خبرنگاران آیا ترامپ دور دوم ریاست جمهوری را به افشاگری ها می بازد؟

به گزارش فدایی داری، تهران - خبرنگاران - افشاگری از نحوه زمامداری و مناسبات خانوادگی ترامپ با نزدیک شدن به انتخابات پاییز آمریکا، احتمال یک دوره ای بودن این رئیس جمهوری جنجالی را بیشتر کرده است.

خبرنگاران آیا ترامپ دور دوم ریاست جمهوری را به افشاگری ها می بازد؟

رسانه های آمریکایی به تازگی خبر داده اند که خانم مری ترامپ برادرزاده 55 ساله رئیس جمهوری آمریکا تابستان امسال با انتشار کتابی افشا می کند که منبع اصلی تحقیقات روزنامه نیویورک تایمز از فریبکاری های اقتصادیاتی دونالد ترامپ بوده است.

انتشارات سیمون و شوستر (Simon & Schuster) یعنی همان ناشر کتاب جنجالی اتاق اتفاق جان بولتون از دوران مشاورت امنیت ملی کاخ سفید، در صدد است تا کتاب زیادی و ناکافی را 28 ژوئیه (7 مرداد) و چند هفته پیش از گردهمایی ملی جمهوریخواهان به بازار عرضه کند.

یکی از افشاگری های جنجالی دختر فِرِد - برادر متوفی دونالد ترامپ - نقش وی در تهیه گزارش افشاگرانه از فریبکاری های اقتصادیاتی ترامپ و بر ملا ساختن تصاحب بیش از 400 میلیون دلار (به ارزش روز) از شرکت ساختمان سازی پدرش است.

برادرزاده ترامپ در این کتاب فاش می سازد که اظهارنامه اقتصادیاتی پدرش و دیگر اسناد محرمانه خانوادگی را در اختیار نیویورک تایمز قرار داده و عموها (رابرت و دونالد) و مری ان ترامپ بری (Maryanne Trump Barry) عمه 83 ساله و قاضی بازنشسته دادگاه های فدرال را متهم می کند که پس از فوت پدرش از بیماری فراموشی پدربزرگش سوء استفاده کرده و سهم الارث وی و برادرش را به شدت کاهش دادند.

با این حال خانواده ترامپ بیکار ننشسته و رابرت از مری شکایت کرده تا مانع از انتشار کتاب افشاگر وی شود. برادر کوچک رییس جمهوری آمریکا در شکایتنامه خود مدعی است که برادرزاده اش توافقنامه عدم افشای اطلاعات محرمانه را در کتابش نقض کرده است.

این توافقنامه سالها پیش و در جریان تقسیم ارث امضا شده بود.

رسانه ها خبر داده اند که این کتاب روابط جنسی، مناسبات خانوادگی، منبع واقعی درآمدها و دلایل مشاجره های ترامپ با همسران سابقش و علت جدایی آنها را برملا کرده و فاش می کند که ترامپ چگونه پدرش را به تمسخر می گرفت و پس از مبتلا شدن وی به بیماری آلزایمر به او توهین می کرد. با این وجود ترامپ و پدرش در زیادی و ناکافی متهم شده اند که به پدر مری بی توجهی کرده و در مرگ ناشی از اعتیاد وی به الکل شریک بوده اند.

با توجه به آنکه تلاش های ترامپ برای منتشر نشدن کتاب جان بولتون راه به جایی نبرد و هر روز اطلاعات جنجالی بیشتری از بی کفایتی وی و آشوب کاخ سفید منتشر می شود، انتشار کتاب برادر زاده ترامپ که زوایای تاریک و مبهم کسب و کار رئیس جمهوری آمریکا و روابط خانوادگی وی را فاش می کند می تواند با توجه به پیش افتادن جو بایدن در نظرسنجیها، انتخابات آبان ماه را داغ کند.

با این حال هنوز معلوم نیست که افشاگری های سیاسی، اقتصادی و خانوادگی تا چه حد نظر رای دهندگان را در انتخابات 13 آبان تغییر دهد. در انتخابات 4 سال پیش نیز در گرماگرم رقابت ها اخباری از روابط جنسی ترامپ منتشر شد که با واکنش مشابه اردوی جمهوریخواهان و بررسی مجدد پرونده ایمیلهای کلینتون به جایی نرسید و ترامپ راهی کاخ سفید شد.

باید دید کدام نامزد می تواند روز انتخابات حافظه کوتاه مدت رای دهندگان آمریکایی را به نفع خود مصادره کند و رقبای دموکرات و جمهوریخواه چه ترفندهای تبلیغاتی ای برای حمله به رقیب و خنثی ساختن تلاش های مقابل در چنته دارند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران آیا ترامپ دور دوم ریاست جمهوری را به افشاگری ها می بازد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آیا ترامپ دور دوم ریاست جمهوری را به افشاگری ها می بازد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید