دستورات مهم خودرویی رئیس جمهوری به سرپرست وزارت صمت

به گزارش فدایی داری، خبرنگاران: رییس جمهوری با صدور دستوراتی مبنی بر مدیریت بازار، حمایت از مصرف کننده، ایجاد آرامش در فضای کسب و کار و جهش فراوری تاکید نمود: با حذف فضای دلالی و واسطه گری، خودرو باید با قیمت منطقی از فراوری کننده به دست مصرف کننده برسد.

دستورات مهم خودرویی رئیس جمهوری به سرپرست وزارت صمت

به گزارش فدایی داری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی روز آدینه در گفت وگو با حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: کنترل بازار و حمایت از مصرف نماینده و ایجاد آرامش در فضای کسب و کار و راستا شفاف میان فراوری نمایندگان و مصرف نمایندگان، مطالبات منطقی مردم و صاحبان کسب و کار و دولت است، که لازم است به جدیت در تحقق این اهداف اهتمام داشته باشید.

رییس جمهوری همچنین دستور داد با انتخاب نیروهای دلسوز، متخصص، با تجربه و جوان، کوشش خود را بر مدیریت بازار و تأمین کالاهای اساسی، ساماندهی قیمت خودرو، جهش فراوری، یاری به توسعه صادرات غیرنفتی و بهبود فضای کسب و کار متمرکز کند.

رییس جمهوری با اشاره به ضرورت برنامه ریزی دقیق در مدیریت بازار برای تامین کالاهای ضروری مردم اضافه کرد: رصد دائمی بازار در جهت تامین کالاهای اساسی و ضروری مردم و کنترل عرضه وتقاضا قطعا نقش اساسی در مدیریت قیمت ها خواهد داشت. همچنین باید در جهت برطرف دغدغه فراورینمایندگان و صاحبان کارخانه ها در تامین مواد اولیه به جدیت کوشش کرد.

روحانی با بیان اینکه برای تسریع در تحقق موارد ذکر شده در حکم سرپرستی باید برنامه ریزی دقیق انجام گیرد، به موضوع نابسامانی در بازار خودرو اشاره نمود و گفت: به همین دلیل طبق یک برنامه ریزی روشن و شفاف که هم برای فراوری نمایندگان خودرو و هم برای مردم کاملا آشکار و مشخص باشد، باید با حذف فضای دلالی و واسطه گری، خودرو با قیمت منطقی از فراوری نماینده به دست مصرف نماینده برسد.

وی اضافه کرد: این راستا باید به گونه ای طراحی گردد که به حذف نقش آفرینی کاذب واسطه ها و دلالان در مشخص قیمت خودرو و ارجحیت یافتن منفعت مردم و فراورینمایندگان خودرو منجر گردد و قطعا تحقق این موضوع عمل به مصوبه ستاد مالی دولت خواهد بود.

روحانی تاکید نمود: به هیچ وجه از سوی مردم و مسوولان قابل تحمل نخواهد بود که با جهش های غیرمنطقی و کاذب در بازار خودرو، خودروهای فراوریی کشور با قیمتی گزاف به دست مردم برسد.

رییس جمهوری در بخش دیگری از این گفت وگو به اهمیت برنامه ریزی برای بهره گیری مناسب تر از معادن کشور اشاره نمود و گفت: باید با تدوین یک برنامه یکدست و روشن فعالیت معادن در اختیار کسانی قرار گیرد که با کوشش خود، سهم معادن را در اقتصاد کشور ارتقاء ببخشند و کشور را به جمع کشورهای تاثیرگذار در حوزه معادن برسانند.

روحانی همچنین بر ضرورت کوشش در جهت برطرف دغدغه فراورینمایندگان و صاحبان کارخانه ها برای تامین مواد اولیه تاکید نمود و گفت: تامین مواد اولیه کارخانجات را وظیفه ای ویژه برای تحقق شعار جهش فراوری تلقی کنید و در برطرف احتیاج صنعتکاران و فراوری نمایندگان سیاستگذاری، برنامه ریزی و کوشش کنید.

رییس جمهوری با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به جهش فراوری اظهارداشت: باید با ارتباط موثر با صنعتگران، فراورینمایندگان و صاحبان کسب و کار و صادر نمایندگان، حوزه فراوری بیش از پیش تقویت و شعار جهش فراوری در عمل محقق گردد و تحقق این شعار باید به گونه ای باشد که مردم تاثیر ملموس آن را در زندگی خود مشاهده نمایند.

حسن روحانی رییس جمهوری روز دوشنبه 22 اردیبهشت در حکمی رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت را برکنار و حسین مدرس خیابانی را به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد.

رییس جمهوری در حکم انتصاب مدرس خیابانی بر ضرورت توجه ویژه به جهش فراوری که در شرایط تحریم های ظالمانه موجب ارتقاء اقتدار و عزت ملی خواهد بود تاکید نموده و می افزاید انتظار می رود ضمن افزایش هماهنگی درون سازمانی و تعامل مؤثر با دستگاه های ذیربط اعم از بخش دولتی و غیردولتی و صرف تمام توان و وقت خود را نیز با بهره گیری از ظرفیت مجموعه همکاران و آرای صاحب نظران نسبت به مدیریت بازار و تأمین کالاهای اساسی، ساماندهی قیمت خودرو، برطرف موانع فراوری و تعمیق ساخت داخل، یاری به توسعه صادرات غیرنفتی و بهبود فضای کسب و کار اقدام نمایید.

در هفته اخیر افزایش قیمت خودرو موجب نابسمانی هایی در بازار خودرو بروز نگرانی و نارضایتی های مردم شده است، بیشتر کارشناسان این فرایند شتابان صعود قیمت ها را ناشی از فضاسازی روانی و دخالت دلالان و واسطه گران در این صنعت می دانند.

منبع: اقتصادنیوز

به "دستورات مهم خودرویی رئیس جمهوری به سرپرست وزارت صمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستورات مهم خودرویی رئیس جمهوری به سرپرست وزارت صمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید