طرز تهیه شامی ترش با مرغ خوشمزه و ساده به روش گیلانی

به گزارش فدایی داری، شامی ترش با مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار استان گیلان است که با دستوالعمل های متنوعی درست می گردد.

طرز تهیه شامی ترش با مرغ خوشمزه و ساده به روش گیلانی

مواد لازم برای 4 نفر

سینه مرغ600 گرم

پیاز2 عدد

پودر سماق2 قاشق غذاخوری

پودر سیر½ قاشق چایخوری

پودر پاپریکا½ قاشق چایخوری

هویج1 عدد

رب گوجه فرنگی1 قاشق غذاخوری

رب زرشک یا رب انار ترش2 قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه شامی ترش با مرغ

مرحله اول

برای تهیه شامی ترش خوشمزه و ساده با مرغ ابتدا سینه مرغ را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز را به صورت ریز رنده می کنیم، سپس به مرغ چرخ نموده اضافه می کنیم. در ادامه نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، پودر سیر و پودر پاپریکا را به مرغ چرخ شده اضافه می کنیم، سپس ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست گردد.

مرحله سوم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس اندازهی روغن درون آن می ریزیم. در ادامه اندازهی از مایه شامی را بر می داریم و در دست فرم می دهیم، سپس درون تابه قرار می دهیم تا سرخ گردد.

مرحله چهارم

حالا تمام مایه شامی را به همین شکل درست می کنیم و درون تابه سرخ نموده و کنار می گذاریم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اندازهی روغن درون تابه می ریزیم، سپس بلافاصله پیاز خرد شده را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم، زمانی که پیاز سبک و شیشه ای شد؛ نمک، زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله ششم

حالا به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی ادویه از بین برود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به همراه رب زرشک به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رب کاملا سرخ گردد. در ادامه اندازهی آب جوش به رب اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله هویج را می شوییم، سپس پوست آن را به یاری پوست کن جدا می کنیم و به صورت حلقه ای خرد می کنیم، سپس هویج را درون سس شامی اضافه می کنیم و پس از 15 دقیقه شامی ها را اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت سماق را به شامی اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت 15 دقیقه روی حرارت بماند تا جا بیوفتد. در آخر این شامی خوشمزه را به همراه برنج زعفرانی و سالاد سرو کنید. نوش جان.

منبع: گردشبان

به "طرز تهیه شامی ترش با مرغ خوشمزه و ساده به روش گیلانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شامی ترش با مرغ خوشمزه و ساده به روش گیلانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید