تولد یک آرمادیلوی زره پوش کمیاب

به گزارش فدایی داری، تولد یک بچه آرمادیلو در باغ وحش وروتسواف لهستان موجی از شادی را برای کارکنان و بازدیدکنندگان به ارمغان آورده است. این حیوان کوچک هنوز نامگذاری نشده است.

تولد یک آرمادیلوی زره پوش کمیاب

به گزارش فدایی داری، آرمادیلو ها که بدن آن ها برای محافظت در برابر تهدیدات خارجی با یک پوسته زره مانند قوی پوشانده شده است، به وسیله اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) به عنوان در معرض خطر از دست دادن زیستگاه و شکار طبقه بندی می شوند.

آرمادیلو ها (Armadillos) از اولین حیواناتی هستند که هنگام یادگیری الفبا (به زبان انگلیسی) با آن ها آشنا می شویم، اما آیا می دانستید که آن ها از جالب ترین حیوانات حیات وحش هستند؟

آرمادیلو بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است. این حیوان معمولاً به میزان یک صاریغ کوچک است، اما بزرگترین گونه آن می تواند تا 54 کیلوگرم وزن داشته باشد.

کوچکترین گونه آرمادیلو، آرمادیلو پری وار صورتی است که طول آن 15 سانتی متر و وزنش کمتر از 100 گرم است. این حیوانات کوچک در بیابان های عمیق مرکز آرژانتین زندگی می نمایند و به طور فزاینده ای در معرض تهدید قرار می گیرند. بزرگترین گونه آرمادیلو، آرمادیلوی غول پیکر، می تواند تا 1.5 متر طول و تا 54 کیلوگرم وزن میزان داشته باشد.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد آرمادیلو، زره آن است. بیشتر گونه های آرمادیلو دارای پوسته ای چرمی هستند که پشت و سر آن ها را می پوشاند تا از خود در برابر شکارچیان محافظت نمایند. زره آن ها از یک لایه استخوان پوشیده از فلس های کراتین ساخته شده است. پوسته معمولاً در سرتاسر شانه هایش سفت تر است و اغلب نوار های سفت و سختی دارد که با پوست جدا شده اند. این باند به آن ها اجازه می دهد در مواقع لزوم به شکل توپ دربیایند.

آرمادیلو ها وقتی صحبت از غذا می گردد، کلی گرا هستند، اما گونه های کمی وجود دارند که منابع طعمه ترجیحی دارند. بیشتر آرمادیلو ها بی مهرگان و حشرات را می خورند. غذا های مورد علاقه آن ها عبارتند از: لارو حشرات، کرم، عقرب، مورچه و موریانه. تعدادی از گونه های آرمادیلو در حفاری در تپه های موریانه مهارت دارند و می توانند کل موریانه های یک کلنی را در یک جلسه بخورند.

در حال حاضر 21 گونه آرمادیلو در سراسر آمریکای مرکزی و جنوبی پراکنده شده است. بعلاوه 4 گونه مورچه خوار در سراسر آمریکای مرکزی و جنوبی پراکنده شده است.

منبع: فرارو

به "تولد یک آرمادیلوی زره پوش کمیاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولد یک آرمادیلوی زره پوش کمیاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید