درآمد واینرهای اینستاگرام از کجاست؟
به گزارش فدایی داری، اینستاگرام بخش مهمی از زندگی بسیاری از افراد شده است. فرقی نمی کند که در کدام نقطه دنیا هستید، این شبکه اجتماعی معروف دیگر محبوب همه اقشار و افراد در سنین مختلف شده است و از آن گریزی نیست. حتی اگر اهل اینستاگرام و به طور کلی فضای مجازی نباشید هم باز برای اینکه از فرایند اوضاع فرهنگ ها و خرده فرهنگ های رایج در روز و روزگار فعلی سر دربیاورید، نیاز به سرزدن به اینستاگرام دارید. همین اقبال عمومی بوده که موجبات رشد بسترهای درآمدزایی در این فضا را هم دوچندان کرده است.

این روزها، بسیاری از افراد از طریق حضور در فضای اینستاگرام و فعالیت در آن به درآمدهای کلانی رسیده اند که زندگی شان را از این رو به آن رو کرده است. یکی از گروه های پیروز در حوزه درآمدزایی در این شبکه اجتماعی واینرها هستند. واینرها یا کمدین هایی که در فضای اینستاگرام با تولید محتوای طنز مشغول به کار هستند و تبلیغ پیج اینستاگرام را انجام می دهند و درآمدهای خوبی از فعالیت هایشان به دست می آورند.
واینرها دقیقا چه کسانی هستند؟
واینرها شاخه ای از اینفلوئنسرها هستند که با تولید محتوای طنز توانسته اند، پایگاه نسبتا مناسب و پرتعدادی از مخاطبان را به سمت خود جذب کنند. این دسته از افراد با تولید ویدئوها و انواع دیگر محتوای کمدی نظر کاربران عادی را به خود جلب می کنند و همین زمینه را برای درآمدزایی شان فراهم می کند. این افراد در سراسر جهان دارای ویژگی های مشترکی نیستند. یعنی نمی توان تعریف دقیقی برای نوع محتوای تولیدی آنها داشت.
همین که بگوییم، واینرها در حوزه طنز فعال هستند، ظاهرا بهترین حالت شرح دادن فرایند کاری شان است. چرا تعریف واینرها و فعالیت هایشان ساده نیست؟ علت این است که جهانی شبکه های اجتماعی به واسطه آزادی هایی که در ارائه و عرضه محتوا در اختیار کاربران قرار می دهد، بسیار جهانی وسیعی است. در این جهانی آزاد، هر کس و هر چیزی می تواند دیده شود. کاربران مختلف هم از روش های گوناگون و گاهی بنا به تصادف توانسته اند به خیل عظیم فالوور دست پیدا کنند و مشهور شوند. یکی ویدئوهایی از کنج اتاق خود می سازد و با گفتن چند لطیفه بر سر زبان ها می افتد، دیگری با پوشیدن لباسی عجیب و بازی کردن در سناریوهای کوتاه طنز طرف دار پیدا می کند و … . استاندارد خاصی وجود ندارد و جهانی واینربودن وسیع تر از آن است که بتوان برایش چارچوبی قائل شد. و البته ذکر این نکته هم بسیار مهم است که بسیاری از محتواهایی که از سوی واینرها تولید می شوند، ارزش کیفی قابل اعتنایی هم ندارند. با این وجود، با جهانی آزادی در اینستاگرام روبه رو هستیم که به همه اختیارعمل می دهد.
درآمدزایی واینرها به چه صورت است؟
پلت فرم اینستاگرام تریبونی آزاد است که هر کس می تواند به سهم خود از آن سود ببرد. حال اگر بحث درآمدزایی هم به میان باشد، دست ها برای تولید انواع محتوا باز است. واینرهایی که در بخش قبلی معرفی شدند هم در بسیاری از موارد در حال درآمدزایی های کلان از این بستر اجتماعی و عمومی هستند. آنها از طریق تولید محتوا و تبلیغات به کسب درآمد مشغولند. برخی به طور مستقل سعی بر تولید محتواهای خاص و ویژه برای هر برند دارند و برخی دیگر در کنار تولید محتوای طنزی که دارند و مخاطبان را به سمت خود می کشد، کار تبلیغات را به شکل عمومی انجام می دهند و سناریوها و برنامه ریزی هایی خاص برای معرفی برندهای گوناگون ندارند. در هر حال، از هر یک از این روش ها، درآمدها و دستمزدهای کلانی ساخته می شود. و این قبیل موضوعات دیدگاه تولید محتوا در اینستاگرام را بیش از پیش با اهمیت ویژه مطرح کرده است. این روزها برندها هم ترجیح می دهند که با حضور در فضای مجازی و استفاده از فرصت دیده شدن بهتر از سوی صفحات واینرها جهت تبلیغات و بازاریابی را با یک میان بر به سمت پیروزیت طی کنند. جهانی تبلیغات و بازاریابی در حال فاصله دریافت با سرعتی زیاد از روش ها و فرایندهای قدیمی خود است. حتی برندهای پرآوازه هم برای عقب نماندن از قافله به جهانی واینرها سرک می کشند و بسیاری از کمپین های خود را در فضای مجازی در سطح اینستاگرام و با حضور همین واینرهای شهیر به خاتمه می رسانند.
در یک کلام، درآمدزایی واینرها اساسا از طریق تبلیغات است. این افراد به واسطه پایگاه قوی مخاطبانشان می توانند توجه و تمرکزی را که کسب وکارهای مختلف برای جذب مخاطب نیاز دارند در اختیارشان قرار بدهند. البته این دیگر هوشیاری و دانش برندهای مختلف است که دریابند، همکاری و تعامل با واینرها می تواند بازی دوسر سودی باشد که هر دو طرف را کامیاب می کند یا فقط هزینه ای است که تا رساندن آنها به پیروزیت فرسنگ ها فاصله به وجود می آورد.
در آخر
واینرها و تولید محتوای جذاب و کمدی شان در بستر اینستاگرام باعث ایجاد تغییر در فرایند بازاریابی و تبلیغات شده است. البته در این میان، نقش مخاطبان را هم نمی توان نادیده گرفت. اعتباری که واینرها برای تبلیغات به دست می آورند از همان پایگاه مخاطبانی به دست آمده که به آنها و محتوایشان چراغ سبز نشان می دهند. پیش بینی آینده فعالیت آنها و البته جهانی بازاریابی و تبلیغ کمی سخت است. حتی ارزش گذاری این فرایند تازه هم به کارشناسی های جدی و حرفه ای نیازمند است. در هر حال، باید قبول کرد که واینرها در حال تاختن پیروزمندانه در شبکه های اجتماعی هستند و باید آنها را جدی گرفت.
اگر فکر می کنید واینرها می توانند گزینه مناسبی برای تبلیغات در اینستاگرام برای شما باشند، با نشانت پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ در تماس باشید.
منبع: تجارت نیوز