طبق جدیدترین گزارشات، این گوشی های هوشمند بیشترین اندازه تشعشع را دارند

به گزارش فدایی داری، اگر برای تان این سوال پیش آمده که چه گوشی های هوشمندی بیشترین مقدار تشعشع را دارند، این مطلب را از دست ندهید چرا که قصد داریم به آنالیز این موضوع بپردازیم.

طبق جدیدترین گزارشات، این گوشی های هوشمند بیشترین اندازه تشعشع را دارند

طبق گزارش جدیدی که از سوی نشریه BanklessTimes منتشر شده، توانستیم از نام گوشی های هوشمند که بیشترین مقدار تشعشع فرکانس رادیویی را دارند آگاه شویم. در حالی که BanklessTimes به این نکته نیز اشاره نموده که تمام گوشی های هوشمند یک حد از تشعشع فرکانس رادیویی را دارند، این موضوع را نیز یادآور شده که در هیچ جایی ثابت نشده که این تشعشعات برای بدن انسان مضر هستند. هرچند در بسیاری از خبرها خوانده ایم که مقدار بیش از حد این تشعشعات برای بدن انسان مضر بوده و باعث بیماری خطرناک سرطان می گردد.

BanklessTimes این تست را به صورت اختصاصی و به یاری ابزاری مقدار گرفته که نشان می دهد بدن انسان تا چه مقدار می تواند موج الکترومغناطیسی فرکانس رادیویی را جذب کند. نتایج بدست آمده با واحد وات بر کیلوگرم به ثبت رسیده اند. گوشی های هوشمند هم به ترتیب از یک تا آخر با بیشترین مقدار تشعشع تا کمترین مقدار دسته بندی شده اند.

در حال حاضر در فهرست FCC، بیشترین مقدار تشعشع، یعنی در واقع حد نهایی آن 1.6 وات بر کیلوگرم است اما شوکه خواهید شد اگر بدانید گوشی موتورولا Edge، چیزی در حدود 1.79 وات بر کیلوگرم تشعشع فرکانس رادیویی دارد. بعد از این گوشی هم نماینده ZTE یعنی آکسون 11 5G قرار می گیرد که مقدار تشعشع آن به 1.59 وات بر کیلوگرم می رسد. قطعا می دانید این فهرست 10 تایی چیزی نیست که شرکت ها از بابت داشتن نماینده در آن خرسند باشند. بنابراین فکر نمی کنیم شرکتی مثل سونی که رویای حضور در بین 10 گوشی برتر را هم شاید در سر نداشته باشد، باید از این بابت که دو نماینده در این فهرست دارد خرسند باشد. از این شرکت دو گوشی اکسپریا XA2 و XZ1 کامپکت با مقدار 1.41 و 1.36 وات بر کیلوگرم، در رده های چهارم و هشتم قرار گرفتند.

گوگل هم در این جمع نماینده های متعددی دارد که شامل پیکسل 3 XL با مقدار 1.39، پیکسل 4a با مقدار 1.37 و پیکسل 3 با مقدار 1.33 وات بر کیلوگرم می شوند. خوشبختانه تمام این گوشی ها در حال حاضر از رده خارج محسوب می شوند و حتی اگر به فروش هم برسند، باز هم قدیمی هستند و نمی توان از آن ها به عنوان یک گوشی تازه معرفی شده یاد کرد. ظاهرا شرکت ها اکنون فهمیده اند باید چه نمایند تا مقدار تشعشعات را به حداقل برسانند.

در بعضی از کشورها، سازمان های نظارتی از شرکت ها می خواهند تا مقدار تشعشع گوشی آن ها در صورتی که قرار است مجوز فروش بگیرد کمتر از یک مقدار خاص باشد و برای مثال در کشور آمریکا، مقدار تشعشع نباید بیش از 1.6 وات بر کیلوگرم باشد چون گفته می گردد باعث بیماری سرطان می گردد. این در حالی است که موتو Edge طبق آنالیز های BanklessTimes، مقدار تشعشع 1.79 دارد که بسیار بالا محسوب می گردد.

همانطور که گفته شد، در این گزارش آمده که تمام گوشی ها به مقداری امواج رادیویی ساطع می نمایند. فاکتورهایی که نشان می دهند چه مقدار تشعشع را شاهد هستیم شامل مدل محصول (گوشی، تبلت و …)، مدل آن محصول خاص، سن و قدرت آنتن های آن ها می شوند. بعلاوه مقدار فاصله بین گوشی و نزدیک ترین دکل مخابراتی هم می تواند در مقدار تشعشعات تأثیرگذار باشد. گوشی هایی که تشعشعات رادیویی ساطع می نمایند فقط قسمتی از بدن را که در معرض آن قرار دارند گرم می نمایند که البته این مقدار به قدری نیست که شما خیلی آن را حس کنید. طبق توصیه های FCC، کاربران باید استفاده از گوشی های خود را اندکی کاهش دهند تا در معرض این تشعشعات قرار نداشته باشند. برای مثال کمتر از گوشی استفاده نمایند یا از فناوری هایی نظیر هندزفری بهره ببرند که می تواند باعث گردد فاصله ی مان از گوشی بیشتر گردد.

یک داده دیگری هم وجود دارد که گوشی های اندرویدی را با کمترین مقدار تشعشع نشان می دهد. در این بین گوشی ZTE Blade V10 با مقدار 0.13 وات بر کیلوگرم، کمترین تشعشع رادیویی را دارد و بعد از آن هم دوباره گوشی ZTE آکسون الیت و گلکسی نوت 10 پلاس 5G را شاهد هستیم. سامسونگ در این فهرست نماینده های زیادی دارد که بدترین آن گلکسی A50 با مقدار 0.27 وات بر کیلوگرم است که باز هم کم محسوب می گردد و این برای کاربران گوشی های شرکت کره ای خبر خوبی است.

نظر شما در رابطه با این فهرست ها چیست؟ آیا از محصولی درون این فهرست ها استفاده می کنید؟

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "طبق جدیدترین گزارشات، این گوشی های هوشمند بیشترین اندازه تشعشع را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طبق جدیدترین گزارشات، این گوشی های هوشمند بیشترین اندازه تشعشع را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید