5 نکته مهم که قبل از خرید کیسه خواب باید به آن توجه کنید

به گزارش فدایی داری، انتخاب کیسه خواب مناسب با توجه به شرایطی که قرار است در آن سپری کنید، می تواند عاملی برای موفقیت یا شکست شما در سفر اکتشافیتان باشد. انتخاب و خرید کیسه خواب مناسب چیزی نیست که با یک نظر بتوان آن را خرید بلکه انواع مختلفی از آن وجود دارد و جزئیات مهمی در هرکدام لازم به آنالیز است. آیا در پی کالایی پر شده با پَر هستید یا مواد مصنوعی؟ کیسه خوابی دو فصل می خواهید یا سه فصل؟ و سوالاتی از این دست! خوشبختانه این راهنمای خرید مفید وجود دارد تا به شما هر آنچه برای خرید کیسه خوابی باکیفیت باید بدانید را ارائه کند تا به راحتی تصمیمی آگاهانه بگیرید.

5 نکته مهم که قبل از خرید کیسه خواب باید به آن توجه کنید

انتخاب کیسه خواب براساس فصل و رنج دمایی محیط

اولین چیزی که هنگام خرید کیسه خواب باید به آن فکر کنید این است که در چه زمانی و کجا قرار است از آن بهره ببرید. در حالت کلی ممکن است انتخاب این کالای سفری با توجه به پاسخ این سوال واضح به نظر برسد، اما احتیاجهای گرمای یک کیسه خواب تابستانی با کیسه ای که برای تمام فصول طراحی شده است، بسیار فرق دارد. به منظور آنالیز کیسه های خواب در این قسمت هر کدام را بر اساس بازه راحتی، بازه محدود و بازه بالای رنج دمایی، در نظر می گیریم. لازم به تاکید است که نتایج ارائه شده در این قسمت منطبق بر تست استاندارد EN-ISO 23537 ارائه شده است. استاندارد EN ISO 23537-2 استانداردی است که الزامات مربوط به خواص پارچه و مواد کیسه خواب را مشخص می نماید. درواقع این استاندارد بخشی از سری EN ISO 23537 است که الزامات کیسه خواب های طراحی شده برای کمپینگ در هوای سرد یا فعالیت های خارج از منزل را مشخص می نماید.

  • بازه راحتی؛ این دما بر اساس حد مناسب برای خواب یک خانم بالغ در نظر گرفته شده است.
  • بازه محدود؛ کم ترین دمایی که در آن یک مرد بالغ می تواند خواب راحت شبانه تجربه کند، را نشان می دهد.
  • بازه شدید؛ این استاندارد دمایی برای بقای یک زن بالغ مشخص شده است. در این دما، خطر جدی هیپوترمی و سایر مسائل مربوط به تجربه دماهای پایین وجود دارد.

کیسه خواب های یک فصل برای کمپینگ تابستانی و سفرهای سبک با کوله پشتی طراحی شده اند، درواقع استفاده از این نوع از محصولات در جاهایی که دمای هوا در شب بالاتر از +5 درجه سانتی گراد (C) یا تقریباً 40 درجه فارنهایت (F) باقی می ماند، مناسب است. به همین خاطر محصولات دو فصل برای شب های کمی خنک تر در بهار و تابستان طراحی شده اند، و محدوده دمایی 0 تا +5 درجه سانتی گراد (یا تقریباً +30 تا +40 درجه فارنهایت) را پوشش می دهند.

کیسه خواب سه فصل برای شب های سردتر در طول بهار، تابستان و پاییز طراحی شده اند، زمانی که دمای هوا در طول شب به زیر صفر برسد (تا منفی 5 درجه سانتی گراد یا تقریباً 20 درجه فارنهایت) این نوع از کالاهای کمپینگ می توانند نجات دهنده باشند. بیشتر کیسه خواب های سه فصل بسیار متنوع هستند و تعادل خوبی بین گرما، وزن و حجم ارائه می نمایند. به همین خاطر است که بسیاری از مردم از آن ها به عنوان ابزارهای همه جانبه برای طیف وسیعی از ماجراجویی های کمپینگ و گردش با کوله پشتی استفاده می نمایند.

کیسه خواب های چهار فصل برای استفاده در زمستان و زمانی که دمای هوا در شب تا حدود -10 درجه سانتی گراد یا تقریباً +15 درجه فارنهایت کاهش می یابد، طراحی شده اند. این دسته از کالاهای سفری برای شرایط سرد بهینه شده اند، و اغلب برای فصول معتدل خیلی گرم هستند. گفتنی است که در این دسته از کالاها گزینه هایی هم وجود دارد که به منظور استفاده در دماهای بسیار سرد، از منفی 10 درجه سانتی گراد تا منفی 40 درجه سانتی گراد را می تواند تحمل کند. این نوع از کیسه خواب ها برای کوهنوردانی که قصد صعود به بلندترین رشته کوه های جهان را دارند و کاشفان و دانشمندانی که از منطقه ها قطبی بازدید می نمایند، انتخابی مناسب است.

آناتومی یا شکل کیسه خواب

در کنار درجه حرارت قابل تحمل به وسیله محصول و درجه بندی آن بر اساس فصل، ویژگی های مهم، عایق بودن و مواد سازنده آن، شکل یا همان آناتومی کیسه خواب هم می تواند فاکتور بسیار مهمی در انتخاب و خرید باشد. به منظور افزایش دقت نظر شما در ابتدا بخش های مختلف یک کیسه خواب را معرفی می کنیم و سپس به سراغ معرفی انواع این محصولات از نقطه نظر ساختار می رویم.

در همین ابتدا باید بدانید که طول کیسه خواب به طور اجتناب ناپذیری بین مارک ها و مدل ها مختلف فرق دارد؛ بنابراین اگر قدتان بلند است، در پی نسخه های بلند بازار باشید، به شکلی که در آن به راحتی قرار گیرید.

کلاهک کیسه خواب (Hood)

اگر سرمایی هستید یا اغلب به سمت محیط هایی می روید که احتمال کاهش دما در شب وجود دارد، خرید کیسه ای مجهز به یک هود یا کلاهک می تواند مفید باشد. به همین خاطر توصیه می کنیم که در پی محصولی با هود کاملاً قابل تنظیم باشید، به شکلی که بتواند به خوبی اطراف صورت را ببندد.

بافل گردن (Neck baffle)

این قسمت از کیسه خواب عملا یک لوله عایق اضافی که در ناحیه گردن دوخته شده است، و می تواند بخش گرمی را در اطراف گردن و شانه های شما ایجاد کند که مانع از خروج گرما و ورود سرما به داخل می گردد.

بافل زیپ (Zip baffle)

مشابه بافل گردن، یک بخش عایق داخلی است که زیپ را می پوشاند تا از خروج گرما جلوگیری کند.

زیپ

زیپ کیسه خواب می تواند کامل، سه چهارم و نیم طول باشد. زیپ های سه جهارم و نیم طول باعث کاهش وزن می شوند و احتیاج به دوخت کمتری دارد در حالی که استفاده از مدل های کامل راحت تر و برای تهویه بهتر است. زیپ های دو طرفه بسیار مفید هستند، زیرا می توانید هوا را از بالا و پایین کیسه خود برای کنترل تهویه مطبوع شخصی سازی کنید. بعلاوه گزینه هایی دو زیپه هم در بازار وجود دارد که در فصول گرم سال می توانید با باز کردن زیپ پایین، امکان برقراری جریان هوا و جلوگیری از تعریق پاها را فراهم کنید.

متریال پوسته کیسه خواب (Shell material)

کیسه خواب ها می توانند از متریال بسیار سبک و بسیار فشرده یا مواد سنگین تر و بادوام تر ساخته شوند. در واقع در حالت کلی انتخاب ماده روکش محصول معمولاً با فعالیتی که برای آن طراحی شده است مطابقت دارد. در محیط های مرطوب، استفاده از کیسه هایی با روکش ضدآب مزیت تلقی می گردد.

روکش عایق (Insulation)

معمولا دو گزینه اصلی برای ساخت روکش عایق کیسه خواب در بازار رایج است که شامل پَر و الیاف مصنوعی می گردد. کیسه خواب های پر، نسبت به وزن و حجم کمی دارند و دارای قدرت حفظ گرمای فوق العاده ای هستند. به همین خاطر هم بسیاری از محصولات مرغوب و گران قیمت از جنس پر هستند. به طور کلی کیسه های پرشده از پر غاز برترین کیفیت را از نظر قدرت نگهداری گرما دارند، اما پر اردک به دلیل دسترسی بهتر، بیشتر موجود و مقرون به صرفه تر است.

البته بزرگ ترین عیب این نوع کالاها این است که قدرت جذب رطوبت بالایی دارند و دیر خشک می شوند. از طرفی کیسه هایی با روکش الیاف مصنوعی از لایه های متعددی ساخته شده است که روی هم قرار می گیرند و به گونه ای طراحی شده اند که هیچ گونه هوایی از بین لایه های آن عبور نمی نماید. الیاف مصنوعی معمولا از مدل های پَری مقرون به صرفه تر هستند و بعلاوه قدرت جذب رطوبت کمتری دارند اما وزن بیشتری هم دارند.

جا پا (Foot box)

اغلب جا پاها در در این دسته از کالاها به صورت ذوزنقه ای هستند و به شما این امکان را می دهند که پاهای خود را در یک موقعیت طبیعی دراز کنید.

آشنایی با انواع کیسه های خواب از نظر شکل ظاهری

کیسه های خواب متناسب با شکل بدن انسان ساخته می شوند و در این میان رایج ترین گزینه های پیش رو، فرمی مستطیلی دارند که فضای بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد.

مدل های مومیایی

این کیسه خواب ها در بخش شانه ها پهن تر هستند و همین طور که به سمت انگشتان پا می روند باریک تر می شوند تا تعادل بهینه ای بین گرما، وزن و راحتی برقرار گردد. این شکل می تواند، حجم اضافی را از بین ببرد، اما همچنان به شانه ها اجازه می دهد که صاف باشند. کیسه خواب مومیایی شکل در زمانی که حدبیشتر گرما مورد احتیاج است انتخابی ایدئال است. بعلاوه وزن و حجم این کالاها کمتر و برای پیاده روی های طولانی مناسب است.

مستطیل شکل

کیسه خواب های مستطیلی جادارتر هستند و به شما اجازه می دهند موقعیت خواب آرامی داشته باشید، اما در گرم نگه داشتن شما به مقدار گزینه قبلی کارآمد نیستند. به همین خاطر هم این نوع از محصولات برای فستیوال های تابستانی و کمپینگ با ماشین عالی هستند. درواقع اتلاف انرژی در این کالاها بالاست و به دلیل بزرگ بودن، وزن بیشتری دارند. جالب است بدانید که اغلب می توان این نوع کیسه خواب ها را باز کرد و برای استفاده همانند لحاف به کار برد.

کیسه خواب مخصوص زنان

تنها رنگ نیست که کیسه خواب مخصوص زنان را از کیسه خواب مردانه متمایز می نماید بلکه از نظر علمی ثابت شده است که زنان به خوابیدن در محیط های سردتر بیشتر از مردان حساس هستند، بنابراین کیسه خواب های زنانه معمولاً دارای عایق اضافی ای در قسمت هایی مانند اطراف باسن و در قسمت پاها هستند. بعلاوه طول آن ها کوتاه تر و در شانه ها باریک تر است تا حجم اضافی، وزن و اتلاف حرارت غیرضروری را کاهش دهد.

عایق یا الیاف درون کیسه خواب

تصمیم گیری در خصوص نوع عایق بندی کیسه خواب یکی از مهم ترین تصمیماتی است که باید در زمان خرید به آن توجه داشته باشید. برای پر کردن درون کیسه خواب از الیاف مصنوعی و پر استفاده می گردد. منظور از الیاف مصنوعی ماده ای همانند الیاف پلی استر است. به طور کلی هر دوی این الیاف مزایا و معایب خاص خود را دارند که طبیعتا بر عملکرد، وزن و قیمت کیسه خواب تأثیر خواهد گذاشت.

الیاف طبیعی؛ پَر پرندگان

در حالت کلی کیسه خواب های پُر شده از پَر، بسیار سبک، گرم و قابل تراکم هستند و زمانی که به درستی از آن ها مراقبت گردد تا سال های سال دوام می آورد. بزرگترین عیب این کیسه ها این است که قدرت جذب رطوبت بالایی دارند و دیر خشک می شوند. البته جالب است بدانید که این مشکل در یک سری محصولات تازه تا حدودی رفع شده است و کیسه خواب های پر با ویژگی زود خشک شونده هم فراوری می شوند. کیسه خواب ها (خصوصا با عایق پر) نباید برای مدت طولانی در حالت فشرده باقی بمانند؛ از این رو، برای نگهداری می توانید آن را در کیف محافظ توری یا نخی در گوشه ای از اتاق یا انبار قرار دهید.

بعضی از محصولات به طور 100% از پر تشکیل نشده اند و ترکیبی ناچیزی از الیاف مصنوعی در آن ها قرار گرفته است. بعلاوه بعضی با ترکیب 10/90 و بعضی با ترکیب 5/95 پر شده اند به این معنی که این محصول 95 درصد از پر و 5 درصد از الیاف مصنوعی تشکیل شده است. هر چقدر درصد پر موجود در یک کیسه خواب بیشتر باشد، قیمت بالاتری هم دارد.

نکات مثبت

  • وزن کم
  • عملکرد عالی در هوای سرد و خشک
  • قابلیت فشردگی و تراکم پذیری بالا
  • دوام و طول عمر طولانی

نکات منفی

  • احتیاج به مراقبت بیشتری دارند
  • در آب و هوای مرطوب خوب عمل نمی نمایند

کیسه خواب هایی از الیاف مصنوعی

این کیسه ها از لایه های متعددی ساخته شده اند که روی هم قرار می گیرند و تمامی نقاط سرد و خلا بین لایه هارا از بین می برند. الیاف مصنوعی معمولا از پرها قیمت مناسب تری دارند و در کنار آن از قدرت جذب رطوبت کمتری هم برخوردار هستند. بعلاوه الیاف مصنوعی در مقایسه با کیسه خواب های پَر، وزن بیشتری دارند.

نکات مثبت

  • ضدحساسیت هستند
  • مقرون به صرفه تر از مدل های پَری هستند

نکات منفی

  • وزن بیشتری نسبت به مدل های طبیعی دارند
  • گرمای کمتری فراوری می نمایند

کدام را انتخاب کنیم؟

در نهایت پاسخ به این سوال به احتیاج شما، فعالیت و مقدار بودجه ای که دارید بستگی دارد. کیسه های پَر زمانی مناسب هستند که شما از نظر وزن و فضا محدودیت داشته باشید، در حالی که اگر می خواهید عملکردی خوب با قیمت پایین تر را به دست آورید، مواد مصنوعی گزینه هایی عالی برای خرید هستند. وقتی صحبت از کیسه خواب ویژه کودک به میان می آید، گزینه هایی با الیاف مصنوعی به دلیل پارچه های بادوام و قابلیت تمیز نمایندگی آسان، اغلب معقول ترین انتخاب هستند.

5 نکته مهم قبل از خرید کیسه خواب

در کنار نکات مطرح شده خوب است نگاهی هم به یکسری نکات اساسی برای خرید کیسه خواب بیاندازیم.

1. به خاصیت تنفس پذیری پارچه مورد استفاده در کالا توجه کنید

بعضی از پارچه ها از خاصیت تنفس پذیری بالایی بهره مند هستند به گونه ای که تعرق بدن جلوگیری می نمایند و رطوبت را به لایه بیرونی انتقال می دهند. گزینه هایی با روکشی که از جنس نایلون موجب افزایش تعرق بدن می شوند اما روکش هایی که از جنس کتان از تنفس پذیری بالایی برخوردار هستند و تعرق را به مقدار زیادی کاهش می دهند.

2. کیسه خواب جیب دار بخرید!

جیب های داخل کیسه خواب به شما این امکان را می دهند که تا وسایل مورد استفاده خود مانند گوشی، ساعت و غیره را در دسترس خود قرار دهید.

3. کیسه های چند زیپ و بافل دار بخرید

کیسه خواب هایی که بیش از یک زیپ دارند هم تهویه هوای بهتری دارند و هم ورود و خروج را راحت تر می نمایند. بعضی از کیسه خواب ها دارای روکش محافظ یا بافل زیپ هستند که این پوشش علاوه بر اینکه مانع از هدر رفتن گرما می گردد، از پارگی و آسیب زیپ هم جلوگیری می نماید.

4. توجه به رنگ کالا

انتخاب رنگ کیسه خواب اگرچه یک انتخاب کاملا سلیقه ای است، اما بهتر است که رنگ های تیره را انتخاب و بخرید. زیرا رنگ های روشن خیلی زود کثیف می شوند و ظاهری ناخوشایند به خود می گیرند.

5. وزن و نوع جمع شدن کیسه خواب

وزن کیسه خواب حتما باید سبک باشد تا طی مسیر شما را خسته نکند. بعلاوه امکان بسته بندی آن به شکلی باشد که قابلیت قرار گرفتن در کوله پشتی را داشته باشد. جالب است بدانید که بعضی از کیسه های خواب قابلیت تبدیل به کاپشن را دارند و ممکن است مجهز به پشه بند و چراغ قوه داخلی باشند.

معرفی پرفروش ترین کیسه خواب های تابستانی و زمستانی

حال که با تمامی جزئیات و نکات مهم در انتخاب این محصول آشنا شدید وقت آن است که به معرفی پرفروش ترین کیسه خواب های تابستانی و زمستانی به استناد نظر کاربران در فدایی داری بپردازیم.

کیسه خواب فوروارد مدل PROFESSIONAL CAMP -FCLT3018

کیسه خواب فوروارد مدل PROFESSIONAL CAMP -FCLT3018 گزینه ای یک نفره و با الیافی مصنوعی از نوع پلی استر است که با وجود زیپ دوطرفه برای محدوده دمایی 7 الی 25 سانتی گراد مناسب است. این مدل کیسه خواب احتیاج به مراقبت زیادی مانند گزینه های طبیعی ندارد و می تواند تا 70 درصدی قابلیت عایق بودن خود را حتی در هنگام خیس شدن حفظ کند. وزن این کالا 1.5 کیلوگرم است و از جمله نمونه های میان رده و مناسب برای کوهنوردی در فصل تابستان به شمار می رود.

کیسه خواب فوروارد مدل PROFESIONAL CAMP3016

یکی دیگر از محصولات میان رده و باکیفیت که در سفرهای کمپینگ و کوهنوردی همراه خوبی برای شماست، کیسه خواب فوروارد مدل PROFESIONAL CAMP3016 است. این نوع کالای کمپینگ از نوع مستطیلی است و جزو نمونه هایی با الیاف مصنوعی به شمار می رود. بعلاوه دارای یک سر زیپ دو طرفه و یک زیپ یک طرفه در کنار و کف کیسه خواب جهت باز و بسته کردن راحت و امکان تهویه هوا است. این محصول بادوام و با قابلیت تمیز نمایندگی بالا است و می تواند گزینه ای مناسب برای آغاز کمپینگ در دل طبیعت باشد.

کیسه خواب گلدن بیر مدل MISHO1 به همراه زیرانداز و بالش سفری

یک گزینه کامل و خوش قیمت بازار که با بالش به شما ارائه می گردد کیسه خواب گلدن بیر مدل MISHO1 است. از جمله مشخصه های مهم این کالا می توان به الیاف پلی استر در ساختار آن، کاملا ضدآب، فراوری شده از پارچه کره ای جهت افزایش دما و مقاومت در برابر پارگی، سایز قد بیش از 2 متر، دارای سر شانه 85 سانتی متری، قابلیت تحمل سرما تا دمای منفی 6 درجه سانتی گراد و زیپ از راست اشاره نمود. این محصول تنها 2.2 کیلوگرم وزن دارد و به معنی واقعی کلمه گزینه ای بادوام است.

کیسه خواب کایلاس مدل KB110016 TREK 500

کیسه خواب کایلاس مدل KB110016 TREK 500 یکی از گزینه های بالارده بازار به شمار میرود که ویژگی های آن شامل سه فصل، وزن 880 گرمی، جنس لایه میانی عایق 90٪ پر غاز همراه با ترموپف، جنس رویه نایلون، استفاده از مواد سبک با تراکم بالا جهت راحتی و دوام بیشتر، گردش هوای مناسب، قابلیت تحمل دمای سرد تا منفی 28 درجه سانتی گراد و قد 2.15 متری می گردد. به طور کلی این نوع کیسه خواب سبک، راحت و بادوام است و یکی از اصلی ترین احتیاج های هر کوهنورد حرفه ای به شمار میرود.

کیسه خواب کایلاس مدل Trek 800 KB110017

یکی از گزینه های ماموتی و باکیفیت بازار کیسه خواب کایلاس مدل Trek 800 KB110017 است. از جمله مشخصه های این محصول می توان به امکان تحمل سرما تا 33- درجه ی سانتی گراد، استفاده از 90 درصد پر غاز به عنوان عایق، دو فصل، وزن 1.6 کیلوگرمی و با طول دو متری اشاره نمود. بعلاوه با وجود روکش نایلونی ای که دارد می تواند اتلاف گرما را به حداقل برساند و از ورود رطوبت به داخل جلو گیری کند. گفتنی است که با توجه به دمای کامفورت منفی 5 درجه این کالای خوش ساخت برای صعود های با ارتفاع میانه و بالا یا شب مانی در طبیعت و کمپینگ های زمستانه مناسب است.

کیسه خواب کلمن مدل Palmetto 2020

کیسه خواب کلمن مدل Palmetto 2020 یک گزینه مستطیلی با جنس داخلی پلی استر است که با استفاده از به روزترین فناوری های جهان فراوری شده است. این کالای سفری نرمی و لطافت فوق العاده ای دارد و جزو گزینه های دو فصل به شمار میرود. جالب است بدانید که زیپ های این کالا با استفاده از عایق پوشانده شده است و به همین خاطر هم از ورود سرما و خروج گرما جلوگیری می نماید. حداقل دمای مناسب برای استفاده از آن منفی یک درجه سانتی گراد است و قابلیت های مقاومتی آن شامل پوشش ضدآب و ضدآلودگی بلبرینگ می گردد.

کیسه خواب نکو مدل 3SEASONS کد ZIZ-XL

یکی دیگر از مدل های کیسه خواب های یک نفره و خیلی بزرگ کیسه خواب نکو مدل 3SEASONS کد ZIZ-XL است. این کالا دارای مشخصاتی همانند زیپ دو طرفه، دو فصل، کیفیت بالا، وزن کم در حدود 2.6 کیلوگرم، جنس عایق پلی استر و با امکان تحمل دمای منفی 12 درجه است. بعلاوه طول قد این نوع محصول سفری چیزی در حدود 2.1 متر است.

کیسه خواب اسنوهاک مدل Dena-600

اسنوهاک یک برند چینی و با کیفیت در بین کوهنوردان و هواداران گردش در طبیعت است، چراکه با توجه به قیمتی که دارد همیشه گزینه هایی با کیفیت را به بازار عرضه می نماید. کیسه خواب اسنوهاک مدل Dena-600 هم از این قاعده مستثنی نیست و ویژگی های آن شامل رویه پلی استر، وزن 1.2 کیلوگرمی، دمای کامفورت 5+ درجه سانتی گراد، سه فصل، دارای زیپ های بسیار باکیفیت و قد حدودا 2.2 متری می گردد. گفتنی است که عرضه تنه این کالا 78 سانتی متر است و جنس بدنه آن با پر اردک ساخته شده است.

کیسه خواب کایلاس مدل Trek 300 KB110020

کیسه خواب کایلاس مدل Trek 300 KB110020 محصولی سفری و ساخته شده از پارچه ای با چگالی بالا و سبک است که در کنار راحتی و آرامش خاطر برای شما عایق بندی 90 درصدی از پر اردک، غاز و ترموپف را شامل می گردد. به طور کلی در قسمت یقه این کالا دکمه آهنربایی کار شده است که به منظور دوام و راحتی بیشتر کاراست. بعلاوه وزن آن تنها 300 گرم است، بنابراین در مسافرت های طولانی به هیچ وجه سنگین نیست. این مدل کیسه خواب باکیفیت پوشش ضدآب و ضدآلودگی بلبرینگ دارد و حداقل دمای مناسب برای استفاده از آن منفی 17 سانتی گراد است.

کیسه خواب فوروارد مدل CAMPING PRO -FCLT3014

آخرین گزینه پرفروش در این فهرست خرید کیسه خواب فوروارد مدل CAMPING PRO -FCLT3014 است که ساختاری مومیایی شکل دارد و با توجه به قیمتی که دارد ارزش خرید بالایی را رقم زده است. از جمله مشخصات این محصول سفری می توان به الیاف مصنوعی پلی استر در ساختار آن، وزن 1.5 کیلوگرمی، زیپ از چپ، ضدآب، حفظ 70 درصدی قابلیت عایق بودن حتی در هنگام خیس شدن، دوام و راحتی در تمیز کردن آن اشاره نمود که در کنار بندی با قابلیت تنظیم بر روی کلاهک کیسه خواب جهت ممانعت از نفوذ سرما گزینه ای باکیفیت به شمار می رود.

منبع: ellis bregham

منبع: دیجیکالا مگ

به "5 نکته مهم که قبل از خرید کیسه خواب باید به آن توجه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته مهم که قبل از خرید کیسه خواب باید به آن توجه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید