دونات یخی چرخان دقیقا چیست؟

به گزارش فدایی داری، این منظره زمستانی از بالا، تقریبا مسحورکننده به نظر می رسد حالا صبر کنید تا بفهمید روی یخ چه خبر است.

دونات یخی چرخان دقیقا چیست؟

به گزارش فدایی داری، جان کاپیلهتو و دوستانش در 4 دسامبر روی یخ دریاچه ای یخ زده در منطقه ساماتی Sammati در غرب هلسینکی فنلاند آنچه را که بزرگترین دونات یخی چرخان جهان نامیده اند ساختند.

قطر این سازه به 104 متر می رسد که با کمک موتور های الکتریکی می چرخد.

کاپیلهتو گفت که بریدن دونات یک چالش بود، زیرا اگر اندازه گیری نشود و با مشخصات دقیق بریده نشود، یک دایره کامل نخواهد بود، به این معنی که نمی تواند بچرخد. داشتن توانایی چرخش چیزی است که یک دونات یخی را واقعاً عالی می کند.

پل واکر، هواشناس ارشد AccuWeather توضیح داد که دمای طبیعی هلسینکی در این زمان از سال حداکثر 33 درجه فارنهایت و حداقل 25 درجه فارنهایت است. ساماتی در جنوب فنلاند، حدود 45 مایلی غرب هلسینکی، مرکز این کشور است.

کاپیلهتو امسال نیز مشغول خلاقیت های یخی خود بوده است. در ماه فوریه، او یک چرخ و فلک یخی ساخت که رکورد بزرگترین چرخ و فلک یخی جهان را با قطر 300 متر - حدود 984 فوت - شکست. این رکورد قبلاً متعلق به دوست کاپیلهتو، چاک زویلینگ از مینه سوتا برای چرخ و فلکی بود که قطری معادل 228 متر داشت.

منبع: فرارو

به "دونات یخی چرخان دقیقا چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دونات یخی چرخان دقیقا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید