خالق تتریس از نسخه متفاوت بازی خود به نام Tetris Reversed رونمایی کرد

به گزارش فدایی داری، همه ما با بازی تتریس (Tetris) آشنایی داریم. تتریس پرفروش ترین بازی ساخته شده در تاریخ بازی های ویدئویی است که هواداران بسیار زیادی در دنیا دارد. نکته اصلی اینجاست که تتریس به حدی محبوب شد که روی تمامی پلتفرم ها وجود داشت و همین موضوع باعث شد که در دسترس افراد بسیار زیادی قرار بگیرد.

خالق تتریس از نسخه متفاوت بازی خود به نام Tetris Reversed رونمایی کرد

به راحتی می توان گفت که بازی تتریس عمر ندارد. به این شکل که این بازی در سبک پازلی خود بسیار خاص بوده و همواره هواداران خاص خود را خواهد داشت. نکته اصلی اینجاست که این بازی هیچ دردسری برای اجرا ندارد و بسیار در دسترس است. همینطور اینکه موسیقی آن بسیار خوب بوده و سبک پازلی آن باعث شده که هواداران بسیاری داشته باشد.

نکته جالب اینجاست که شرکت اصلی سازنده تتریس دنباله ای برای آن عرضه نکرد. این در صورتی است که بسیاری از شرکت های ثانویه در پی ساخت یک دنباله برای این بازی بودند و در نتیجه عناوین مختلفی با این نام عرضه شد. حال سازنده بازی تتریس به نام الکسِی پاجیتنو (Alexey Pajitnov) در مصاحبه ای گفته که دنباله این بازی را در گذشته طراحی نموده است. در اصل این دنباله یک روش نو برای تجربه بازی تتریس بود.

تتریس برعکس!

دنباله تتریس، تتریس برعکس (Tetris Reversed) نام داشت. طراحی این بازی در سال 2011 شروع شد و ایده آن از آنالیز چگونگی برخورد کاربران با بازی تتریس بوجود آمد. به این شکل که بیشتر کاربران به شکل و شمایل چیزی که می ساختند توجه می کردند و در نتیجه حالت و ظاهر بلوک های تتریس برای این افراد اهمیت داشت.

طبق چیزی که سازنده تتریس گفت، بیشتر کاربران در کوشش بودند تا چیزی که می سازند بسیار صاف و ساده باشد. زمانی که این ایده به فکر سازنده رسید تصمیم گرفت تا بازی تتریس را تغییر دهد و چیزی را بسازد که کاربران به چارچوب آن بیشتر توجه کند. در نتیجه او با چندین برنامه نویس و طراح بازی همکاری کرد تا بازی تتریس برعکس ساخته گردد.

طبق چیزی که سازنده بازی تتریس در مصاحبه اخیر خود گفت بازی تتریس برعکس چیزی مشابه با یک برد گیم است. به این شکل که در بازی های بورد گیم شما با یک فضا روبرو هستید و بازیکنان باید کوشش نمایند از تمام فضاها و امکانات این فضا استفاده نموده و در بازی درگیر شوند. در اصل بازی تتریس برعکس نیز همین شرایط را در اختیار کاربران قرار می دهد. به این شکل که به جای اینکه شما اجرهای بازی را در فضا کار بگذارید، باید با استفاده از اجرها برای تخریب محیط بهره ببرید.

بازی تتریس برعکس روی از بین بردن محیط در پس زمینه تمرکز دارد و به طور کامل برعکس بازی اصلی است. در نسخه دموی این بازی بازیکنان از تترومینو (Tetromino) بری تخریب محیطی که به صورت رندوم طراحی می گردد استفاده می نمایند. در نتیجه باید کوشش نمایند تا تعداد اجرها را کم نموده و محیط پس زمینه را خالی از هرچیزی بنمایند.

برخلاف بازی تتریس اصلی که یک بازی بدون پایان بود، تتریس برعکس به صورت مرحله ای و قطعه قطعه است. یعنی هر مرحله حدود 10 دقیقه طول کشیده و کاربران باید کوشش نمایند که محیط بازی را از هر چیزی پاک بنمایند. بازی نیز به طور کامل مرحله ای بوده و هر مرحله چالش های مخصوص خود را دارد.

چرا تتریس برعکس عرضه نشد؟

پاجینتوُو در مصاحبه خود گفت که از بازی تتریس برعکس بسیار راضی بود. همه سازندگان نیز با آن مسئله ای نداشتند و قرار بود وارد مرحله فراوری و عرضه بگردد. با این حال در روند ساخت و بخش آزمایشی این بازی مشکلاتی پیش آمد که باعث شد هرگز به مرحله نهایی نرسد و از حالت آزمایشی خارج نگردد. سازنده بازی تتریس در مصاحبه خود گفت:

نکته جالب اینجاست که فایل آزمایشی بازی تتریس برعکس هنوز روی کامپیوتر سازندگان وجود دارد و این بازی برای آن ها در دسترس است!

آیا محتمل است که تتریس برعکس عرضه گردد؟

در این چند سال اخیر استقبال بسیار خوبی از بازی های منحل شده و پروژه های آزمایشی قدیمی شده است. بازی تتریس برعکس نیز یک عنوان بسیار مجذوب نماینده است که شرکت های سازنده به آن توجه خواهند کرد. بازی تتریس به تنهایی یک عنوان به شدت محبوب بود و عنوان تتریس برعکس نیز بسیار جالب به نظر می رسد.

اینکه بازی تتریس برعکس عرضه می گردد یا نه هنوز تعیین نیست. به علت اینکه این بازی یک عنوان مجذوب نماینده است ولی شرایط بسیار خاصی دارد. امکان دارد که عرضه این بازی با مخالفت هواداران تتریس اصلی روبرو گردد و در نتیجه باید حجم استقبال کاربران آنالیز گردد. طبق چیزی که سازنده بازی تتریس اعلام نموده اگر ناشر و حامی مالی خوبی پیدا نمایند، امکان دارد که این پروژه را کامل نموده و آن را عرضه نمایند.

منبع: Game Developer

منبع: دیجیکالا مگ

به "خالق تتریس از نسخه متفاوت بازی خود به نام Tetris Reversed رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خالق تتریس از نسخه متفاوت بازی خود به نام Tetris Reversed رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید