وزارت بهداشت: اولین تست کرونا فردا از دانشجویان ایرانی بازگشته از چین گرفته می گردد

به گزارش فدایی داری، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: 57 دانشجوی ایرانی بازگشته از ووهان چین سالم هستند و روزانه معاینه می شوند، فردا نیز اولین آزمایش کرونا (تست pcr) از این دانشجویان گرفته می گردد.

وزارت بهداشت: اولین تست کرونا فردا از دانشجویان ایرانی بازگشته از چین گرفته می گردد

کیانوش جهانپور در گفت و گو با ایرنا افزود: دانشجویان ایرانی بازگشته از چین در هتلی تحت قرنطینه ساده هستند در این حد که با خانواده خود و دیگران فعلا مراوده ندارند و دلیلی وجود ندارد که محل قرنطینه این دانشجویان اعلام گردد اما موضوع محرمانه ای نیست.

وی شرایط و حال عمومی همه این دانشجویان را خوب گفت و یادآور شد: امکانات رفاهی لازم برای آنها فراهم شده است. روز پنج شنبه هم وزیر بهداشت از محل اسکان آنها بازدید و با دانشجویان گفت و گو کرد. یک پزشک خانم و یک پزشک آقا و تیم بهداشت محیط و اورژانس نیز در این محل مستقر هستند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت توضیح داد: آنها به هر حال باید این دوره قرنطیه 14 روز را طی نمایند اما مشکل خاصی ندارند و هیچ کدام نیازی به خدمات درمانی یا بیمارستانی ندارند و احتمالا فردا تست اول کرونا از دانشجویان گرفته می گردد.

جهانپور درباره بازگشت سایر ایرانیان مقیم چین یا ووهان به کشور نیز گفت: در شهر ووهان حدود 80 ایرانی مقیم بودند، هواپیما برای بازگشت همه آنها فراهم بود اما به جز این 57 نفر بقیه ایرانیان مقیم این شهر تمایلی برای بازگشت به ایران نداشتند و خودشان نیامدند و گرنه امکانات لازم و پرواز اختصاصی برای بازگشت آنها فراهم بود.

وی ادامه داد: در خصوص ایرانیان مقیم سایر شهرها و استان های چین هم پروازهای غیرمستقیم به کشور برقرار است و اگر بخواهند می توانند با پروازهای شرکت های خارجی به صورت غیرمستقیم به کشور بازگردند چون به جز ووهان بقیه مناطق چین کانون انتشار بیماری کرونا نیست و بازگشت آنها به کشور ضرورت ندارد.

هیج موردی از ویروس کرونا در ایران نیست

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: موارد مشکوک به کرونا و بیماری های تنفسی هر روز وجود دارد. تا به امروز جواب آزمایش همه افراد مشکوک منفی بوده و هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا تا امروز (آدینه) در کشور نداشته ایم. تعداد موارد مشکوک مهم نیست هر فرد مبتلا به بیمار تنفسی مشکوک تلقی می گردد. مهم این است که جواب آزمایش ویروس کرونای جدید هیچ فردی تا به امروز در کشور مثبت نبوده است.

جهانپور ادامه داد: افرادی که علایم بیماری تنفسی شدید داشته باشند یا در 14 روز گذشته به چین سفر داشته یا با چینی ها مراده داشته اند، مشکوک تلقی می گردد و از آنها آزمایش گرفته می گردد، موضوع خاص و نگران نماینده ای نیست که لازم باشد هر روز تعداد افراد مشکوک را اعلام کنیم.

وی گفت: در همه فرودگاه ها و پایانه های ورودی کشور تیم های مراقبت مرزی مستقر هستند و افراد ورودی به کشور را کنترل می نمایند. تا این لحظه موردی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور شناسایی نشده اما اگر در روزهای آینده موردی باشد امکانات لازم هم در اورژانس و هم بیمارستان ها برای رسیدگی به بیماران احتمالی آماده شده است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین آغاز شد، علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت نموده است.

کانون اصلی این بیماری، استان هوبی و مرکز آن ووهان است.

براساس اعلام رسمی مقامات چینی تا به امروز 630 نفر در این کشور جان خود را به دلیل ابتلا به این بیماری از دست دادند.

کانون اصلی این بیماری، استان هوبی و مرکز آن ووهان است. طبق گزارش ها، تا به امروز 2 مورد فوت بیمار مبتلا به کرونا در هنگ کنگ و فیلیپین ثبت شده است که تنها موارد فوتی در خارج از چین به شمار می آید.

دوره کمون یا نهفتگی نسبتاً طولانی این بیماری تنفسی مرگبار بین چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می گردد مبتلایان تا پیش از بروز علائمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه ننمایند.

منبع: انتخاب

به "وزارت بهداشت: اولین تست کرونا فردا از دانشجویان ایرانی بازگشته از چین گرفته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت بهداشت: اولین تست کرونا فردا از دانشجویان ایرانی بازگشته از چین گرفته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید