ماسک هایی که فشار خون می گیرند و ترجمه می نمایند

به گزارش فدایی داری، این ماسک مجهز به حسگر هایی است که می تواند دمای بدن، ضربان قلب، فشار خون و سطح اکسیژن خون را اندازه گیری کند و داده ها را با بلوتوث به گوشی هوشمند بفرستد.

ماسک هایی که فشار خون می گیرند و ترجمه می نمایند

همزمان با کوشش پزشکان محقق در آزمایشگاه های سراسر دنیا برای یافتن واکسن ویروس کرونا، گروه دیگری از پژوهشگران و طراحان نیز در کوششند تا با ساختن ابزار های جدید و مبتنی بر فناوری های نوین، به یاری مردم به ویژه تیم های پزشکی بروند تا شرایط بحرانی کنونی را با کمترین آسیب پشت سر بگذارند.

در ادامه به شماری از آخرین ابتکارات در این زمینه اشاره می گردد. یک شرکت ژاپنی به تازگی ماسکی را روانه بازار نموده که به استفاده نمایندگان یاری می نماید علاوه بر حفظ فاصله اجتماعی، از این ماسک به عنوان ابزار ترجمه نیز استفاده نمایند.

این نوآوری جدید که C-Face mask نام دارد، حرف های فرد استفاده نماینده از ماسک را از راستا بلوتوث و یک اپلیکیشن روی تلفن های هوشمند، به افرادی تا فاصله 10 متری از او منتقل می نماید.

مدیرعامل شرکت مخترع این ماسک می گوید: حتی با وجود شیوع ویروس کرونا، گاه ما مجبوریم با دیگران رو در رو صحبت کنیم. این وسیله بویژه برای پزشکان بسیار کارآمد خواهد بود و به آن ها امکان می دهد تا از فاصله ای امن با بیمارانشان مصاحبه نمایند.

این ماسک همچنین می تواند مکالمات را از زبان ژاپنی به زبان های دیگر از جمله انگلیسی، کره ای و اندونزیایی ترجمه کند.

انتظار می رود که این ماسک اوائل زمستان سال جاری به بازار آید و به بهای 32 یورو به فروش برسد. با این وجود سازندگان آن تاکید دارند که این ماسک به تنهایی قادر به محافظت از افراد در مقابل ویروس کرونا نیست و باید استفاده نمایندگان آن برای محافظت از خود در مقابل ویروس کرونا، زیر این ماسک، یک ماسک کلاسیک محافظ نیز بزنند.

در سنگاپور نیز پژوهشگران توانسته اند ماسک جدیدی برای محافظت از تیم های پزشکی هنگام درمان بیماران مبتلا به کووید19 طراحی نمایند. این ماسک مجهز به حسگر هایی است که می تواند دمای بدن، ضربان قلب، فشار خون و سطح اکسیژن خون را اندازه گیری کند و داده ها را با بلوتوث به گوشی هوشمند بفرستد.

از این ماسک همچنین می توان برای نظارت بر شرایط سلامت افراد آن هم از راه دور استفاده کرد؛ بویژه برای کنترل شرایط سلامت کارگران، سالمندان و افرادی که در مناطق بسیار آلوده زندگی می نمایند. پژوهشگران سنگاپور امیدوارند تا با همکاری دولت هرچه سریع تر این ماسک را روانه بازار نمایند.

ماسک تصفیه هوا در کره جنوبی

برای کسانی که از آلودگی هوا به ویژه در شهر های عظیم در رنجند، ماسک جدیدی با توانایی بالا در تصفیه هوا طراحی شده است.

این ماسک توسط پژوهشگران شرکت ال جی در کره جنوبی ساخته شده و مجهز به دو فیلتر در هر طرف آن است. این ماسک روی بینی، دهان و چانه قرار می گیرد و علاوه بر تصفیه هوا، به یاری یک فن کوچک، هوا را نیز به گردش درمی آورد. این فیلتر ها ذرات آلودگی را مسدود نموده و مانع از انتقال آن ها به بدن می شوند.

در حال حاضر چند هزار نسخه از این ماسک در میان کارکنان بخش های مراقبت بهداشتی کره جنوبی توزیع شده و قرار است عرضه گسترده آن به بازار نیز به زودی شروع گردد.

منبع: یورونیوز

منبع: فرادید

به "ماسک هایی که فشار خون می گیرند و ترجمه می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک هایی که فشار خون می گیرند و ترجمه می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید