درگذشت مردی که یاری کرد چالش سطل یخ جهانی گردد

به گزارش فدایی داری، پاتریک کویین، یکی از افرادی که یاری کردند چالش سطل یخ را به یک کارزار خیریه جهانی تبدیل نمایند، در 37سالگی درگذشت.

درگذشت مردی که یاری کرد چالش سطل یخ جهانی گردد

به گزارش بی بی سی، این مرد نیویورکی هفت سال پیش فهمید که به بیماری عصبی لاعلاج اسکلروز جانبی آمیوتروفیک، ای ال اس، مبتلا شده است.

در کارزار سطل یخ 220 میلیون دلار برای پژوهش درباره این بیماری جمع شد.

این کارزار را آقای کویین راه نینداخت بلکه او و خانواده و دوستانش یاری کردند که در تابستان سال 2014 میلادی به یک پدیده جهانی در شبکه های اجتماعی تبدیل گردد.

در آن چالش افراد به طور داوطلبانه یک سطح آب یخ روی سر خودشان خالی می کردند و فیلم آن را روی شبکه های اجتماعی منتشر می کردند و بقیه را به چالش می کشیدند که یا همین کار را تکرار نمایند یا به پژوهش درباره بیماری ای ال اس یاری اقتصادی نمایند. خیلی از افراد هر دو کار را کردند.

افراد معروفی هم به این کارزار پیوستند از جمله جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا، دونالد ترامپ که بعدا رئیس جمهور آمریکا شد و همین طور چهره های رسانه ای مانند اوپرا وینفری و لیدی گاگا.

سال گذشته هم پیت فریتس، ستاره سابق بسکتبال که او هم چهره کلیدی ای در رایج شدن این کارزار بود، در سن 34سالگی درگذشت.

در بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک، ارتباط میان مغز و اعصاب رابط ماهیچه، یعنی رشته های عصبی که پیغام های حرکتی را به ماهیچه ها می برند، قطع می گردد. ماهیچه ها بیکار می شوند و پس از مدتی تحلیل می فرایند. مبتلایان قدرت حرکت خود را از دست می دهند و فلج می شوند. در بعضی موارد حتی تار های صوتی هم از کار می افتد.

حدود نیمی از کسانی که به ای ال اس مبتلا می شوند ظرف سه تا چهار سال بعد از شروع تشخیص جان می سپارند، ولی بعضی از آن ها 10 سال یا بیشتر عمر می نمایند.

استیون هاوکینگ از جمله مشهورترین مبتلایان به این بیماری بود که 55 سال ای ال اس داشت.

منبع: فرارو

به "درگذشت مردی که یاری کرد چالش سطل یخ جهانی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگذشت مردی که یاری کرد چالش سطل یخ جهانی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید