کشف صورت خرس روی سطح مریخ

به گزارش فدایی داری، دانشمندان ناسا نقشی روی سطح مریخ پیدا نموده اند که بسیار شبیه به صورت یک خرس است؛ دانشگاه آریزونا این تصویر را به اشتراک گذاشت.

کشف صورت خرس روی سطح مریخ

به گزارش فارس، دوربین مدارگرد شناسایی مریخ ناسا در 12 دسامبر عکسی از نقش صورت یک خرس روی سطح مریخ را شکار کرد و دانشگاه آریزونا که این دوربین را اداره می نماید؛ تصویر را به اشتراک گذاشت.

در این تصویر دو چشم و دهان شکل گرفته است که تپه ای با ساختار V شکل شبیه پوزه خرس در آمده است. همه این موارد درون دایره ای قرار گرفته اند.

آزمایشگاه قمری و سیاره ای دانشگاه آریزونا می گوید: الگوی شکستگی دایره ای ممکن است به علت ته نشین شدن یک رسوب بر روی دهانه برخوردی مدفون باشد. شاید بینی یک دریچه آتشفشانی یا گِلی است.

این اولین بار نیست که دانشمندان عکس هایی از خارج زمین و شبیه به موجودات روی این سیاره پیدا می نمایند. انسان ها در تشخیص تصاویر یا الگو ها به صورت معنادار مهارت دارند، پدیده ای که به نام پاریدولیا شناخته می گردد.

در سال 1997، دانشمندان سنگ بزرگی را در مریخ کشف کردند که آن را خرس پو نامیدند و در سال 1976، فضاپیمای وایکینگ 1 ناسا در ناحیه ای از مریخ به نام سیدونیا، تپه ای تخت شبیه چهره انسان را مشاهده کرد.

منبع: فرارو

به "کشف صورت خرس روی سطح مریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف صورت خرس روی سطح مریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید