نیسان قشقایی 2024 با نامی خودرو به بازار می آید ، مشخصات فنی و کاتالوگ

به گزارش فدایی داری، نیسان قشقایی 2024 قرار است با نامی خودرو در بازار خودرو ایران حضور داشته باشد. این کراس اوور نیسان در کنار مدل های کیکس، سیلفی و ایکس تریل، چهارمین محصول وارداتی نامی خودرو به ایران است. نیسان قشقایی 2024 با موتور 2 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس CVT به دست متقاضیان خرید آن خواهد رسید.

نیسان قشقایی 2024 با نامی خودرو به بازار می آید ، مشخصات فنی و کاتالوگ
در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

بیت ران - محمد فتح اللهی - نیسان قشقایی در بازار خودرو کشور خودرویی کاملاً شناخته شده است. گرچه نسل اول این کراس اوور کامپکت که با کد LE به فروش می رسید، خیلی دیر به بازار خودرو ایران وارد شد، اما همیشه یکی از محصولات قابل اعتماد به شمار می رفت.

قشقایی نسل اول (کد اتاق J10) در سال 2006 و در جریان نمایشگاه خودرو پارس معرفی گشت. اما سه سال بعد به عنوان مدل 2009 به پارس خودرو رسید و به عنوان محصولی مونتاژی به بازار ارائه شد.

نسل اول نیسان قشقایی بر روی پلت فرم C گروه رنو - نیسان فراوری شد. خودروهایی مانند رنو فلوئنس، نیسان ایکس تریل، نیسان سنترا و… هم براساس همان پلت فرم شکل گرفتند که خودروهایی بسیار پیروز در زمان خود بودند.

اما نسل سوم نیسان قشقایی که با نامی خودرو قرار است در کشور به فروش برسد، از پلت فرم CMF-C/D رنو نیسان استفاده می نماید. این پلت فرم در گروه رنو - نیسان، جایگزین بن سازه قدیمی C و D شد و بسیاری از خودروهای کلاس C رنو و نیسان برپایه آن شکل گرفتند. پلت فرم یا بن سازه نیسان قشقایی 2024 با محصولاتی مانند نیسان تیدا، رنو سامسونگ QM6، رنو مگان نو و… کاملاً یکسان است.

نسل سوم قشقایی در فوریه 2021 رونمایی شد و براساس ادعای نیسان، 21 کیلوگرم سبک تر از نسل قبلی این خودرو است. نیسان در زمان رونمایی از این کراس اوور گفت که گلگیرهای جلو و درب های آن از آلومینیوم ساخته شدند و درب صندوق عقب آن هم کامپوزیتی است.

نیسان قشقایی 2024 با دو موتور 2 لیتری تنفس طبیعی و 1.3 لیتری توربو در بازارهای مختلف به فروش می رسد. خوشبختانه نامی خودرو مدل دو لیتری این کراس اوور نیسان را برای واردات به ایران انتخاب کرد که احتمال ناسازگاری آن با بنزین ایران کمتر است.

مشخصات فنی نیسان قشقایی 2024 نامی خودرو

نیسان قشقایی 2024 نامی خودرو مجهز به موتور MR20 رنو - نیسان است. جالب است بدانیم که موتور این خودرو، با رنو سامسونگ QM6 سروش دیزل مبنا کاملاً یکسان است.

این موتور 2 لیتری تنفس طبیعی (1997 سی سی) می تواند 149 اسب بخار (PS 151) در 6 هزار دور در دقیقه نیرو فراوری کند. گشتاور آن هم به رقم 194 نیوتن متر می رسد که در دور 4 هزار و 400 در دسترس راننده قرار گرفته است. نیرو و گشتاور نیسان قشقایی 2024 به وسیله گیربکس CVT اتوماتیک که قابلیت شبیه ساز تعویض دنده 7 سرعته را دارد به محور جلو این کراس اوور منتقل می گردد.

موتور این خودرو با نسبت تراکم 11.7 نیازمند بنزینی با اکتان حداقلی 92 است. مصرف سوخت آن براساس اعلام نیسان 6.79 لیتر در هر صد کیلومتر است و می تواند با یک باک 57 لیتری پر از سوخت تا 855 کیلومتر پیمایش داشته باشد.

در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

نیسان قشقایی 2024 نامی خودرو گنجایش پنج سرنشین را دارد و فضای باری معادل 486 لیتر را دراختیار آنها قرار می دهد. طول، عرض و ارتفاع این کراس اوور وارداتی به ترتیب برابر است با 4401×1837×1611 میلیمتر. فاصله بین دو محور آن هم 2646 میلیمتر است.

تعلیق جلو این محصول وارداتی از نوع مک فرسون مستقل است. در محور عقب هم شاهد استفاده از تعلیق مولتی لینک مستقل هستیم که سواری راحتی را برای سرنشینان به ارمغان می آورد. نیسان قشقایی 2024 یک کراس اوور شهری است و با زاویه ورود 16 درجه به موانع و زاویه خروج 22 درجه از آنها، عملا برای استفاده های خارج از جاده ای محدود است.

امکانات رفاهی نیسان قشقایی 2024

نیسان قشقایی 2024 نامی خودرو با ترمزهای ABS و EBD، سامانه های کنترل کشش و پایداری، TPMS، رینگ های 18 اینچی، ایربگ های راننده، سرنشین کناری، جانبی و پرده ای به دست متقاضیان خرید آن می رسد.

از دیگر امکانات این خودرو می توان به دوربین ثبت وقایع، ترمز دستی الکترونیکی، سانروف پانورامیک ثابت، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، امکان انتخاب حالات رانندگی و تنظیم برقی صندلی راننده اشاره نمود.

در فهرست امکانات رفاهی این کراس اوور وارداتی مواردی مانند اهرم تعویض دنده الکترونیکی، شیفترهای تعویض دنده پشت فرمان، چراغ های LED، برف پاکن های حساس به سرعت، نمایشگر 9 اینچی لمسی (12.3 اینچی در بازارهای دیگر)، نمایشگر 5 اینچی پشت فرمان (7 اینچی و 12.3 اینچی در بازارهای دیگر) و سامانه کنترل آغاز حرکت خودرو در سربالایی ها نیز وجود دارند.

البته فول ترین مدل نسل سوم نیسان قشقایی در بازارهای دیگر با رینگ های 19 اینچی، دوربین 360 درجه، کروز کنترل آداپتیو، هشدار خستگی راننده، هشدار نقاط کور، رادار حرکت بین خطوط، هشدار خروج از خط، تابلوخوان علائم رانندگی، هشدار برخورد از جلو و عقب، ترمزهای فعال در شرایط اضطراری، شارژر بدون سیم تلفن همراه و گرمکن صندلی های ردیف اول به فروش می رسند.

تهویه مطبوع نمونه های وارداتی نامی خودرو به ایران از نوع دو کاناله هستند. البته خروجی تهویه برای ردیف دوم صندلی ها نیز در آنها وجود دارد.

قیمت نیسان قشقایی 2024

همانطور که از امکانات رفاهی این کراس اوور وارداتی مشخص است، با فول ترین نمونه نیسان قشقایی 2024 در بازار خودرو ایران روبرو نخواهیم شد.

نیسان قشقایی نامی خودرو در بازار خودرو چین قیمتی بین 113 هزار و 900 یوان (900 میلیون) تا 199 هزار و 900 یوان (950 میلیون تومان) دارد. از همین رو، احتمالاً با قیمتی کمتر از دو میلیارد تومان در بازار خودرو کشورمان به دست متقاضیان خرید آن خواهد رسید.

کاتالوگ نیسان قشقایی نامی خودرو
در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

500 میلیون تومان مسدودی را برداشت کنید / آزادی وجه بلوکه شده خودروهای وارداتی

تعرفه واردات خودروهای برقی اعلام شد

موتور سه سیلندر GDI هم توان با موتور EFP ایران خودرو/ بازنشستگی موتورهای EF7

لاستیک کویر پنچر رو معرفی گشت/ برترین تایر ایرانی برای خودرو کدام است؟

تسمه تایم ماشین و زمان تعویض آن + راهنمای خرید

منبع: بیت ران

به "نیسان قشقایی 2024 با نامی خودرو به بازار می آید ، مشخصات فنی و کاتالوگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیسان قشقایی 2024 با نامی خودرو به بازار می آید ، مشخصات فنی و کاتالوگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید