کریسمس در انگلستان (قسمت دوم)

به گزارش فدایی داری، در قسمت قبلی مقاله با سنت ها و آداب و رسوم کریسمس در انگلستان آشنا شدیم. در کنار این رسم های قدیمی، جشن ها و مراسم نو هم جای خود را در مراسم کریسمس باز نموده اند. در این قسمت به لندن سری می زنیم.

کریسمس در انگلستان (قسمت دوم)

لندن، یکی از زیباترین کلان شهرهای جهان است که در روزهای آخر سال و جشن کریسمس با نورپردازی های زیبا و درختان کریسمس که در گوشه و کنار شهر قرار گرفته اند، زیباییش دوچندان می گردد.

بازارچه های رنگارنگ کریسمس، خیابان های شلوغ و پرهیاهو و فروشگاه ها و مغازه هایی که به زیبایی تزیین می شوند، بخشی از مجذوب نمایندهیت های این شهر تماشای در شب ها و روزهای پایانی سال و جشن کریسمس هستند.

اگر مسافر لندن هستید و قرار است جشن کریسمس و سال نو را در این شهر تجربه کنید، بهتر است از یکی از اهالی یا تورهای همراه با راهنما بخواهید تا سرگرمیات و سرگرمی ها و جاذبه های جهانگردی شهر را به شما معرفی کند و منظره زیبایی از شهر را به شما نشان بدهد.

کلیسای جامع سنت پل و نورپردازی های مجذوب نماینده کاخ باکینگهام از منظره ها مجذوب نماینده لندن در شب های کریسمس هستند.

البته در سایر شهرهای انگلستان هم کریسمس با شور و هیجان خاص خود جریان دارد. با یک سفر کوتاه می توانید از کاخ بلنهایم در ایام کریسمس تماشا کنید. در شهر دانشگاهی آکسفورد، با ارکسترها و نوازنده های سرودهای کریسمس همراه شوید و در بازارچه های رنگارنگ شهرها گشتی بزنید.

بازارچه های کریسمس

در میان تمام شهرهای انگلستان، لندن حال و هوای دیگری دارد. تمام کوچه ها و خیابان ها با چراغ های رنگی تزیین شده اند و در گوشه و کنار شهر، جشن و شادی برپا است. در کلیساها و مراکز عمومی جشن و نمایشگاه و بازارهای مخصوص کریسمس برگزار می گردد. پیست های اسکیت روی یخ هم در گوشه و کنار شهر قرار می گیرند و یکی از سرگرمیات لذت بخش در روزهای زمستانی لندن هستند. اگر در دقایق آخر دنبال هدیه کریسمس می گشت یا اگر دوست دارید شیرینی ها و غذاهای سنتی کریسمس را امتحان کنید، برترین جا برای خرید و سرگرمی، بازارچه های کریسمس هستند. در ادامه با تعدادی از بازارچه های کریسمس لندن و اطرافش آشنا می شویم.

بازارچه کریسمس ساوت بانک سنتر (Southbank Centre)

این بازارچه مشهور که هر سال برگزار می گردد، غرفه های مجذوب نماینده چوبی و زیبایی دارد که انواع هدیه ها و صنایع دستی کریسمس را عرضه می نمایند. نوازندگان سیار، خوانندگان سرودهای کریسمس، غرفه های فروش غذا، بازی ها و سرگرمیات مخصوص بچه ها و نورپردازی های زیبا و تماشای، از بخش های مجذوب نماینده این بازارچه هستند.

بازارچه میدان لستر (Leicester Square)

در این بازارچه سنتی کریسمس می توانید انواع خرده ریزهای مخصوص کریسمس از انواع تزیینات و وسایل دکوری تا هدیه ها و صنایع دستی را بخرید. این بازار تا 8 ژانویه به فعالیت خود ادامه می دهد.

وینتر واندرلند (Winter Wonderland) در هاید پارک

غرفه های چوبی و زیبای این بازارچه مشهور، کالاهایی چون صنایع دستی چوبی و شیرینی های محلی و آبنبات ها و شکلات های زیبا عرضه می نمایند. در این بازارچه مجذوب نماینده، می توانید یک کریسمس واقعی را تجربه کنید، درست مثل تصاویری که از یک بازارچه کریسمس در فکر دارید. این بازارچه از 26 دسامبر شروع به کار می نماید و تا 2 ژانویه ادامه خواهد یافت.

بازارچه کریسمس Real Food

این بازارچه همان طور که از نام آن پیدا است، بازاری برای ارائه محصولات غذایی است. در غرفه های این بازارچه انواع پنیرهای بین المللی، پودینگ کریسمس، شیرینی ها و شکلات های سنتی و انواع غذاهای لذیذ عرضه می شوند.

بازی نور و رنگ در خیابان های لندن

شب های پایانی سال و کریسمس، نورپردازی های مجذوب نماینده و تماشایی، چهره شهر را عوض می نمایند. جاذبه های جهانگردی، کلیساها، فروشگاه های بزرگ و حتی بوتیک های کوچک، زیباتر از همواره در دل شب های زمستانی خودنمایی می نمایند. هیچ چیزی زیباتر از منظره ها شهر زیبای لندن زیر نورهای رنگارنگ ریسه ها نیست. در مناطقی که در ادامه معرفی می کنیم، چشم گیرترین نورپردازی های کریسمس را مشاهده خواهید کرد.

خیابان آکسفورد

این خیابان سال جاری با 750 هزار لامپ ال ای دی تزیین خواهد شد. علاوه بر این، سال جاری یک خیریه به نام NSPCC هم به این مراسم جشن اضافه خواهد شد. این خیریه در نظر دارد با دریافت مبلغ 5 یورو، یکی از لامپ های ستاره شکل را به فرد مورد نظر اهدانماینده، اختصاص دهد.

نورپردازی های Brunswick در کریسمس و شب سال نو

مرکز Brunswick با نورپردازی مجذوب نماینده و تماشای اش در شب های کریسمس حال و هوای دیگری دارد که تا ششم ژانویه ادامه خواهد یافت. مغازه ها و رستوران های این منطقه هم هرکدام به زیباترین شکل ممکن دکوراسیون خود را تغییر می دهند و خدمات و تخفیف های ویژه ای برای مشتریان در نظر می گیرند.

نورپردازی در Strand

نورث بانک، اولین منطقه در لندن بود که نورپردازی خیابانی الکتریکی را تجربه کرد. تئاتر Savoy هم اولین ساختمان عمومی بود که تماما نورپردازی شد. این منطقه و خیابان های اطرافش در روزهای پایانی سال با نور سبز به زیبایی تزیین می شوند. انرژی لازم برای روشن کردن این لامپ ها، از زیست سوخت (biofuel) تامین می گردد. این سوخت از روغن های استفاده شده رستوران های لندن به دست می آید.

کریسمس در منطقه کاونت گاردن (Covent Garden)

میدان ها و خیابان های سنگ فرش شده این منطقه در شب های کریسمس به زیبایی نورپردازی می شوند. کاونت گاردن یکی از مشهورترین جاذبه های توریستی شهر لندن است. سالن اپرای سلطنتی که بخشی از بازار گل فروشان پیشین به نام تالار گل، قسمتی از ساختمان آن را تشکیل می دهد در این محله و در مجاورت میدان پیشین قرار گرفته است و به همین علت آن را نیز علاوه بر تماشاخانه سلطنتی، کاونت گاردن هم می نامند.

پیست های اسکیت روی یخ

اسکیت روی یخ یکی از سرگرمی های مورد علاقه اهالی لندن در روزهای زمستانی است. به خصوص در روزهای آخر سال و نزدیک کریسمس که همه جا جشن و شادی برقرار است. چندین پیست اسکیت دائمی سرپوشیده در لندن وجود دارند، اما این پیست های روباز به خصوص در روزهای آخر سال، حال و هوای دیگری دارند و هزاران لندنی و جهانگرد را به سوی خود می کشانند. از میان برترین و مجذوب نماینده ترین پیست های اسکیت لندن، موارد زیر را می توان نام برد:

پیست اسکیت موزه ی تاریخ طبیعی با وسعت 950 مترمربع که در مقابل ساختمان زیبای موزه قرار گرفته است. در کافه نزدیک موزه می توانید از تماشای منظره اسکیت بازی و زیبایی های شب های برفی لندن، لذت ببرید.

پیست اسکیت وینتر واندرلند (Winter Wonderland) در هاید پارک در کنار بازارچه کریسمس قرار گرفته است. مجموعه وینترواندرلند، تجربه بی نظیری از سرگرمی ها و سرگرمیات کریسمس را برای شما فراهم می نماید.

پیست اسکیت برج لندن، پارک ومبلی، کاخ الکساندرا و... از دیگر پیست های برتر لندن در کریسمس هستند.

منبع: کجارو / visitlondon.com / timeout.com

به "کریسمس در انگلستان (قسمت دوم)" امتیاز دهید

1 کاربر به "کریسمس در انگلستان (قسمت دوم)" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کریسمس در انگلستان (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید