نمونه گردشگری دسترس پذیر در کیش باید در سایر شهرها الگوسازی گردد

به گزارش فدایی داری، ایرنا/ براساس سخنان معاون گردشگری کشور، نمونه گردشگری دسترس پذیر در کیش باید در سایر شهرها الگوسازی گردد.

نمونه گردشگری دسترس پذیر در کیش باید در سایر شهرها الگوسازی گردد

علی اصغر شالبافیان در رویداد ملی اپراتور گردشگری دسترس پذیر که در جزیره کیش برگزار گردید، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مورد گردشگری دسترس پذیر گفت: خوشبختانه اقداماتی که اخیرا در حوزه گردشگری داخلی و به وسیله فعالان این حوزه صورت گرفته، در حال به بار نشستن و نتیجه دادن است.

وی با اشاره به ضرورت انجام اقدامات لازم در راستای تسهیل سفر برای جامعه ذینفع اضافه نمود: تسهیل سفر به معنای فعال شدن ظرفیت های یک جامعه و یاری ذینفعان است.

شالبافیان بعلاوه با بیان اینکه برای مناسب سازی در ابتدا باید فرهنگ سفر و شکل گیری مطالبه و ترویج سفر با مشارکت فعالان مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: باید توجه داشت که نمود این فرهنگ سازی باید در ضوابط حوزه گردشگری معین گردد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با بیان اینکه الزام به بازنگری ضوابط گردشگری متناسب با نوع خدماتی که در جامعه ارائه می گردد در دستور انجام است، گفت: این سوال مهمی ست که ما برای بازنگری ضوابط باید چه کنیم و از چه کسانی مشاوره بگیریم؟

وی اضافه نمود: اداره کل سرمایه گذاری مکلف شده در زمان ارزیابی و تخصیص اعتبارات این مسئله را مورد توجه قرار دهد و اعضای میز گردشگری نیز این فرصت را داشته باشند تا با ادارات کل موضوعات خود را مطرح نموده و مطالبات خود را مطرح نمایند.

شالبافیان با بیان اینکه در بازنگری دستورالعمل تبصره 18 برای اعطای تسهیلات برای فعالان گردشگری مطالبات جامعه معلولان هم مورد توجه بوده، گفت: مناسب سازی و استانداردسازی خودروها و دیگر موارد مرتبط با حوزه حمل و نقل در این زمینه همیشه مورد توجه بوده است.

وی در مورد اقدامات صورت گرفته به وسیله اپراتور گردشگری دسترس پذیر در منطقه آزاد کیش گفت: این برنامه نمادی از ارزش گذاری شهرها در مورد تطبیق خدمات ارائه شده متناسب با نیازهای گروه و اقشار مختلف جامعه است و این موضوع باید همیشه الگوسازی گردد.

شالبافیان با اشاره به ضرورت بروزرسانی و استخراج شاخص ها و نقاط قوت و ضعف های احتمالی و جبران آنها در برنامه های آینده تاکید نمود: در ماه آینده در شهرهای دیگر این اقدامات را با ارتقای خدمات برگزار خواهیم کرد. باید توجه داشته باشیم که میز گردشگری دسترس پذیر باید به صورت سختگیرانه نکات قوت و ضعف را آنالیز کند.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در مورد گردشگری دسترس پذیر در حوزه ضوابط میراث فرهنگی گفت : فرهنگ سازی و باور به این مسئله در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و در میز گردشگری دسترس پذیر همیشه مورد توجه بوده و خواهد بود.

منبع: همگردی

به "نمونه گردشگری دسترس پذیر در کیش باید در سایر شهرها الگوسازی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمونه گردشگری دسترس پذیر در کیش باید در سایر شهرها الگوسازی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید