خبرنگاران بایدن : هجوم هواداران ترامپ به کنگره شورش است نه اعتراض

به گزارش فدایی داری، تهران- خبرنگاران- جو بایدن دقایقی پیش با تاکید به اینکه هجوم هواداران ترامپ به ساختمان کنگره ، شورش است نه اعتراض گفت که مردم جهان و حتی فرزندان ما که این صحنه های دردناک و نمایش افتضاح را در پایتخت امریکا می بینند، چه می گویند؟ وی خطاب به ترامپ گفت که دیگر بس است.

خبرنگاران بایدن : هجوم هواداران ترامپ به کنگره شورش است نه اعتراض

به گزارش فدایی داری، جو بایدن عصر چهارشنبه در نخستن نطق تلویزیونی خود پس از شورش هواداران ترامپ و تسخیر ساختمان کنگره آمریکا که مشغول شمارش آرای گزینشگران و اعلام پیروزی او بودند، این شورش را یک افتضاح خواند.

وی با بیان اینکه ، این شورش لحظات تاریکی برای آمریکا است گفت که دموکراسی را باید در آمریکا احیا و مسائل را حل کنیم.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا تاکید نمود که ترامپ باید به عنوان رییس جمهوری به وظایف خود عمل کند و با حضور در تلویزیون ملی از هوادارانش بخواهد به شورش ، تسخیر و محاصره کنگره خاتمه دهند.

بایدن اضافه نمود: امروز یک یادآوری دردناک از این است که دموکراسی شکننده است و برای پیگیری آن احتیاج به افرادی با حسن نیت و رهبرانی شجاع برای ایستادن است.

وی گفت که تایید آرای الکترال قرار بود مراسم مقدسی باشد و صحه بگذارد بر دموکراسی آمریکا اما رویداد امروز بیانگر یک واقعیت دردناک است که دموکراسی در آمریکا شکننده است.

بایدن افزود:برای حفظ دموکراسی احتیاجمند رهبرانی هستیم که حسن نیت داشته باشند و شهامت آن را داشته باشند که به پا خیزند و به دنبال قدرت و منابع خودخواهانه شخصی خود نباشند.

جو بایدن بار دیگر از دونالد ترامپ خواست وارد عمل گردد.

او در پاسخ به سوالی درباره امنیت خود گفت که نگران سلامت و امنیتش نیست چون مردم آمریکا اجازه نخواهند داد اتفاقی برای او بیفتد.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا اضافه نمود: این واقعه نمایانگر کل جامعه آمریکا نیست اما من از این یاغیان و شورشیان می خواهم که با فوریت از ساختمان کنگره عقب بنشینند و اجازه دهند فرآیند دموکراتیک ادامه یابد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بایدن : هجوم هواداران ترامپ به کنگره شورش است نه اعتراض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بایدن : هجوم هواداران ترامپ به کنگره شورش است نه اعتراض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید