تهیه طرح جامع قلعه فلک الافلاک همزمان با ساماندهی این بنای تاریخی

به گزارش فدایی داری، ایسنا/ براساس گزارشهای منتشر گشته، تهیه طرح جامع قلعه فلک الافلاک همزمان با ساماندهی این بنای تاریخی صورت می گیرد.

تهیه طرح جامع قلعه فلک الافلاک همزمان با ساماندهی این بنای تاریخی

احمدرضا دالوند گفت: طرح جامع قلعه فلک الافلاک خرم آباد همزمان با آزادسازی حریم و عرصه این اثر ارزشمند تاریخی در دستور کار واقع شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان اظهار کرد: هر گردشگر برای بازدید از مجموعه تاریخی، فرهنگی قلعه فلک الافلاک به دو روز زمان نیاز دارد. از این رو، در اجرای طرح جامع گردشگری، به یکی از تفرجگاه های زیبا و بی نظیر کشور تبدیل خواهد شد.

او بیان نمود: در فاز دوم آزادسازی حریم و عرصه این قلعه که با تملک و تخریب 9 باب مغازه همراه شد، فضاهای تجاری تخریب شده با هماهنگی شهرداری خرم آباد مورد زیباسازی و در ایام نوروز پیش رو، با کاربری پارکینگ مورد استفاده قرار می گیرد.

دالوند ادامه داد: پس از آزادسازی کامل حریم قلعه فلک الافلاک، طرح گردشگری در خیابان فلک الافلاک نیز آغاز خواهد شد که شامل تبدیل این خیابان از سواره به پیاده رو با فضاسازی متناسب خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان اضافه نمود: زیباسازی پیاده رو و ایجاد پارکینگ در حریم قلعه فلک الافلاک، سهولت در تردد گردشگران و در نتیجه، رونق صنعت گردشگری در استان را بدنبال خواهد داشت.

منبع: همگردی

به "تهیه طرح جامع قلعه فلک الافلاک همزمان با ساماندهی این بنای تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه طرح جامع قلعه فلک الافلاک همزمان با ساماندهی این بنای تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید