شمسایی: یارانه مطبوعات در خدمت امنیت شغلی خبرنگاران قرار گیرد

به گزارش فدایی داری، تهران (پانا) - مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد در پست اینستاگرامی خود با اشاره به واریز آخرین نوبت یارانه مطبوعات نوشت که یارانه مطبوعات باید در خدمت امنیت شغلی خبرنگاران قرار بگیرد.

شمسایی: یارانه مطبوعات در خدمت امنیت شغلی خبرنگاران قرار گیرد

ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت ارشاد در پست اینستا گرامی خود با اشاره به واریز آخرین نوبت یارانه مطبوعات سال 1400 به حساب مدیران مسئول رسانه ها نوشت:

آخرین نوبت یارانه مطبوعات 1400 به حساب مدیران مسئول واریز شد. از دیدگاه شخصی و نه لزوماً جایگاه حقوقی چند نکته به ذهنم می رسد:

1. یارانه مطبوعات، مثل یارانه معیشتی صرفاً برای کم برخورداران نیست. بلکه سهمی از بودجه عمومی برای کسانی است که بیشتر برای ارتقای کمی و کیفی سبد مطالعه مردم، ارائه مطالب غنی، مفید و با گستره توزیع مناسب کوشش می نمایند. لذا هر که بهتر کار کند و محصول شایسته تری ارائه دهد بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. البته در این میان باید نشریات و پایگاه های تخصصی، علمی، محلی، ادبی، معرفتی و نخبگانی را بیشتر مدنظر قرار داد. چراکه شایسته است برای فراوری اثر فاخری که شاید اقبال عمومی کمتری با آن همراه باشد اما پشتوانه ای برای محتوای فضای کلی رسانه ای کشور است، سرمایه گذاری کرد. بعلاوه رسانه هایی که در جغرافیایی محدود با تمام توان خود نشان می دهند که ایران، تنها تهران نیست را باید قدر دانست.

2. اگرچه محتوا اصل و اساس یک محصول فرهنگی ست اما رسانه طبق ماده 18، 20 و 46 قانون مطبوعات مصوب مجلس شورای اسلامی، گذرگاه نیست بلکه اقامتگاه است. لذا از رسانه ای طبق این مواد از قانون و ماده 31 آئین نامه اجرایی مصوب هیأت وزیران حمایت می گردد که یک سازمان حرفه ای قلمداد گردد. با داشتن نیروی انسانی متخصص، مجرب و تحت نظر قانون کار و بیمه.

3. نیروی انسانی، اصلی ترین سرمایه یک جریده است چرا که صد درصد محتوا به وسیله انسان فراوری می گردد و رسانه بی دبیر و خبرنگار مثل زمین بی آب و حیات است. لذا با توجه به شرایط سخت مالی و ضرورت حفظ امنیت شغلی فدایی داری، یارانه مطبوعات باید نسبت معقول و قابل لمسی با نیروی انسانی شاغل در آن مجموعه داشته باشد. البته نیرویی که به واقع اهل خبر و فراوری محتوا باشد نه خبرنگارنما.

منبع: خبرگزاری پانا

به "شمسایی: یارانه مطبوعات در خدمت امنیت شغلی خبرنگاران قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمسایی: یارانه مطبوعات در خدمت امنیت شغلی خبرنگاران قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید