انواع لباس های کژوالی که در بازار وجود دارد، استفاده از لباس سرهمی محبوبیت خاص خود را دارد. با این حال برخی از خانم ها این طور فکر می کنند که استفاده از سرهمی تنها برای یکسری افراد با اندام هایی خاص مناسب است. چنین تفکری به هیچ وجه صحیح نیست و تنها باید مدل مناسب با اندام خود را پیدا کنید. به همین دلیل هم در این نوشته از سری راهنماهای خرید خبرنگاران مگ با راهنمای کامل انتخاب لباس سرهمی متناسب با شکل اندام در کنار شما هستیم.

مهم ترین اصول انتخاب لباس سرهمی متناسب با شکل اندام چیست؟

انتخاب لباس سرهمی متناسب با شکل اندام

لباس های سرهمی در انواع سبک ها از مدل های گشاد و راحتی گرفته تا مدل های جین، مجلسی و رسمی را شامل می شود. با این حال اینکه بدانیم چه مدل از سرهمی به ما می آید و با استایل ما هم خوانی دارد، خود یکی از چالش برانگیزترین کارهاست. انتخاب یک سرهمی مناسب برای استایل شما به غیر از سبک و مدل آن به جنس پارچه ای که از آن ساخته شده است هم بستگی دارد، پس به منظور انتخاب نهایی حتما به جنس پارچه توجه کنید. با در نظر گرفتن این فاکتور در ابتدای این مقاله به سراغ اصول انتخاب لباس سرهمی متناسب با شکل اندام می رویم.

سرهمی های مناسب برای افراد ریز نقش

اگر نیم تنه بلندتری دارید، پیدا کردن یک سرهمی متناسب برای شما مشکل خواهد بود. اما اگر ریزنقش هستید، استفاده از یک کمربند روی سرهمی یا انتخاب مدلی که خیلی گشاد نباشد در تن شما تناسب بیشتری دارد. به یاد داشته باشید یک سرهمی بسیار گشاد، ممکن است اندام شما را به زیبایی نمایش ندهد و در حقیقت اندام ظریف شما در آن گم شود. با این حال اگر اصرار به خرید مدلی گشاد دارید، بهتر است یک کفش پاشنه بلند را با این مدل ست کنید تا کشیده تر و مجذوب کننده تر به نظر برسید.

سرهمی مناسب برای افراد قد بلند

اگر قد بلندی دارید، انواع شلوار، لگ و سرهمی زنانه جذب، سرهمی با شلوار کوتاه یا برمودا، حتی اوورال لَخت و گشاد برای اندام شما کاملا مناسب است. البته باید در نظر داشته باشید که گزینه های جذب برای افرادی با اندام مثلث یا مثلث معکوس چندان مجذوب کننده نیست. چرا که می تواند در یک بخش تنگ و در بخشی دیگر افتاده و گشاد باشد. به همین علت توصیه می کنیم اگر اندامی به شکل مثلث یا مثلث معکوس دارید لباس سرهمی گشاد را انتخاب کنید که از بالا تا پایین، استایل شما را یک دست و البته زیبا نمایش دهد. اگر اندام شما مستطیلی است، به علت یکنواختی اندام، لباس سرهمی آزاد و حتی دمپا گشاد برای شما مناسب خواهد بود. سرهمی جین ممکن است شما را درشت تر نشان دهد، چراکه شانه ها، نیم تنه میانی و لگن در اندام های مستطیلی هم اندازه است.

سرهمی مناسب برای افراد قد کوتاه

شاید کمی عجیب به نظر برسد ولی اگر قد نسبتا کوتاهی دارید، پیشنهاد می شود از سرهمی های بلند استفاده کنید و با آن کفش لژدار یا پاشنه دار متناسب ست کنید. این احتمال وجود دارد که سرهمی های تنگ یا جین، قد شما را کوتاه تر از حد معمول نمایش دهند، بنابراین در انتخاب آن ها شدیدا دقت کنید. البته در نظر داشته باشید که این مساله به نوع اندام بدنی شما هم بستگی دارد. اگر قد کوتاه و اندام ظریفی دارید، می توانید از سرهمی جذب استفاده کتید، فقط این احتمال وجود دارد که نیاز به کوتاهی قد شلوار داشته باشید.

انتخاب سرهمی برای اندام های گلابی و سیبی شکل

در صورتی که اندام شما گلابی شکل است، بهتر است یک سرهمی لَخت و گشاد را برای مجذوب کنندهیت استایل خود انتخاب کنید. چراکه باز هم مساله عدم تناسب بخش های مختلف بدن با هم می تواند تیپ شما را تحت شعاع قرار دهد. درواقع از آنجایی که نیم تنه بالایی شما لاغر اما قسمت لگن شما بزرگ تر از بالاتنه است. توصیه می شود از سرهمی جین استفاده نکنید؛ سرهمی های جین و تنگ انعطاف پیذیری ندارند و در نهایت لباس برای شما در قسمت بالا تنه گشاد اما در لگن تنگ خواهد شد. اگر دارای اندامی سیبی هستید، قسمت میانی بدن شما درشت تر از سایر بخش های بدن است. در چنین حالتی باید تاکید کنیم که متاسفانه احتمال این که لباس های سرهمی برای شما مجذوب کننده تر از انواع دیگر لباس ها به نظر برسد، کم است. بنابراین با پوشیدن انواع لباس های سرهمی، قسمت میانی بدن شما، بیشتر از حد معمول خودنمایی خواهد کرد و در نهایت ممکن است فکر کنید که کمی توپر به نظر می رسید.

سرهمی برای افراد سایز بزرگ

در صورتی که جزو افراد پلاس سایز هستید بهتر است سرهمی هایی منعطف با رنگ های تیره و مات را انتخاب کنید چرا که این رنگ ها بازتاب نور کمی دارند و اندام را بزرگ تر نشان نمی دهند. از طرفی پیشنهاد می شود در پوشیدن لباس سرهمی از یک رنگ به صورت یک دست و اصطلاحاً تک رنگ استفاده کنید. در کنار این موارد سعی کنید سرهمی ای که انتخاب می کنید بالاتنه کوتاه تری داشته باشد. به این ترتیب پاها کشیده تر و قد، بلندتر دیده می شود. لازم به ذکر است که یقه دکلته مناسب ترین نوع یقه برای این نوع لباس در سبک غیر کژوال و مجلسی است. همچنین در زمان انتخاب لباس سرهمی مجلسی متناسب با شکل اندام بهتر از سرهمی های بدون آستین استقبال کنید چرا که با پوشیدن این نوع از محصولات دست ها کشیده تر و اندام لاغرتر دیده می شود.

با کفش کالج چه شلوار جینی بپوشیم؟

به طور کلی برای استایل شلوار با کفش کالج یکی از بهترین انتخاب ها استفاده از شلوار راسته جین یا مشکی کوتاه و کفش کالج چرمی است. همچنین خوب است که به همراه این ست یک تیشرت راه راه سفید مشکی آستین بلند هم بپوشید. در این صورت از یک استایل روزمره زیبا برخوردار خواهید شد. با این حال در کنار شلوار جین راسته، اگر جزو علاقه مندان به شلوارهای پارچه ای به ویژه از نوع کلاسیک هم باشید، امکان داشتن استایلی شیک و زیبا با ترکیب کالج و شلوار پارچه ای هم برای شما میسر است. البته توصیه می کنیم از شلوار پارچه ای مشکی به همراه کفش کالج مشکی چرم استفاده کنید. برای کمک به انتخاب بهتر بد نیست به لیست خرید انواع شلوار و سرهمی دخترانه تازه نگاهی بیندازید.

اکسسوری های مجذوب کننده با سرهمی

در پایان این نکته را در نظر داشته باشید که در هیچ نوع استایلی، نباید نقش اکسسوری ها را در مجذوب کننده کردن تیپ خود دست کم گرفت. درواقع در مواردی حتی اکسسوری کلید طلایی حل مشکل نیامدن یک تیپ به شماست. زیرا استفاده از اکسسوری های مختلف استایلتان از سادگی و یکنواختی خارج می کند و در مواردی هارمونی خوبی به استایل شما می دهد. به همین علت و با توجه به نقش ارزشمند این محصولات استفاده از اکسسوری های طلایی برای سرهمی های مجلسی به شدت توصیه می شود. برای ست کردن اکسسوری ها با استایل غیر رسمی هم استفاده از گردنبند و گوشواره های رنگارنگ و بزرگ فکر مجذوب کنندهی است. در حالت کلی کمربند یک ایده زیبا برای استفاده در استایل های رسمی و غیررسمی سرهمی است. استفاده از کمربند حتی زمانی که مدل لباس در قسمت کمر باریک تر و باعث کمر باریک تر به نظر رسیدن افراد می شود. بنابراین پیشنهاد می شود بنا به مدل لباس و سلیقه خودتان از کمربندهای باریک یا پهن استفاده کنید.

منبع: gipsy

منبع: دیجیکالا مگ

به "مهم ترین اصول انتخاب لباس سرهمی متناسب با شکل اندام چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین اصول انتخاب لباس سرهمی متناسب با شکل اندام چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید